Min mand er blevet for tyk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2019

Anonym trådstarter

Aspek skriver:

Er han konkurrencemenneske kunne et væddemål være en ide, tag evt udgangspunkt i noget ved dig selv du ønsker at ændre og hør om han er frisk på at han samtidigt skal smide kg- så I er de gode eksempler for jeres unger

Haha jeg tror faktisk slet ikke jeg kunne få ham med på et væddemål - det ville mere være mig der ville være med på den. Men måske skulle jeg alligevel prøve. Hvis gevinsten nu var god nok 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2019

kamikaze

Anonym skriver:

Der ryger hverken to eller tre portioner med herhjemme og de ting vi har i skuffer og skabe er ikke fyldt med rafineret sukker og mange kalorier. Det er et aktivt valg, og så kan vi købe lidt engang imellem hvis vi synes vi trænger herhjemme. Så igen - problemet ligger ikke herhjemme. Tænker helt sikkert det handler om de kalorier der kommer indenbords fra daglige rundstykker, junk food, eftermiddagskage og snacks ind imellem det. 

Og han giver selv udtryk for at det er kulturen dernede og at man bliver sat lidt i bad standing hvis man ikke er med på den. Så der ligger naturligvis en stor del af udfordringen der. Det kræver mod og lyst og viljestyrke at sige nej. Og det kan han ikke/vil ikke.

Kan han begynde at motionere for at veje op for det? Cykle til arbejde (hvis afstanden er passende)?

Anmeld Citér

2. september 2019

Aspek

Anonym skriver:

Haha jeg tror faktisk slet ikke jeg kunne få ham med på et væddemål - det ville mere være mig der ville være med på den. Men måske skulle jeg alligevel prøve. Hvis gevinsten nu var god nok 

I kunne jo finde en lækker præmie, den vil han også kunne bruge på arbejde - jeg skal ikke tabe til min kæreste, for så skal jeg give hende et spaophold , men i stedet vinde konkurrencen for så vinder jeg ølsmagning - eller hvad I nu er til. Den vil langt de fleste mænd have stor respekt og forståelse for, det ville ikke kræve det store mod at sige det

Anmeld Citér

16. september 2019

Aprilbarn

Anonym skriver:

De lyder godt nok utrolig ens  Har selvfølgeligt givet min mand små hints det sidste lange stykke tid, og han siger også engang imellem at han er blevet for tyk og vil gøre noget ved det, men jah der sker bare INGENTING  Så nu er jeg nået til at jeg skal sige det lidt mere seriøst..

Jeg TROR, at du kan sige det på alle måder, det handler om, at han SELV ville det.

Jeg har sagt det både på en pæn måde, seriøst, lige ud af posen, med et glimt i øjet osv osv. ingenting har hjulpet.

Selv hans mor har kommenteret på overvægten, han smiler bare.

men lade mig høre, hvordan går det?

Anmeld Citér

16. september 2019

Aprilbarn

Aspek skriver:

I kunne jo finde en lækker præmie, den vil han også kunne bruge på arbejde - jeg skal ikke tabe til min kæreste, for så skal jeg give hende et spaophold , men i stedet vinde konkurrencen for så vinder jeg ølsmagning - eller hvad I nu er til. Den vil langt de fleste mænd have stor respekt og forståelse for, det ville ikke kræve det store mod at sige det

Den har vi også prøvet, det hjalp ikke en disse. Han betaler bare.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.