Hvad er jeres mening om “tvang og magt” på fb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2019

Anonym

Der er en klar overvægt af meget unge forældre uden faste rammer, børn med tung social arv, misbrugsproblematikker, økonomisk svage og psykiske diagnoser.

Der ER meget lidt selvindsigt. Der er meget lidt eller ingen forståelse for, at overvældende gæld, lav IQ, misbrug, meget ung alder og meget andet kan være brikker i den vurdering, der siger, at man ikke er egnet forælder.

Jeg har også bemærket et par stykker herinde, der helt sikkert er med i gruppen, det er så sørgeligt at være vidner til deres opfattelse af den virkelige verden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2019

Tommelise

Jeg tænker, at der tit er tale om mennesker, der er ramt af den sociale arv og ikke har kunnet bryde den.

Mennesker, der mangler selvindsigt. Mennesker der bekræfter hinanden i, at systemet er helt forfærdeligt, og at børn fjernes på et tyndt grundlag. 

Det er klart, at de er frustrerede, da de jo selvfølgelig elsker deres børn.

Men børn bliver altså ikke bare fjernet til højre og venstre uden grund.

Det koster buler af penge at fjerne børn, så det er ikke noget, man bare lige gør.

Inde på tvang og magt får vi kun den ene version, og vi ved ikke, hvad der står i sagsakterne og præcis, hvorfor beslutningen er truffet. 

Ja, der sker fejl, men børn bliver ikke bare lige fjernet.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Tommelise

Og jeg har kun læst lidt derinde, hvis der har været en tråd, hvor der er nogle, der mener, at børn bare lige bliver fjernet på et løst grundlag.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Janet1989

Nu har jeg fulgt lidt med i gruppen (er dog ikke medlem, men den er jo fulgt offentlig, hovedgruppen) ... 

og jeg tror at der selvfølgelig er et par fejlanbringelser - jo jo ..

MEN! Jeg synes også flere af folkene derinde, stråler af; “se mig, det er så synd for mig, mig mig mig”-agtige og meget .. ignorant, tror jeg det kaldes .... 

det er så vildt at man ikke ser indad engang imellem - dermed ikke sagt at det ikke er synd for dem ... men ..

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar og input og ikke mindst syn på alt det. 
jeg undre mig dog stadig over, at advokater og støttepersoner udtaler, at systemet er korrupt og de laver fejl, lyver i papirerne og nærmest kidnapper deres børn? 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

jeg undre mig dog stadig over, at advokater og støttepersoner udtaler, at systemet er korrupt og de laver fejl, lyver i papirerne og nærmest kidnapper deres børn? 

Hvis en advokat kan bilde folk den slags ind, og måske værge sig en kunde, så er han jo glad at hyre en advokat er jo aldrig en garanti for at vinde sin sag, men advokaten skal som regel have betaling for sine arbejdstimer uanset  

Støttepersoner giver jeg ikke så meget for, hvis det er menige folk fra fx Mødrehjælpen eller foreningen far eller lign. Det kan ligeså vel være folk der føler sig "trådt på" af systemet tidligere, og har besluttet at gå ud med faner og fakler på andres vegne. 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis en advokat kan bilde folk den slags ind, og måske værge sig en kunde, så er han jo glad at hyre en advokat er jo aldrig en garanti for at vinde sin sag, men advokaten skal som regel have betaling for sine arbejdstimer uanset  

Støttepersoner giver jeg ikke så meget for, hvis det er menige folk fra fx Mødrehjælpen eller foreningen far eller lign. Det kan ligeså vel være folk der føler sig "trådt på" af systemet tidligere, og har besluttet at gå ud med faner og fakler på andres vegne. 

Kan tildels se hvad du mener. MEN advokaterne er jo gratis, så hvorfor skulle de gøre det for pengene? 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Kan tildels se hvad du mener. MEN advokaterne er jo gratis, så hvorfor skulle de gøre det for pengene? 

Advokaterne er ikke gratis. De aflønnes af staten. Og netop i den Facebook-gruppe er der jo en gruppe advokater, der nævnes igen og igen og igen. Jo mere de advokater bekræfter forældrene i, at problemerne primært ligger i et korrupt system, jo mere ‘reklame’ får de i gruppen, og jo flere kunder får de. 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

uanset, en advokat skal nok have klienter for at holde på sit job. Selv hvis de bliver betalt af andre. Man beholder jo ikke en ansat, hvis der ikke er opgaver til dem.

Anmeld Citér

21. oktober 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad tænker du kommunen vil få ud af at anbringe børn i trivsel? 

det er tværtimod forfærdeligt at børn ikke bliver anbragt og der bliver forsøgt utallige foranstaltninger grundet økonomi. 

Ligesom man i nogle kommuner kan se at antallet for anbringelser er noget højere i januar måned hvor det nye årsbudget er starter frem for nov/dec. måned hvor der ikke bliver anbragt nær så mange. 

En kommune har ingen interesse i at anbringe børn der ikke har behov for at blive anbragt - det er for dyrt!

advokater reklamerer for sig selv. Det er ikke anderledes reklame end de advokater som giver deres fængslede klienter gaver som fx en trøje  med advokatens navn på. Det er reklame. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.