Barndom på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2019

Janet1989

K&S skriver:

I det sidste afsnit ses en Josephine som trives rigtig godt hos plejefamilien. Hun har fået struktur i hverdagen, hun kommer i skole HVER dag og fortæller begejstret om, at man hos plejefamilien børster tænder både morgen og aften.

Hun udtaler endda til slut i programmet, at hun måske godt kunne tænke sig at bo der 2 år istedet for 1 år, så det tænker jeg betyder, at hun trives rigtig godt hos plejefamilien. 

Ja ! Og det glædede mig meget! Hun var jo direkte lykkelig for plejefamilien. Men .. nu tænker jeg på .. hvad så mindste barnet som moren havde ?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2019

Soonmom

Janet1989 skriver:

Ja ! Og det glædede mig meget! Hun var jo direkte lykkelig for plejefamilien. Men .. nu tænker jeg på .. hvad så mindste barnet som moren havde ?! 

Ja jeg håber da og går også ud fra at kommunen holder øje, for noget så basalt som at sørge for at sit barn får mad og børstet tænder vidner ikke kun om "ikke noget overskud" men også manglende ansvar, omsorg og følelser over for sit nærmeste, så meget tyder da på at det må være det samme svigt den lille får 

Anmeld Citér

8. september 2019

Sprit25

Soonmom skriver:

Ja jeg håber da og går også ud fra at kommunen holder øje, for noget så basalt som at sørge for at sit barn får mad og børstet tænder vidner ikke kun om "ikke noget overskud" men også manglende ansvar, omsorg og følelser over for sit nærmeste, så meget tyder da på at det må være det samme svigt den lille får 

Jeg var i chock, da hun sagde: den største forskel er at her børster jeg tænder både morgen og aften 

Jeg fik helt ondt i maven 

Anmeld Citér

9. september 2019

Janet1989

Soonmom skriver:

Jeg tror desværre at den lille også bliver svigtet med tiden - nu ser man jo også kun nogle klip fra deres hverdag, så det er jo ikke alt man ser.. men ... når Josefine siger at hun får børstet tænder HVER dag i plejefamilien - hvad tit fik hun så børstet Tænder hos sin mor ? 

Anmeld Citér

9. september 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Nogen der ser barndom på bistand? 

Hvad tænker I? Er det et korrekt billede eller er det håbløse tilfælde? 

Jeg tænker, at det faktisk giver et ok billede af nogen på bistand (men ikke alle).

Nu har jeg selv haft en "barndom på bistand", og jeg kan genkende rigtige mange ting. Mange af de samme mønstre havde mine mor, samme dilemmaer osv. 

Mange af mine venner/veninder, klassekammerater osv. stod i nøjagtig samme ting også

Det gør mig rigtigt ked af at se programmet, netop fordi jeg kan relatere til rigtigt mange ting, men alligevel så tror jeg, at det er godt, at folk ser, hvordan det kan være. 

Anmeld Citér

9. september 2019

God-mor

Sprit25 skriver:

Nogen der ser barndom på bistand? 

Hvad tænker I? Er det et korrekt billede eller er det håbløse tilfælde? 

Jeg prøvede at se det, men min mand slukkede halvejs, da jeg græd fra start til slut. Det var så hjerteskærende for mig at se. Hende den lille pige på 10-11 år har sat dybe spor inde i mig, hun var bare så skøn, og havde bare så meget brug for en voksen som holdte om hende og krammede hendes til verdens ende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.