Anonym skriver:
Min kæreste er lige kommet hjem med - hvad han mener - et superkøb.
Han sagde han har købt forskelligt kød til fryseren, men da jeg kiggede i posen kunne jeg se at det bl.a. var 2 stk okseculotte stege på ca. 1½ kg hver. Jeg giver ham ret i at de var billige, men... vores 5-årige spiser ikke reelt kød og jeg bryder mig ikke om okse.
Hver gang vi skal købe ind, og jeg minder ham om at vi skal have noget fisk, så får jeg det samme svar; det er for dyrt. Jeg ved godt at fisk er dyrere, men det ville da være bedre at bruge f.eks. 100 kr på fisk og alt blev spist end 100 kr på oksesteg hvor ca halvdelen skal smides ud.
Jeg har prøvet at forklare ham det, men det virker ikke som om han forstår det.
Jeg gætter på at det ikke er noget han gør hver uge... Så jeg kan virkelig ikke se problemet ved at har købt noget, som HAN har lyst til. Han spiser fisk, ja men han har lyst til noget okse, og det skal han da have lov til, og hvis du ikke vil spise det, må du lade vær og der må laves noget andet til jer.
Som andre siger, det kan fryses ned, bruges til frokost... Jeg kan slet ikke forstå du at mener at det skal smides ud, bare fordi det ikke bliver spist på en aften, eller andet.
Jeg synes du gør en lille ting til et stort problem, og nok lidt synd for din kæreste, da han mener at han har gjort et godt kup og det første du tænker; Det kan jeg ikke li og halvdelen skal smides ud..
Se lidt positivt på det, og lad ham få det.
Du siger jo at I får det bragt ud, så han køber jo ikke ind hver uge... Så herre gud, lad vær med at gør det til et stort problem.