Hvad er jeres mening om “tvang og magt” på fb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.958 visninger
25 svar
76 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2019

Anonym trådstarter

Spørger af nysgerrighed. 

tror i på, at det de skriver er rigtigt? At det findes så mange fejl anbringelser og tvangsfjernelser som er baseret på løgne og et korrupt system? 

hvad med de paragraf 54 (støttepersoner) personer og advokater der giver medhold til dette? Snakker de sandt så?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er ikke klar over hvad der foregår på facebook, men den der opfattelse, som hersker nogle steder, om at kommunerne tvangsfjerner til højre og venstre tror jeg simpelthen ikke på. Det koster dem mange penge for hver tvangsfjernelse og i de her sparetider fjerner de ikke bare fordi de kan.

Derudover vil der altid være risiko for fejl i sådan nogle sager, fordi det langt hen ad vejen handler om subjektive opfattelser, men langt hen ad vejen har jeg tillid til, at de har nogle procedurer som tjener børnenes bedste.

De historier man hører om, f.eks. på facebook kommer jo også fra folk som føler sig uretfærdigt behandlet og de kan lige så vel sidde og lyve for at stille sig bedre. Jeg tror der er problemer på begge sider af hegnet.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg er sikker på at der findes en del forældre, som føler at tvangsfjernelsen af deres barn var overgreb og magtmisbrug, men tror desværre også at det for en del sager ikke er tilfældet, men forældre som ikke selv kan indse at de ikke magter forældrerollen.

der findes helt sikkert også sager, hvor der forekommer fejl, da det jo altid er optil menneskelig vurdering. Jeg er dog ikke i tvivl om, at tvivlen altid skal komme barnet tilgode. Husker f.eks. Sagen med hende fra de unge mødre, hvor der var mistanke om rystevold, som dog efter mange undersøgelser viste sig ubegrundet, men barnet var fjernet og ved faktisk ikke hvordan sagen endte og de eksempler kan man altid finde, og det må være så forfærdeligt, men tror også på at det er de færreste sager, som ikke har god grund til fjernelsen.

men jeg er ikke i tvivl om at selv dårlige forældre elsker deres børn, men tit kan være i situationer, hvor de ikke selv kan se, at deres opførsel og livsførelse ikke er sundt for deres barn, og børn er meget loyale, så de vil altid give forældrene indtrykket af at de helst vil være hos dem også selvom det ikke i det lange løb er godt for børnene.

jeg ville dog ønske, at der var bedre tid og råd til hjælp til udsatte børn og deres familier, så færre sager mundede ud i fjernelse og flere børn kunne få et godt og trygt liv hos deres forældre.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Sprit25

Jeg tror store dele af tvang og magt gruppen omhandler forældre, der ikke kan se udover egen næsetip. 

Jeg nægter at tro, der findes så mange tvangsfjernelser i landet, der er uberrettiget. Mange af dem har jo ingen selvindsigt. Og de advokater. Tjah ee får jo penge for en sag

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kender ikke gruppen, men jeg tror næppe, at der sker så mange fejl. De sker, ja! Men det koster virkelig mange penge at fjerne et barn, for ikke at snakke om hvordan det påvirker et barn. 

Jeg tænker, at man som forældre til et barn, som er tvangsfjernet vil føle en kæmpe frustration, vrede og magtløshed. Derfor tænker jeg, At man ofte føler der er sket fejl osv. 

Det er jo deres børn, de har taget! 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg kender til en enkelt sag der har undret mig meget. Skete for et par år siden. Familie der fik tvangsfjernet deres yngste, en baby, der kom til at bo i plejefamilie 150 km. Fra familien. De andre tre børn blev ikke fjernet og fik heller ikke hjælp/opsyn eller støtte. Forældrene fik samvær et par timer en gang om måneden indtil barnet var tre år. Herefter vandt de barnet tilbage i en retsag. Fra den ene dag til den anden, kom barnet hjem til dem. Ingen opfølgning intet samvær eller mild overgang fra plejeforældre til biologisk familie. Det er den mærkeligste sag. Uanset om der var grund til tvangsfjernelsen eller ej så virker hele forløbet grotesk. Tænker det barn må blive mærket af, at blive revet væk fra alt to gange i sit 3 årige liv.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har en langt ude bekendt, som efter flere års tovtrækkeri, endelig fik deres børn hjem igen. 

Det hele startede med at de fik 2 børn, indenfor et år. Hun blev så ved nr ramt af en slem fødselsdeperation og ku ik klare noget som helst. Det udløste en kraftig stress reaktion hos hendes mand, som de så sener fandt ud af også har adhd, så det hele faldt simpelhen fra hinanden. 

De fik en masse hjælpe, fra gode venner og gennem deres kirke. De fik lavet en privat aftale med et af deres gode venne par, som tilbød at tage pigerne i aflastning, når det hele blev for meget for dem osv. 

Da pigerne var lige omkring 2 og 3 år, havde forældrene brug for lidt mere hjælp, så de søgte om at få økonomisk hjælp/betaling, så deres venne par officielt ku blive aflastning familie for pigerne. De blev godkendt og det fungerede perfekt.

Så blev en af aflastning forældrene syge (kraft og kemi) også gik kommonune pludselig ind og begyndte at lave rod i det hele, for nu måtte pigerne ik være der mere, de sku et andet sted hen, og i stedet for, at de ku komme afsted efter behov, sku alt nu ligges i faste rammer.

Den nye aflastning familie ku de slet ik sammen med og efter Ca 6 mdrer, fik de igen ny aflastnings familie. Denne fungerede fint, og det gik godt i et par år, men så sku de skilles, også sku de i ny igen. 

På det tidspunkt havde min bekendte det igen godt og der var kommet styr på mandens stred og adhd. Dog ville kommunen ik gi helt slip på pigerne, men aflastningen blev sat ned og efter Ca 6 mdrer blev de "godkendt" til at være forældre igen, på fuld tid.

Men så skete der et dødsfald i familien, og hun fik igen depration, og med det samme kom kommunen igen og blande sig, og begge piger, blev fjernet og flyttet skole og de kom igennem den helt store tur. Dog gik der ik mere end et par mdrer, inden kommunen tabte sagen og begge piger kom hjem igen. 

Om der er sket fejl, i sagen ved jeg ik, men syntes det er trist, at den sidste del skete, fordi det var så traumatisk for dem alle 4.

De havde self brug for hjælpen og aflastningen i starten og det fungerede bare mega godt. 

Jeg tænker at vi bor i et land, hvor tvangsfjernelse bliver brugt som sidste udvej, men jeg har også haft med børn at gøre, hvor de burde ha været fjernet for længst og hvor kommunen på ingen måder har, taget vores indberetninger alvorligt, og har givet forældrene ALT for mange chancer, hvor det er tydeligt at det ik har været for børnenes bedste. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Soonmom

Ved heller ikke lige hvad du referer til. 

Men det er sindsygt dyrt at fjerne børn, så det er altså ikke noget man bare lige gør, jeg kender kun en der har fået fjernet sine børn og det var den helt rigtige beslutning. Efter min mening får forældre generelt alt for mange chancer og børnene bliver ødelagte fordi kommunen er for langsom til at bryde ind, så jeg er i den anden grøft. Plus det med skift af plejefamilier, man skal simplethen finde ud af at gøre det til en bindene aftale, så barnet ikke bliver kastebold også hvis plejeforældre bliver skilt så skal plejebørnene også rykkes det er simpelthen ikke i orden

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kender 3 (2 enlige forældre og et par) der er aktive derinde med deres sager... Og jeg kan kun sige.. de har INGEN selvindsigt.. og jeg synes det er tåkrummende pinligt at se deres opslag og ærgeligt at andre mennesker bruger en masse energi på at vejlede og rygklappe, for de ER ikke egnede til at have deres børn hjemme..  men det ved andre mennesker jo ikke, de får jo kun forældrenes side af sagen. Det tror jeg der er mange der glemmer der inde.. 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Anonym

Jeg har set det modsatte .

At kommunen ikke tager anmeldelser fra fx sygehus alvorligt, og i dag er barnet så skadet at han aldrig får et normalt liv.

At et barn får fat i stoffet under støttet samvær ( tilsyn) og ender i akut indlæggelse - og alligevel får mor lov til at fortsætte samvær uden konsekvenser. 

Jeg ved fra et familiemedlem til lille Tobias der blev tævet ihjel , at alle i den familie tiggede kommunen om at fjerne ham- og to dage før var der besøg af 2 ansatte der ignorerede bidemærker,  blå mærker og et barn der skreg af angst når morens kæreste var til stede.  

Tobias døde kort tid efter .

Kommunerne går for langt i mange tilfælde, og ignorerer læger ,pædagoger og sundhedsplejedkers anmeldelser .

Og lige den gruppe - se lige hvordan de forældre der ud .

Det er jo tydeligt bare ved at se på dem at de ikke ejer noget der ligner alm forældre evne .

Så ja der sker fejl , men der er fejl der koster børneliv , fordi kommunerne skal spare penge.  Og det går så ud over dem uden en stemme.  Børnene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.