Hashrygende kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Der er den forskel, at hash er ulovligt, og det er alkohol ikke. 

Ja, men der er ikke nogen logisk grund til, at alkohol er lovligt og hash ikke er. Det skyldes historiske tilfældigheder. Og man eksperimenterer flere steder med at gøre hash lovligt.

Når det så er sagt, så er det selvfølgelig ikke sundt at have et misbrug, hverken af det ene eller det andet. Men at have et forbrug på et rimeligt niveau ser jeg intet galt i.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2019

MorTil3+

Tommelise skriver:

Der er den forskel, at hash er ulovligt, og det er alkohol ikke. 

Men det er så også en fejl, for fulde mennesker er klart værre end folk der ryger en joint. Jeg kommer fra et misbrugsmiljø og har klart haft det dårligst over dem der har drukket, kender flere der ryger hash hver dag som passer deres arbejde, børn og familie på samme niveau som alle andre. Men dem der drikker hver dag de klarer det ikke. Så bare fordi noget er lovligt er det ikke ensbetydende med at det er bedre. 

Anmeld Citér

22. september 2019

MorTil3+

Og man får ikke fjernet et barn bare fordi man ryger hash, hvis barnet er i trivsel og der intet er at komme efter fjerner man ikke et barn. 

Anmeld Citér

23. september 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Øv, jeg syntes godt nok du lyder lidt som en lortekæreste. Hvad med at støtte din kæreste lidt i det her?  

Hvis man ‘bare’ lige kan stoppe fra den ene dag til den anden, nok ikke han så havde gjort det? Hvad med din egen andel i det her, før har det ikke været noget problem, men nu er det et problem fordi i har fået et barn? Et barn som du har båret i maven gn 9 måneder og bliver beskrevet som værende et år nu - HVORFRA skulle din kæreste kunne gætte sig til, at du lige er vendt 180 grader?

Har du overhovedet tilkendegivet den mening overfor din kæreste, eller er det bare nemmere at brokke sig over nettet til nogle fremmede rygklappere, hvor den ene hepper mere end den anden på, at  du selvfølgelig bare skal skride fra det hele, med barnet og lade din kæreste rådne op i sit misbrug) 

Tag noget ansvar overfor din kæreste, snak med ham, vis ham vejen og at du vil være hans klippe gennem det her, så han kan blive den far i alle drømmer om. Tit ligger der en del mere bag, end at man ‘baaare’ ryger hash, typisk noget man tumler med psykisk. 

Og nej! Jeres barn bliver selvfølgelig ikke fjernet alene pga din kæreste ryger hash - du skal virkelig ikke høre på alle de skræmmehistorier. 

Hun skal ALDRIG tage ansvaret fpr en misbruger. Det er hans ansvar ene og alene! Hun skal derimod sige: JEG kan ikke bo i det, JEG kan ikke accepterer du ryger hverdag. Derfor går JEG indtil du ved hvad du vil. 

Og uanset hvad vil deres datter mærke det. Fordi når man er påvirket er man en anderledes mand! 

Anmeld Citér

23. september 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Giver lige et samlet svar tilbage her. 

Vi snakkede i eftermiddags, og jeg forklarede ham hvordan tingene hænger sammen, sammensat med nogle af de ting der er skrevet og fortalt herinde. 

Jeg forklarede ham at vores barn ville blive taget fra os - også selvom jeg ikke ryger eller drikker. Fordi vi er en samlet husstand - og for at køre lidt på hans dårlige samvittighed(ja det er hårdt) brugte jeg vores barn som et eksempel - vores barn bliver en brik i det her puslespil - hvis han ikke stopper, så er det vores barn det vores barn det går udover - og om han virkelig ville straffe vores barn for hans latterlige adfærd? 

Han brød grædende sammen, så jeg tror at han fatter alvoren nu, og vi skal snakke en løsning i aften, når barnet sover ... jeg vil ikke leve med det mere. Ellers må han dælme pakke sit lort og flytte hjem til hans moooooar. (Alle tingene i vores hus er næsten mit)

Det er fint, at du tog en alvorlig snak med ham og satte ham stolen for døren. Til gengæld kan jeg ikke se, hvad du vil opnå ved at håne ham - kalde det for latterlig adfærd, flytte hjem til “moooooar” osv. Han får brug for en støttende partner, der tager ham alvorligt, hvis han skal kvitte misbruget. 

Anmeld Citér

23. september 2019

fehår

Min mand ryger hash og har gjort det alt den tid vi har været sammen. I starten var det ikke hver dag, men det har været dagligt de sidste 8 år ca. Vi har to børn på 3 og 6 år.

Han er faktisk ved at prøve at skære ned, og har været i gang med det i et halvt års tid. For øjeblikket ryger han en gang om ugen, og det er jeg ok med. Så længe han ikke er træls og sur de andre dage. Det har været svært for ham at stoppe, men det er sket efter eget ønske - ellers tror jeg ike det ville gå.

Jeg foretrækker selvfølgelig at han ikke ryger, men jeg kunne aldrig finde på at gå fra ham pga. af det. Han er en virkelig god far, og han ryger kun efter at ungerne er gået i seng, og ikke mere end at han godt kan være en ansvarlig forældre, hvis der bliver behov for det. Jeg synes ikke det er meget anderledes end hvis jeg selv drikker et glas vin eller to en aften.

Der er meget få mennesker der ved at han gør det, han lever et helt normalt liv med arbejde, familie og venner. Jeg har heller aldrig været bange for at vores børn skulle blive fjernet, jeg kan simpelthen ikke se, at der skulle være et grundlag at fjerne dem på. Det eneste jeg nogensinde har været nervøs for er, at han skulle få taget kørekortet, for det dan spores i lang tid selvom han aldrig kører, når han har røget. Og så har det givet ham nogle irriterende vaner med at sidde længe oppe og ikke få sovet nok. Ellers er det ikke noget, der nogensinde har haft indflydelse på vores forhold.

Jeg synes det er fint at dig og din kæreste får taget en snak om tingene, men jeg synes det er meget drastisk at gå fra ham pga. af det, hvis han ellers godt kan styre det. Det har i øvrigt fungeret meget bedre for min mand at trappe ned end at stoppe helt fra den ene dag til den anden. Det har han prøvet tidligere uden success.

Det, TS beskriver, er jo ikke en mand med et forbrug, men en mand med en afhængighed. Han får abstinenser, hvis han ikke ryger hver dag. Der er en stor forskel på at have en forælder, der nyder et glas vin eller to hver aften, og på at have en forælder, der er nødt til at drikke alkohol dagligt for at fungere fysisk og mentalt. 

Anmeld Citér

23. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ja, men der er ikke nogen logisk grund til, at alkohol er lovligt og hash ikke er. Det skyldes historiske tilfældigheder. Og man eksperimenterer flere steder med at gøre hash lovligt.

Når det så er sagt, så er det selvfølgelig ikke sundt at have et misbrug, hverken af det ene eller det andet. Men at have et forbrug på et rimeligt niveau ser jeg intet galt i.

Det er bare det ved hash, at det kan medføre en psykose. Og man ved aldrig, om det er gang nr. 1 eller gang nr. 100, man ryger.

Anmeld Citér

23. september 2019

Tommelise

MorTil3+ skriver:

Men det er så også en fejl, for fulde mennesker er klart værre end folk der ryger en joint. Jeg kommer fra et misbrugsmiljø og har klart haft det dårligst over dem der har drukket, kender flere der ryger hash hver dag som passer deres arbejde, børn og familie på samme niveau som alle andre. Men dem der drikker hver dag de klarer det ikke. Så bare fordi noget er lovligt er det ikke ensbetydende med at det er bedre. 

Jeg taler ikke om alkoholikere, men om at drikke et enkelt glas vin eller to.

Det er for øvrigt ikke rigtigt, at dem der drikker hver dag ikke nødvendigvis kan passe deres arbejde.

Vi har en tørlagt alkoholiker i familien. Ingen ud over hans kone og børn samt hans far og dennes kone var klar over, at han havde et misbrug.

Alkoholikere er ikke kun dem, der sidder på bænken. 

Han gik i behandling, da hans ægteskab kom i fare. 

Hans kone var på et pårørendekursus, hvor hun lærte lidt om, hvad det vil sige at være medmisbruger. 

Og i forhold til hash/alkohol, så kan selv et lille forbrug af hash medføre en psykose. Og man ved aldrig, hvornår det skeer.

Anmeld Citér

23. september 2019

LSS

Anonym skriver:

Min mand ryger hash og har gjort det alt den tid vi har været sammen. I starten var det ikke hver dag, men det har været dagligt de sidste 8 år ca. Vi har to børn på 3 og 6 år.

Han er faktisk ved at prøve at skære ned, og har været i gang med det i et halvt års tid. For øjeblikket ryger han en gang om ugen, og det er jeg ok med. Så længe han ikke er træls og sur de andre dage. Det har været svært for ham at stoppe, men det er sket efter eget ønske - ellers tror jeg ike det ville gå.

Jeg foretrækker selvfølgelig at han ikke ryger, men jeg kunne aldrig finde på at gå fra ham pga. af det. Han er en virkelig god far, og han ryger kun efter at ungerne er gået i seng, og ikke mere end at han godt kan være en ansvarlig forældre, hvis der bliver behov for det. Jeg synes ikke det er meget anderledes end hvis jeg selv drikker et glas vin eller to en aften.

Der er meget få mennesker der ved at han gør det, han lever et helt normalt liv med arbejde, familie og venner. Jeg har heller aldrig været bange for at vores børn skulle blive fjernet, jeg kan simpelthen ikke se, at der skulle være et grundlag at fjerne dem på. Det eneste jeg nogensinde har været nervøs for er, at han skulle få taget kørekortet, for det dan spores i lang tid selvom han aldrig kører, når han har røget. Og så har det givet ham nogle irriterende vaner med at sidde længe oppe og ikke få sovet nok. Ellers er det ikke noget, der nogensinde har haft indflydelse på vores forhold.

Jeg synes det er fint at dig og din kæreste får taget en snak om tingene, men jeg synes det er meget drastisk at gå fra ham pga. af det, hvis han ellers godt kan styre det. Det har i øvrigt fungeret meget bedre for min mand at trappe ned end at stoppe helt fra den ene dag til den anden. Det har han prøvet tidligere uden success.

Men det kan faktisk være grundlag nok. 

Den kommune jeg bor i sagde til mig, gå fra ham eller vi tager børnene. Jeg gik fra ham. 

Anmeld Citér

23. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øv, jeg syntes godt nok du lyder lidt som en lortekæreste. Hvad med at støtte din kæreste lidt i det her?  

Hvis man ‘bare’ lige kan stoppe fra den ene dag til den anden, nok ikke han så havde gjort det? Hvad med din egen andel i det her, før har det ikke været noget problem, men nu er det et problem fordi i har fået et barn? Et barn som du har båret i maven gn 9 måneder og bliver beskrevet som værende et år nu - HVORFRA skulle din kæreste kunne gætte sig til, at du lige er vendt 180 grader?

Har du overhovedet tilkendegivet den mening overfor din kæreste, eller er det bare nemmere at brokke sig over nettet til nogle fremmede rygklappere, hvor den ene hepper mere end den anden på, at  du selvfølgelig bare skal skride fra det hele, med barnet og lade din kæreste rådne op i sit misbrug) 

Tag noget ansvar overfor din kæreste, snak med ham, vis ham vejen og at du vil være hans klippe gennem det her, så han kan blive den far i alle drømmer om. Tit ligger der en del mere bag, end at man ‘baaare’ ryger hash, typisk noget man tumler med psykisk. 

Og nej! Jeres barn bliver selvfølgelig ikke fjernet alene pga din kæreste ryger hash - du skal virkelig ikke høre på alle de skræmmehistorier. 

Lorte kæreste? Heldigvis kender du ikke og kender ikke vores forhold. Har gjort så meget for ham og ikke fået noget igen. Men den lader vi lægge. 

Jeg vendte ikke 180 grader fra dag til dag - har altid sagt at ligeså snart der var et barn i forholdet, så var det STOP med det samme. Men det var jo nærmest der hvor det startede ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.