Hvordan får jeg ham til at forstå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.355 visninger
28 svar
60 synes godt om
12. august 2019

Anonym trådstarter

Min kæreste er lige kommet hjem med - hvad han mener - et superkøb.

Han sagde han har købt forskelligt kød til fryseren, men da jeg kiggede i posen kunne jeg se at det bl.a. var 2 stk okseculotte stege på ca. 1½ kg hver. Jeg giver ham ret i at de var billige, men... vores 5-årige spiser ikke reelt kød og jeg bryder mig ikke om okse.

Hver gang vi skal købe ind, og jeg minder ham om at vi skal have noget fisk, så får jeg det samme svar; det er for dyrt. Jeg ved godt at fisk er dyrere, men det ville da være bedre at bruge f.eks. 100 kr på fisk og alt blev spist end 100 kr på oksesteg hvor ca halvdelen skal smides ud.

Jeg har prøvet at forklare ham det, men det virker ikke som om han forstår det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

Janet1989

Simpelt - han skal ikke stå for indkøbene så. Men ellers lad ham lave de stege næste gang og få banket ind i hovedet, hvor meget af det der bliver smidt ud, istedet for spist..

mænd er ikke nemme at forklare den slags ting 

Anmeld Citér

12. august 2019

lineog4

Laver madplaner og indkøbsliste..... 

Og mpske er din mand ikke vild med fisk, og så kan sådan en oksesteg jo tilberedes og fryses ned i mindre portioner - man behøver jo ikke smide den ud - og så kan din mand spise det, når du og din søn spiser fisk. Alternativt kan du jo bestille fisk fra fx skagenfood så kommer det til døren og duner ikke prisgivet, hvad in mand køber, eller du kan selv være den der køber ind x antal gange om ugen. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Soonmom

Hvorfor skal I smide halvdelen ud? 

Jeg kan ikke lide kød og stege osv men min kæreste elsker det, så han skal da selvfølgelig have lov at købe det 

Jeg kan ikke se noget problem, så handler du da bare fisk, sådan en steg kan da ligge i fryseren længe, så det går da nok

Anmeld Citér

12. august 2019

Tommelise

Jeg har svært ved at se problemet.

Som en anden skriver, så kan den færdigstegte oksesteg deles op og fryses.

Så I behøver jo ikke smide noget ud.

Anmeld Citér

12. august 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Laver madplaner og indkøbsliste..... 

Og mpske er din mand ikke vild med fisk, og så kan sådan en oksesteg jo tilberedes og fryses ned i mindre portioner - man behøver jo ikke smide den ud - og så kan din mand spise det, når du og din søn spiser fisk. Alternativt kan du jo bestille fisk fra fx skagenfood så kommer det til døren og duner ikke prisgivet, hvad in mand køber, eller du kan selv være den der køber ind x antal gange om ugen. 

Vi bestiller kød gennem COOP og får det leveret til døren.

Jeg ved at han godt kan spise fisk.

Anmeld Citér

12. august 2019

AnoMor

Jeg kan heller ikk lige se problemet. Bare fordi du og jeres barn ikk bryder jer synderlig meget om det så skal han da have lov at spise det og ja. Så er det da billigt med så meget kød til en person. 

Så kan i da bare spise fisk når han får kød. 

Det gjorde min ex og jeg altid. Bare omvendt. Jeg hader fisk så jeg spiste kød i stedet 

Anmeld Citér

12. august 2019

lineog4

Anonym skriver:

Vi bestiller kød gennem COOP og får det leveret til døren.

Jeg ved at han godt kan spise fisk.

Så kan I jo også bestille fisk - vi får fisk leverer til døren, og på den måde husker vi fisk 

Anmeld Citér

12. august 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Der er mange muligheder med kødet. Det kan bruges som pålæg, skæres ud og bruges i gullash/sammenkogt ret eller biksemad osv. Så hvis I smider kød ud på den måde kan jeg godt forstå du synes det er dyrt. 

Jeg tænker man altid må gå på kompromis med mad, jeg spiser også fisk, fordi min mand godt kan lide det og fordi det er sundt, men jeg er ikke pjattet med det. 

Som en anden foreslår tænker jeg at madplan er en god ide og måske også ugentlig indkøb. 

Vi køber altid ind til en uge ad gangen og handler kun det nødvendige(mælk) i løbet af ugen. På den måde undgår vi også unødvendige ting eller tilbud der ikke er planlagt. Så handler vi det vi har aftalt og skrevet ned. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvorfor skal I smide halvdelen ud? 

Jeg kan ikke lide kød og stege osv men min kæreste elsker det, så han skal da selvfølgelig have lov at købe det 

Jeg kan ikke se noget problem, så handler du da bare fisk, sådan en steg kan da ligge i fryseren længe, så det går da nok

Hvis vi f.eks laver en steg i dag, så plejer resterne at blive brugt til biksemad, men det er begrænset hvor meget biksemad man kan spise.

Jeg ved godt at det kunne ligge i fryseren længe, men når vi kun har en af de der frysere der er en del af køleskabet, så det er begrænset hvor meget der kan være i den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.