Ville du tage med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis I har så lidt med hinanden at gøre, at du ikke vidste hverken, at han havde en kæreste eller skulle have barn osv., så havde jeg meldt afbud. Hvis der ikke kommer nogen, som du har en interesse i at se, så kan jeg ikke, hvorfor du skulle møde op af pligt bare fordi det er familie. I har jo intet med hinanden at gøre og det lyder heller ikke som om der er grundlag for at få det fremover. Det eneste I har til fælles er, at en af jeres forældre tilfældigvis er søskende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2019

Soonmom

Jeg havde meldt afbud. 

Jeg hader at blive inviteret af pligt. Vi prioriterer at se de mennesker vi har i vores nære omgangskreds og ikke nogen man ikke har et forhold til. 

Hvorfor tror du de har inviteret af pligt?

Vores familie bor både i Jylland, på Fyn og Sjælland, så der er også mange vi kun ser ved særlige lejligheder, men det er da så hyggeligt at snakke med dem og høre hvordan det går, om der er sket noget i deres liv osv, så vi inviterer og vi inviterer ikke af pligt, men fordi vi rent faktisk er interesseret i at se folk

Til ts: jeg havde taget med, så finder du jo også ud af hvornår barnet er født, om det er en dreng eller pige og hvad hans kæreste hedder  

Anmeld Citér

17. september 2019

asphodel

Min mor er tæt med to af sine kusiner, og de skiftes til at holde julefrokost hvert år, hvor alle i de tre respektive familier inviteres med, inklusive mig, min mand og vores barn. Jeg tager aldrig med, for jeg kender dem ikke, har ikke noget med dem at gøre, og jeg er heller ikke interesseret i at have noget med dem at gøre. Jeg vil hellere bruge min tid på de mennesker, som rent faktisk spiller en rolle i mit liv.

Jeg ville ikke tage med til noget af pligt, heller ikke selvom det er familie. Hvis du har LYST, så tag med, og ellers så bare sig pænt nej tak. Du skylder dem ikke noget, og bliver de smækfornærmede, så vær du glad for at du ikke tog med og spildte din tid på den type mennesker. 

(Selvfølgelig inviterer de dig af pligt. Det er ikke ensbetydende med at de forventer eller håber at du kommer)

Anmeld Citér

17. september 2019

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Hvis I har så lidt med hinanden at gøre, at du ikke vidste hverken, at han havde en kæreste eller skulle have barn osv., så havde jeg meldt afbud. Hvis der ikke kommer nogen, som du har en interesse i at se, så kan jeg ikke, hvorfor du skulle møde op af pligt bare fordi det er familie. I har jo intet med hinanden at gøre og det lyder heller ikke som om der er grundlag for at få det fremover. Det eneste I har til fælles er, at en af jeres forældre tilfældigvis er søskende.

De eneste jeg har interesse i at se jeg kan forstille mig kommer. Er min far og hans kæreste samt min bror og hans kone og deres 2 børn. Men dem ser jeg tit i forvejen. 

Anmeld Citér

17. september 2019

FruStolpe

Soonmom skriver:

Hvorfor tror du de har inviteret af pligt?

Vores familie bor både i Jylland, på Fyn og Sjælland, så der er også mange vi kun ser ved særlige lejligheder, men det er da så hyggeligt at snakke med dem og høre hvordan det går, om der er sket noget i deres liv osv, så vi inviterer og vi inviterer ikke af pligt, men fordi vi rent faktisk er interesseret i at se folk

Til ts: jeg havde taget med, så finder du jo også ud af hvornår barnet er født, om det er en dreng eller pige og hvad hans kæreste hedder  

Jeg har ikke skrevet at ts er inviteret af pligt - hvor ser du det? 

Jeg hader det, og det sker ofte i vores familie. Vi bor nemlig i en radius af 30 km og ses Ikke ud over til barnedåb mm. 

Anmeld Citér

17. september 2019

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. 

Jeg har besluttet mig for ikke at tage med. Ser ikwlig ingen grund til det. 

Anmeld Citér

17. september 2019

Soonmom

FruStolpe skriver:

Jeg har ikke skrevet at ts er inviteret af pligt - hvor ser du det? 

Jeg hader det, og det sker ofte i vores familie. Vi bor nemlig i en radius af 30 km og ses Ikke ud over til barnedåb mm. 

"Jeg hader at blive inviteret af pligt."

- Det har ment til dig selv, hvordan ved du at du er blevet inviteret af pligt? - kunne jo være at de rent faktisk gerne vil se dig og komme tættere på dig? 

Anmeld Citér

17. september 2019

God-mor

Anonym skriver:

Min fætter er blevet far og skal holde barnedåb snart. Jeg ser ham max 3 gange om året. Vi har ingen kontakt de resterende dage af året overhovedet. Jeg ved ikke engang hvornår han har fødselsdag, hvornår barnet blev født, om det er en dreng eller en pige han har fået eller hvad hans kæreste og moderen til barnet hedder. Ja faktisk anede jeg ikke engang at han skulle være far eller at han havde en kæreste for den sags skyld. 

Nu ved jeg der er en invitation om barnedåb på vej da min faster har spurgt min far om min adresse. 

Føler ikk rigtig der er grund til at skulle tage med, men samtidig så er han jo stadig min fætter. 

Hvad ville du/I gøre?

Jeg havde meldt afbud. 

Anmeld Citér

17. september 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis du ikke kan tage afsted med ja-hat på og du på forhånd tror det bliver en skidt oplevelse, så lad være. Det er heller i deres interesse at have nogen med, som nærmest har dårlig stemning med i håndtasken.

Jeg havde personligt taget afsted selvom jeg heller ikke ser mine fætre og kusiner så ofte efter der er kommet mange børn i familien. Men det er alligevel hyggeligt når vi ses.

Anmeld Citér

17. september 2019

Tommelise

FruStolpe skriver:

Jeg havde meldt afbud. 

Jeg hader at blive inviteret af pligt. Vi prioriterer at se de mennesker vi har i vores nære omgangskreds og ikke nogen man ikke har et forhold til. 

Det er helt okay, at TS melder afbud.

Men hvis jeg inviterede mine kusiner og fætre, som jeg ikke ser så tit, så ville jeg godt nok være ked af det, hvis de mente, at de bare var inviteret af pligt.

For det ville det absolut ikke være. Jeg vil gerne se dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.