Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2019

Anonym trådstarter

Øboen skriver:

Det der er jo ikke normal adfærd. Selvfølgelig skal der automatisk overføres X antal kroner fra hans konto til jeres budgetkonto på løningsdag. Så må han selv rode med hvad han vil bruge resten på.. 

Men helt ærligt... Jeg går ud fra at han har et reelt "voksenjob" og en reel voksenløn. Jeg tjener da bestemt ikke kassen som pædagog, men jeg ville da virkelig ikke vide hvad jeg skulle fyre hele min løn af på hvis jeg hverken betalte til mad, husleje osv.. Eller jo, så skulle jeg da ud i et ekstravagant forbrug på chaneltasker og designertøj og sådan noget. Ved du reelt hvad han bruger pengene på? Det kan jo ikke bare være lidt bådgrej og fastfood.. det har de fleste voksne jo stadig råd til selvom de betaler huslejen. Han må jo bruge virkelig mange penge på et eller andet? Jeg synes det virker lusket. 

Enig !!  Jeg har væsenlig mindre udbetalt end ham , men jeg kan sørme også spare op  både til opsparing & konfirmation. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Fælles økonomi eller ej ?

Af forskellige årsager har vi valgt ikke at have fælles økonomi , dvs vi har hver vores lønkonto hvor vi betaler et beløb til budget og deler mad udgifter . Udgifter til barn/børn betaler jeg .

Jeg har oplevet flere gange at manden undlader , at betaler sin del til budget vel og mærket uden at nævne noget . 

Jeg er lavtlønnet så har ikke stort råderum . Min mand har ok løn , men forvalter sine penge mere rundhåndet end mig.

Hvordan ville du reagere I given situation ?

det er sket flere gange.

Sat mig ned og få lavet en automatisk overførsel fra hans konto, og så sige med STORE ord. Fast food og båden er ikke vigtigere end din familie. 
Og så sælge båden, hvis den tager penge for at I kan leve. Han er far, ikke ungkarl. Hvorfor har han ændret sig?? (synes du skrev at han havde gjort det før)

Anmeld Citér

10. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville kigge ham dybt i øjnene og spørge ham om han er seriøs? Du tjener mindre end ham, men har fint råd. Så selvfølgelig har han råd, han VÆLGER bare at han hellere vil have andre ting. Men du kan jo fortælle ham at det kan han også godt, men så vælger han også at i bliver sat ud af jeres bolig på et tidspunkt når der ikke er penge på budgettet til husleje. Du skal ikke dække ind for han del. 

Og hvis han ikke kan styre det, må i jo få fælles økonomi på den måde at pengene ryger på en fælles konto og så har i hver jeres rådighedskonto der ryger et aftalt og rimeligt beløb over på, en fælles madkonto og en fælles børnekonto. 

Anmeld Citér

10. september 2019

drabo

Profilbillede for drabo

er i gift?

I må sætte jer ned og snakke økonomi, og hvis han ikke vil lytte, så bed om at i sætter huset til salg og flyt. 

Han lyder simpelthen ikke som en der er værd at samle på. Hvis han hverken bidrager praktisk eller økonomisk.

Og så længe har bare får lov til at opføre sig som et forkælet barn, så ændrer det sig nok ikke. Du skrev der ikke var mere at spare på i budgettet, men hvis han fyrer hele sin løn af på andet end faste udgifter, så må der da være noget.

Tag en fælles tur i banken og få overblik. Og jeg tænker hvis han ikke magter at styre sin økonomi, så må hans løn gå ind på budget og så kan han få lommepenge af det der er tilovers.

Anmeld Citér

10. september 2019

2018mor

Anonym skriver:

Fælles økonomi eller ej ?

Af forskellige årsager har vi valgt ikke at have fælles økonomi , dvs vi har hver vores lønkonto hvor vi betaler et beløb til budget og deler mad udgifter . Udgifter til barn/børn betaler jeg .

Jeg har oplevet flere gange at manden undlader , at betaler sin del til budget vel og mærket uden at nævne noget . 

Jeg er lavtlønnet så har ikke stort råderum . Min mand har ok løn , men forvalter sine penge mere rundhåndet end mig.

Hvordan ville du reagere I given situation ?

det er sket flere gange.

Jeg ville sætte foden ned. Hvis han vil være en del af en familie, så må han spæde til. Er det ikke også hans børn? Er han ikke også interesseret i, at de får vintertøj mv? Hans opførsel lyder direkte barnlig, og jeg havde snakket med store ord, indtil han havde fattet pointen. En voksen mand, der løber fra sit (økonomiske) ansvar, er ikke værd at samle på! 

Anmeld Citér

10. september 2019

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er helt på linje med de andre. Det er absolut ikke hverken almindelig eller forsvarlig adfærd - og i øvrigt har I tilsyneladende en hel del andre problemer ud over økonomi, som samlet set ville give mig lyst til at trække stikket øjeblikkeligt.

Anmeld Citér

10. september 2019

Anonym trådstarter

2018mor skriver:

Jeg ville sætte foden ned. Hvis han vil være en del af en familie, så må han spæde til. Er det ikke også hans børn? Er han ikke også interesseret i, at de får vintertøj mv? Hans opførsel lyder direkte barnlig, og jeg havde snakket med store ord, indtil han havde fattet pointen. En voksen mand, der løber fra sit (økonomiske) ansvar, er ikke værd at samle på! 

Jo det er hans børn men jeg får børnepengene så jeg betaler udgifterne til tøj  syntes også opførslen  er umodent . 

Anmeld Citér

10. september 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg er helt på linje med de andre. Det er absolut ikke hverken almindelig eller forsvarlig adfærd - og i øvrigt har I tilsyneladende en hel del andre problemer ud over økonomi, som samlet set ville give mig lyst til at trække stikket øjeblikkeligt.

Ja den konstante kamp omkring økonomien har givet udfordring i vores forhold i og med , det bliver tydeligt vi ser forskelligt på tingene . Jeg har fået øjnene op for ting jeg nok bare tidligere har acceptere . Men pga situationer i mit liv nok bare nået til et punkt hvor jeg ikke gider mere . Så disse ting påvirker mit syn på ham .

Anmeld Citér

10. september 2019

Mælkebøtten1990

Det er fuldstændig uacceptabelt og absolut ikke normal adfærd. Det er helt utroligt at han kan få sig  selv til det  kort sagt.. der skal bare være en fast overførsel til budget kontoen hver måned, så snart lønnen er gået ind! 

Du skal slet ikke betale for ham, han skal virkelig tage sig sammen. Ikke okay! 

Anmeld Citér

10. september 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg er virkelig også harm på dine vegne.

Det er virkelig interessant hvad han bruger sine penge på, håber ikke det er noget med spil eller andet 

Som de andre skriver så skal der da oprettes en fast overførsel fra hans konto til jeres budget hver gang han får penge. 

Det beløb kan så ligeledes gøres større, så der også er til opspring til istandsættelse, tøj til børnene mm. Det må man da være fælles om når det endda er fælles børn.

Børnepengene du får ind på din konto, kan du få overført til en fælles konto til børnene, så I sammen betaler til dem og ikke kun dig - for det beløber sig da til væsentligt mere end børnepengene. Det kan være en konto kun du har kort til, så han ikke kan bruge pengene på ham selv (hvis han ikke kan styre det)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.