Barndom på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2019

lineog4

Puha, har nu set første afsnit af sæson 4. Til trods for jeg jo har mødt familier og børn professionelt, så får jeg ondt i maven når jeg, hvor forskellige livsvilkår børn har.

Jeg tror absolut ikke det er normalen, men jeg tror det skildrer de familier som er blevet parkeret på en kontanthjælp selvom de er for syfe/dårlige til at arbejde. Det som programmet skildrer er ikke familier led for få penge alene, men familier hvor de voksne er for udfordrede, hvor forældreevnen ikke er i top og evnen til at budgettere osv er også ringe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2019

FrkGranger

Janet1989 skriver:

Jeg så et afsnit i dag og av hvor gør sagen m Josefine ondt - at man vil sende sit ADHD barn i pleje, fordi man ikke kan overskue det ( det vat afsnit 2 eller 3 jeg så, så har ikke den fulde forhistorie) - men det gjorde ondt må sgu heller ikke være sjovt for moren ..

Jeg tænker tværtimod, at det er en kanon erkendelse at hun ikke magter det, og derfor må søge anden hjælp. 

Tænker også der er en kommune der er skyld i det er noget helt der ud. De har ikke formået at hjælpe familien.. 

Jeg tænker som andre at det ikke er økonomien der er omdrejningspunktet, men at de er socialt dårligt stillede. 

Men jeg erkender at der i Danmark altså er fattige, og at ikke alle kan få det til at løbe rundt med kontanthjælpen, da der i nogle områder, ikke er til at få en billig bolig eksempelvis. 

Anmeld Citér

28. august 2019

Janet1989

FrkGranger skriver:

Jeg tænker tværtimod, at det er en kanon erkendelse at hun ikke magter det, og derfor må søge anden hjælp. 

Tænker også der er en kommune der er skyld i det er noget helt der ud. De har ikke formået at hjælpe familien.. 

Jeg tænker som andre at det ikke er økonomien der er omdrejningspunktet, men at de er socialt dårligt stillede. 

Men jeg erkender at der i Danmark altså er fattige, og at ikke alle kan få det til at løbe rundt med kontanthjælpen, da der i nogle områder, ikke er til at få en billig bolig eksempelvis. 

Jo jo - man ser jo også at moren ikke har overskuddet til sin datter - og stemple være sindssygt hårdt at erkende at man ikke magter opgaven ... men det er bare Josefine reaktion på det, som jeg er lidt ked af :/

Anmeld Citér

7. september 2019

Carina:-)

Puha ser lige sæson 4 nu ...

Forstår ikke der ikke for længst er grebet ind over for Josefines mor.

Den lille pige lider jo voldsomt ,og det hele filmes 

Og nu kan mor så ødelægge lillesøster,hun er jo komplet uegnet som mor. 

Og Nicklas...der vokser op i et miljø hvor det er legalt at drikke sig fuld til sin nonfirmation - mor går mest op i at det bare ikke skal være for slemt inden kl 21.

Føj altså - og forstår slet ikke at systemmet ikke gør noget for at få de børn væk fra så giftigt miljø

De kommer jo til at gå i en lige linje fra deres mor til deres eget voksen liv ...

De penge man nu synes forældrene skal have ekstra ,kunne passende bruges på at få de børn ind på en brugbar vej- det ville gavne systemet og ikke mindst dem bedre end at mor får 800 mere pr barn til flere smøger ...

Anmeld Citér

7. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
7. september 2019

321

Profilbillede for 321
Sprit25 skriver:

Nogen der ser barndom på bistand? 

Hvad tænker I? Er det et korrekt billede eller er det håbløse tilfælde? 

Tænker at titlen er misvisende. Der er mange gode forældre på bistand. Så tænker ikke det er bistanden, der er problemet her, men nok snarere det er nogle udsatte mennesker som er parkeret det forkerte sted i systemet og som ikke får den hjælp de behøver.

Det er lidt ligesom “hvor er der en voksen?” programmet, hvor de fandt de værste institutioner i DK og fik det lagt op som om det var hverdag mange steder.

Anmeld Citér

7. september 2019

K&S

Janet1989 skriver:

Jo jo - man ser jo også at moren ikke har overskuddet til sin datter - og stemple være sindssygt hårdt at erkende at man ikke magter opgaven ... men det er bare Josefine reaktion på det, som jeg er lidt ked af :/

I det sidste afsnit ses en Josephine som trives rigtig godt hos plejefamilien. Hun har fået struktur i hverdagen, hun kommer i skole HVER dag og fortæller begejstret om, at man hos plejefamilien børster tænder både morgen og aften.

Hun udtaler endda til slut i programmet, at hun måske godt kunne tænke sig at bo der 2 år istedet for 1 år, så det tænker jeg betyder, at hun trives rigtig godt hos plejefamilien. 

Anmeld Citér

8. september 2019

LSS

K&S skriver:

I det sidste afsnit ses en Josephine som trives rigtig godt hos plejefamilien. Hun har fået struktur i hverdagen, hun kommer i skole HVER dag og fortæller begejstret om, at man hos plejefamilien børster tænder både morgen og aften.

Hun udtaler endda til slut i programmet, at hun måske godt kunne tænke sig at bo der 2 år istedet for 1 år, så det tænker jeg betyder, at hun trives rigtig godt hos plejefamilien. 

Og så behøver vi andre ikke se det afsnit haha 

Anmeld Citér

8. september 2019

Hck

Profilbillede for Hck
LSS skriver:

Og så behøver vi andre ikke se det afsnit haha 

Man kan se det nu på DR tv

Anmeld Citér

8. september 2019

LSS

Hck skriver:

Man kan se det nu på DR tv

Det var fordi hun skrev hvad der sker i afsnittet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.