Hvordan får jeg ham til at forstå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Så lav en madplan sammen ud fra tilbuddene, hvor I tilgodeser jer begge to og jeres søn. Lav en indkøbsliste på papir og så bestiller manden det som står på papiret, hverken mere eller mindre. 

Forstår egentlig ikke undskyldningen. Vi har en madplan, når min mand er den der går i supermarkedet, og står der tomatsuppe, så kommer han da ikke hjem med laks uafhængigt af om det var på hans kort. 

Hvem laver maden hjemme hos jer?

Det er mig der står for madlavningen.

Når vi skal bestille, så laver jeg en liste med de ting vi mangler, og så bestiller han det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Når vi skal bestille, så laver jeg en liste med de ting vi mangler, og så bestiller han det. 

Så bestil det sammen? 

Anmeld Citér

12. august 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Wauw nogen undskyldninger for at retfærdiggøre at du ikke får din fisk  gå en tur i supermarkedet. Problem løst altså .....

jeg synes ikke din kæreste "skal forstå" at han ikke skal købe oksekød .. hvis han kan lide det og han handler, så må du leve med det der kommer i kurven, ellers må du selv handle ind til det du har lyst til herhjemme handler vi også ind til de vi har lyst til, uanfægtet om det lige er ungernes favorit eller partnerens for den sags skyld. Hvis man ikke kan lide hvad der kommer på bordet til spisetid, kan man enten spise dét man nu KAN lide og lade resten være, eller tage rugbrød... Og det gælder både børn og voksne.. alle kan ikke få deres livret hver dag  

Jeg har ikke noget problem med at der kommer en oksesteg i kurven sammen med f.eks. okse småkød eller hakket oksekød, men det skal blandes med noget svinekød og kylling - og også gerne fisk og skaldyr.

Mit problem er at når vi nu er enige om at vi handler online for at få mere luft i hverdagen, så kan det ikke være rigtig at jeg skal bruge den tid på at gå efter fisk.

Anmeld Citér

12. august 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hmm - din mand skal forstå, at han ikke må købe oksekød, men kun fisk. For du kan ikke lide oksekød.

Hvorfor må han ikke købe oksekød, hvis han nu godt kan lide det ?

Det lyder ikke, som om han er særlig vild med fisk.

Jeg går ud fra, at du er så selvstændig en kvinde, at du selv har et dankort, og han forbyder dig vel ikke at gå ned og købe fisk.

Prøv at forestille dig, hvordan det ville lyde, hvis din mand havde oprette en tråd om, hvordan han skulle få dig til at forstå, at du ikke må købe fisk - det er da lidt (måske ufrivilligt) komisk.

Undskyld - men jeg synes, det er fjollet.

Jeg har åbenbart formuleret mig forkert. Jeg har ikke noget problem med at han bestiller oksekød, hvis han gad bestille fisk samtidig.

Hvorfor skal jeg stå og faktisk blive utilpas over det blodige saft der er med oksekødet flere gange om måneden hvis han ikke vil give sig bare én gang om måneden og spise fisk?

Anmeld Citér

12. august 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har åbenbart formuleret mig forkert. Jeg har ikke noget problem med at han bestiller oksekød, hvis han gad bestille fisk samtidig.

Hvorfor skal jeg stå og faktisk blive utilpas over det blodige saft der er med oksekødet flere gange om måneden hvis han ikke vil give sig bare én gang om måneden og spise fisk?

Men så er mit forslag, at næste gang I bestiller online, så taster DU.

Og så taster du det, du selv har skrevet på sedlen. Incl. fisk.

Sværere burde det ikke være.

Anmeld Citér

12. august 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Og sværere er det ikke at du trykkerne varerne ind, og så sætter du fisk på. Han synes at fisk er FOR dyrt, så derfor sætter han det ikke på. Så holder du øje med tilbud og så kan du købe ekstra. Sværere er det ikke. Prøv at se på det med løsning i stedet for at gøre ham til den onde. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Vi bestiller kød gennem COOP og får det leveret til døren.

Jeg ved at han godt kan spise fisk.

Jeg kan også godt spise fisk, men jeg er faktisk ikke ret glad for det og ville langt hellere spise stegen... Selvom fisken ganske vist er sundere 

Han skal da have lov at have steg (skær den ud i mindre dele og frys dem), og du skal have lov at have fisk til andre måltider. Vores børn spiser heller ikke skært kød, men vi har næsten altid nogle frikadeller eller andet i fryseren, som de får, når vi voksne spiser steg. 

Anmeld Citér

12. august 2019

lineog4

Anonym skriver:

Den der laver mad bestemmer, hvad der skal laves.

Tænker egentlig svarer er lige til, enten taster I ind sammen, nu du ikke kan stole på, at han køber det du har skrevet ned. Eller du tager ind og køber, så laver I en fælles konto til madbudgettet, og så er det det kort der bliver brugt.

Anmeld Citér

13. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg har ikke noget problem med at der kommer en oksesteg i kurven sammen med f.eks. okse småkød eller hakket oksekød, men det skal blandes med noget svinekød og kylling - og også gerne fisk og skaldyr.

Mit problem er at når vi nu er enige om at vi handler online for at få mere luft i hverdagen, så kan det ikke være rigtig at jeg skal bruge den tid på at gå efter fisk.

Så gå ind på den hjemmeside og tryk noget fisk i kurven. Det bliver leveret ret hurtigt. Det kan du gøre fra sofaen eller i frokostpausen på jobbet. Igen, problem løst. Og så må du jo fremover være den der taster varer i kurven hvis du ikke kan regne med at han bestiller det du også gerne vil have. Ja det er hans kort, men han har vel tillid nok til dig til at du må se hans kort og taste oplysninger ind? ellers  må i lave et fælles madkort... Så mange løsninger, på verdens mindste problem  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.