Hvordan får jeg det sagt på en god måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg fik det sagt... Han blev knust! 

Men han valgte at sige at han gerne vil "nøjes" med os (det var mine ord).

Jeg var fattet og tydelig, og jeg afviste pænt alle hans forsøg på at få mig til at love at se tiden an, og måske det kunne ændre sig osv.

Jeg bad ham tænke over det, men det ville han ikke bruge mere tid på. Han vil gerne os, og selvom det gør ondt nu, så mener han at det går over..

Hvorfor har jeg så ondt i maven nu? Jeg har fået det jeg altid drømte om - en mand der vil opgive alt for mig skyld.

Men jeg føler at jeg har ødelagt noget mellem os. Han er sød og kærlig efter vores snak, skriver og siger de samme søde ting.

Jeg kan ikke sætte ord på det... Måske har jeg bare virkelig svært ved at fratage ham noget han så brændende ønsker - men jeg kan heller ikke få mig selv til at ende forholdet, når han vælger mig til på den måde. Det er jo kærlighed der vil noget!

Han er en stor mand. 

Flot du fik sagt det. Du har ondt i maven fordi du har såret en mand du elsker. Og det er helt normalt. Ville være mere underligt hvis du ikk følte noget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Han er en stor mand. 

Flot du fik sagt det. Du har ondt i maven fordi du har såret en mand du elsker. Og det er helt normalt. Ville være mere underligt hvis du ikk følte noget 

Ja, det har jeg selvfølgelig.. uden tvivl.

Av det gør ondt 

Jeg vakler hele tiden mellem at være lettet over at have sagt det så vi kan komme videre sammen, og føle at jeg burde "sætte ham fri", så han kan få det han ønsker...

Anmeld Citér

19. august 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Av det gør ondt 

Jeg vakler hele tiden mellem at være lettet over at have sagt det så vi kan komme videre sammen, og føle at jeg burde "sætte ham fri", så han kan få det han ønsker...

Men han ønsker dig? 

Anmeld Citér

19. august 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Men han ønsker dig? 

Ja, det er det han siger.

Han vil mig og børnene, og han vil gerne leve med ikke at få sine egne. Han er ked lige nu og siger at der går lidt tid før han kommer over det, men at det gør han.

Anmeld Citér

19. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Av det gør ondt 

Men det har du jo netop giver ham muligheden for. “At sætte ham fri” men han valgte dig. 

Anmeld Citér

19. august 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Men det har du jo netop giver ham muligheden for. “At sætte ham fri” men han valgte dig. 

Ja, det er rigtigt..

Jeg håber klumpen i maven forsvinder hurtigt - hos os begge 

Anmeld Citér

19. august 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Ja, det er rigtigt..

Jeg håber klumpen i maven forsvinder hurtigt - hos os begge 

Åh nu tolker jeg. Men vil du ham? Sådan helt inderst inde? 

Bruger du hans ønske om børn som undskyldning? 

Anmeld Citér

19. august 2019

Babilooo

Nu får jeg sikkert hug... men ja det er kærlighed der vil noget. Du føler dig skidt tilpas fordi du hsr såret ham. Det er naturligt.

men hvis jeg havde været dig havde jeg da virkeligt overvejet situation omkring et fælles barn.  Jeg skulle seriøst ikke ville det - hvis min partner havde et så stort ønske.

og ja det vil altid være et savn/ skår hos ham sikkert. 

Sorry .. men jeg havde valgt anderledes. 

Anmeld Citér

19. august 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg fik det sagt... Han blev knust! 

Men han valgte at sige at han gerne vil "nøjes" med os (det var mine ord).

Jeg var fattet og tydelig, og jeg afviste pænt alle hans forsøg på at få mig til at love at se tiden an, og måske det kunne ændre sig osv.

Jeg bad ham tænke over det, men det ville han ikke bruge mere tid på. Han vil gerne os, og selvom det gør ondt nu, så mener han at det går over..

Hvorfor har jeg så ondt i maven nu? Jeg har fået det jeg altid drømte om - en mand der vil opgive alt for mig skyld.

Men jeg føler at jeg har ødelagt noget mellem os. Han er sød og kærlig efter vores snak, skriver og siger de samme søde ting.

Jeg kan ikke sætte ord på det... Måske har jeg bare virkelig svært ved at fratage ham noget han så brændende ønsker - men jeg kan heller ikke få mig selv til at ende forholdet, når han vælger mig til på den måde. Det er jo kærlighed der vil noget!

Det er godt, at du har været ærlig. Og at du ikke er kommet til at love ham noget, som du ved, du ikke kan holde (altså at se tiden an og give ham forhåbninger om, at det vil ændre sig).

Det er ikke mærkeligt, at I begge har en klump i maven. For det er naturligt, at han er såret. Og det er naturligt, at du føler, at du har frataget ham noget. Der er ingen, der kan garantere, at han ikke skifter mening en dag. 

Men han har valgt dig og dine børn, og det kan godt lade sig gøre for nogle mennekser at forlige sig med tanken om ikke at få biologiske børn.

Du har givet ham muligheden for at gå nu, inden han bliver endnu mere følelsesmæssigt involveret. 

Men han blev. 

Hvis I begge føler, at I har mødt jeres livs kærlighed, så er det også stort.

Anmeld Citér

19. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg må desværre sige, at jeg tror det kan blive et problem mellem jer på sigt. Han er blevet hos dig nu, men det er også det "nemme" valg i den konkrete situation. Det kan godt risikere at udvikle sig til en bebrejdelse af dig, som ville være helt urimelig, da han jo har det frie valg, men ikke desto mindre tænker jeg det kan ende sådan.

Det kan jo også godt være at han rent faktisk godt kan affinde sig med situationen. Det er da en mulighed. Men det lyder bare ikke så sandsynligt for mig i og med han tydeligvis har nogle drømme om egne børn.

Jeg synes så i modsætning til et tidligere indlæg ikke, at du skal ændre dine børneplaner for at redde et forhold. Du lyder ret afklaret.

Håber det bedste for dig uanset hvad vej det går.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.