Hashrygende kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.095 visninger
29 svar
60 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2019

Anonym trådstarter

hej baby.dk ... 

jeg vælger at oprette en tråd herinde, da jeg ikke aner hvem jeg ellers skal gå til(er bange for nogen laver en underretning) 

sagen er den at min kæreste ryger hash. Hver dag. 

Vi bor i eget hus sammen med vores datter på knap et år. Han er en god og kærlig far og man kan ikke mærke på ham at han er skæv. 

Normalt har jeg heller ikke noget imod det - MEN! Nu har vi altså et barn sammen, så burde han fanme tage sig sammen og blive voksen. 

Jeg har prikket til ham flere gange, at det IKKE er i orden. Nu er det så blevet så dårlig en vane, at han simpelthen har det skidt når han ikke ryger (ingen appetit, dårlig humør osv) og så er det jo virkelig langt ude !!! 

Hvad dælen skal man gøre?? Jeg hverken drikker eller ryger eller noget som helst andet. Men hvis feks kommune bliver indblandet, så fjerner de jo sikkert mit elskede barn , selvom det er far der er en idiot.  

Hvem kontakter man? Hvem snakker man med? Hvem kan hjælpe, uden at mit barn bliver fjernet?  

Ville ALDRIG tilgive ham hvis jeg mister min pige pga hans lorte hash 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2019

B&J

Ja han stopper jo ikke før han selv er klar.

ellers er det jo et ultimatum der skal til hash eller os. Også skal man huske det er ikke en trussel men noget man gør fordi man mener det.

ellers er der mange sidder man kan søge på eller gå til ens lægen men husk han skal jo selv ha lyst ellers hjælper det ingen ting

Anmeld Citér

21. september 2019

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ja han stopper jo ikke før han selv er klar.

ellers er det jo et ultimatum der skal til hash eller os. Også skal man huske det er ikke en trussel men noget man gør fordi man mener det.

ellers er der mange sidder man kan søge på eller gå til ens lægen men husk han skal jo selv ha lyst ellers hjælper det ingen ting

Du har ret men vi bor i hus sammen og tror næppe at jeg kan overtage huslånet alene (selvom det ligger indenfor det beløb man gerne må købe hus for, som eneperson) 

ærligt, så havde jeg ikke noget imod at han røg, HVIS der bare ikke var et barn involveret (faktisk to eftersom han har en fra tidligere også) 

det er jo OS det går ud over, hvis feks kommune eller ligende opdager det .. jeg vil ikke bøde for hans dumheder! 

Men lyst til at stoppe? Hvornår har en misbruger nogensinde lyst til at stoppe? :/ 

Anmeld Citér

21. september 2019

CarinaSB

Røg han hash inden i fik barn sammen? Hvis han gjorde hvorfor valgte du ikk at han skulle stoppe inden i fik barn sammen? Jeg ville ikke vælge at få barn sammen med en som røg hash :(

Anmeld Citér

21. september 2019

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Røg han hash inden i fik barn sammen? Hvis han gjorde hvorfor valgte du ikk at han skulle stoppe inden i fik barn sammen? Jeg ville ikke vælge at få barn sammen med en som røg hash :(

Det har han ikke gjort i de første tre år vi var samme. Ikke hver dag ihvertfald - det var mere sådan noget; “nu er det min fødselsdag, så det skal fejres”-agtigt �� men nu .......... 

hvis det kun var os to nu, så herregud .. men der er et barn involveret �� hun mærker det heldigvis ikke ... men ... det kommer hun da til, hvis han ikke stopper!

Anmeld Citér

21. september 2019

Anonym

Skriver lige som anonym da jeg ikk vil hænge min veninde ud hvis nogen skulle kende mig herinde. 

Men har en veninde hvis forældre røg hash. Hun mærkede tydeligt til det. Og hendes yngste søskende blev tvangsfjernet pga det da hun var omkring 4 år. 

Så hvis jeg var dig havde jeg taget mit barn på armen og flyttet og sagt at jeg kommer tilbage når han har fået hjælp og er clean. Er barn skal ikke bo i de rammer. De mærker meget mere end man selv tror. 

Anmeld Citér

21. september 2019

Anonym

Min veninde blev af kommunen betegnet som medafhængig fordi hun blev sammen med sin mand som også selvmedicinerede med hash på daglig basis og fordi han ikke ville tage imod hjælp. Så hvis kommunen kommer indover så vil du også være ansvarlig for at jeres barn er i sådan et miljø. 

Hun flyttede så inden kommunen evt. gjorde noget og de blev skilt. Han endte senere i et behandlingsforløb som hans forældre betalte men det er en anden historie. 

I kan jo risikere at barnets pasningstilbud indberetter jer hvis far henter og er påvirket. 

Mvh. M

Anmeld Citér

21. september 2019

B&J

Du har ret men vi bor i hus sammen og tror næppe at jeg kan overtage huslånet alene (selvom det ligger indenfor det beløb man gerne må købe hus for, som eneperson) 

ærligt, så havde jeg ikke noget imod at han røg, HVIS der bare ikke var et barn involveret (faktisk to eftersom han har en fra tidligere også) 

det er jo OS det går ud over, hvis feks kommune eller ligende opdager det .. jeg vil ikke bøde for hans dumheder! 

Men lyst til at stoppe? Hvornår har en misbruger nogensinde lyst til at stoppe? :/ 

Du skal ikke se problemer alle problemer kan løses også selv om man har hus...

det er svært for en misbruger at stoppe der for skal der hjælp til men man skal selv ha lyst til den hjælp eller stoppe.

Især når de får et ultimatum eller man bare flytter få hjælp ellers er det slut fordi vores barn skal ikke vokse op med en misbruger. 

og desværre kender jeg et par der fik taget deres barn fra sig fordi manden røg og hun var med til det fordi hun sagde jo ikke stop eller gik sin vej desværre 

Anmeld Citér

21. september 2019

fehår

Anonym skriver:

Undskyld mig - men du er bekymret for, om dit barn kan blive tvangsfjernet, og så tænker du på dit hus?

De praktiske problemer kan løses, men svaret er simpelt: han stopper ikke, før han vil stoppe. 

Giv ham en grund til at stoppe ved at sige, at det er jer eller hash. Måske er det nok motivation, måske ikke.

Du kan ikke kontrollere, hvad han gør, men du kan kontrollere, hvad du selv gør. Pas på dig selv og dit barn. 

Anmeld Citér

22. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Forstår jeg dig ret hvis jeg siger at han røg til særlige lejligheder før i fik barn, men efter barn er hans forbrug steget markant? 

Er han tjekket for div efterfødselsreaktioner osv efter du fødte? Det lyder som en flugt, hvis det ovenstående er korrekt forstået. 

Jeg ville sætte ham ned og gravalvorligt fortælle ham at hvis i skal have en fremtid sammen som en hel familie, så skal han på afvænning NU, og ellers må han undvære dig og datteren. Det er hårdt, for du elsker ham sikkert højt! Men det er nødvendigt. En misbruger stopper ikke, hvis han ikke ser en grund til det. Det er en hård proces. Jeg ved det, jeg har selv stået med en bedsteforældre der var alkoholiker der måtte have et hårdt ultimatum for at der skete noget. Og det var et livslangt misbrug der skulle stoppes der. Heldigvis virkede det, og forholdet er godt idag selv hvis din kæreste påstår at han kan klare det selv, så skal du sige nej! En misbruger et ekspert i at skjule hvad der foregår hvis de vil det nok. Der skal proffesionelle til, og løbende urintests, og det skal du kræve. 

Og som de andre siger, skid på det hus og alt det praktiske. Det er ikke vigtigt. Det skal nok løse sig. Det andet er 10.000 gange vigtigere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.