Hvordan får jeg ham til at forstå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min kæreste er lige kommet hjem med - hvad han mener - et superkøb.

Han sagde han har købt forskelligt kød til fryseren, men da jeg kiggede i posen kunne jeg se at det bl.a. var 2 stk okseculotte stege på ca. 1½ kg hver. Jeg giver ham ret i at de var billige, men... vores 5-årige spiser ikke reelt kød og jeg bryder mig ikke om okse.

Hver gang vi skal købe ind, og jeg minder ham om at vi skal have noget fisk, så får jeg det samme svar; det er for dyrt. Jeg ved godt at fisk er dyrere, men det ville da være bedre at bruge f.eks. 100 kr på fisk og alt blev spist end 100 kr på oksesteg hvor ca halvdelen skal smides ud.

Jeg har prøvet at forklare ham det, men det virker ikke som om han forstår det.

Jeg gætter på at det ikke er noget han gør hver uge... Så jeg kan virkelig ikke se problemet ved at har købt noget, som HAN har lyst til. Han spiser fisk, ja men han har lyst til noget okse, og det skal han da have lov til, og hvis du ikke vil spise det, må du lade vær og der må laves noget andet til jer. 

Som andre siger, det kan fryses ned, bruges til frokost... Jeg kan slet ikke forstå du at mener at det skal smides ud, bare fordi det ikke bliver spist på en aften, eller andet. 

Jeg synes du gør en lille ting til et stort problem, og nok lidt synd for din kæreste, da han mener at han har gjort et godt kup og det første du tænker; Det kan jeg ikke li og halvdelen skal smides ud.. 

Se lidt positivt på det, og lad ham få det. 

Du siger jo at I får det bragt ud, så han køber jo ikke ind hver uge... Så herre gud, lad vær med at gør det til et stort problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg gætter på at det ikke er noget han gør hver uge... Så jeg kan virkelig ikke se problemet ved at har købt noget, som HAN har lyst til. Han spiser fisk, ja men han har lyst til noget okse, og det skal han da have lov til, og hvis du ikke vil spise det, må du lade vær og der må laves noget andet til jer. 

Som andre siger, det kan fryses ned, bruges til frokost... Jeg kan slet ikke forstå du at mener at det skal smides ud, bare fordi det ikke bliver spist på en aften, eller andet. 

Jeg synes du gør en lille ting til et stort problem, og nok lidt synd for din kæreste, da han mener at han har gjort et godt kup og det første du tænker; Det kan jeg ikke li og halvdelen skal smides ud.. 

Se lidt positivt på det, og lad ham få det. 

Du siger jo at I får det bragt ud, så han køber jo ikke ind hver uge... Så herre gud, lad vær med at gør det til et stort problem. 

Når vi bestiller varer, så er det ham der sidder ved tastaturet mens jeg remser op, og selvom jeg nævner fisk hver gang, så er der aldrig fisk med når varerne kommer. Hvis der endelig er lidt, så er torskerogn, tun på dåse eller makrel i tomat.

Anmeld Citér

12. august 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Når vi bestiller varer, så er det ham der sidder ved tastaturet mens jeg remser op, og selvom jeg nævner fisk hver gang, så er der aldrig fisk med når varerne kommer. Hvis der endelig er lidt, så er torskerogn, tun på dåse eller makrel i tomat.

Jamen hvorfor gør du det så ikke selv? Du ved at han synes det er for dyrt, så derfor sætter han det ikke på, så må du jo selv gøre det, hvis du vil have fisk med i bestillingen, ellers må du tage ned og købe det. Se når der er tilbud, så det ikke er dyrt. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Så er han nok ik så begejstret for fisk

jeg kan godt lide svinekød men skal jeg vælge mellem svin eller kylling - så valgte jeg kylling. Det er måske også sådan han har det med fisk??

Anmeld Citér

12. august 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jamen hvorfor gør du det så ikke selv? Du ved at han synes det er for dyrt, så derfor sætter han det ikke på, så må du jo selv gøre det, hvis du vil have fisk med i bestillingen, ellers må du tage ned og købe det. Se når der er tilbud, så det ikke er dyrt. 

Jeg kunne også godt have gjort det, men når vi nu betaler via hans kort, så er det nemmere at han sidder der. 

Anmeld Citér

12. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg kunne også godt have gjort det, men når vi nu betaler via hans kort, så er det nemmere at han sidder der. 

Wauw nogen undskyldninger for at retfærdiggøre at du ikke får din fisk  gå en tur i supermarkedet. Problem løst altså .....

jeg synes ikke din kæreste "skal forstå" at han ikke skal købe oksekød .. hvis han kan lide det og han handler, så må du leve med det der kommer i kurven, ellers må du selv handle ind til det du har lyst til herhjemme handler vi også ind til de vi har lyst til, uanfægtet om det lige er ungernes favorit eller partnerens for den sags skyld. Hvis man ikke kan lide hvad der kommer på bordet til spisetid, kan man enten spise dét man nu KAN lide og lade resten være, eller tage rugbrød... Og det gælder både børn og voksne.. alle kan ikke få deres livret hver dag  

Anmeld Citér

12. august 2019

Tommelise

Hmm - din mand skal forstå, at han ikke må købe oksekød, men kun fisk. For du kan ikke lide oksekød.

Hvorfor må han ikke købe oksekød, hvis han nu godt kan lide det ?

Det lyder ikke, som om han er særlig vild med fisk.

Jeg går ud fra, at du er så selvstændig en kvinde, at du selv har et dankort, og han forbyder dig vel ikke at gå ned og købe fisk.

Prøv at forestille dig, hvordan det ville lyde, hvis din mand havde oprette en tråd om, hvordan han skulle få dig til at forstå, at du ikke må købe fisk - det er da lidt (måske ufrivilligt) komisk.

Undskyld - men jeg synes, det er fjollet.

Anmeld Citér

12. august 2019

lineog4

Anonym skriver:

Så lav en madplan sammen ud fra tilbuddene, hvor I tilgodeser jer begge to og jeres søn. Lav en indkøbsliste på papir og så bestiller manden det som står på papiret, hverken mere eller mindre. 

Forstår egentlig ikke undskyldningen. Vi har en madplan, når min mand er den der går i supermarkedet, og står der tomatsuppe, så kommer han da ikke hjem med laks uafhængigt af om det var på hans kort. 

Hvem laver maden hjemme hos jer?

Anmeld Citér

12. august 2019

Sprit25

Ej hvad er det han skal forstå 

Anmeld Citér

12. august 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Seriøst? Dårlig undskyldning. Det tager 2 seks at trykke kort nummer, hvis der overhovedet skal trykkes noget ind, og hvis der skal, så stoler din kæreste vel nok på dig, til at lade dig gøre det.

Synes ikke det er fair at du vil lære din kæreste noget, han har jo ikke gjort noget forkert, men du vil ikke gøre noget selv? Vi snakker om at du ikke vil gøre en indsats for at købe fisk og så bliver du sur fordi han laver en god handel, bare fordi du ikke bryder dig om det. Gå ned og køb fisk eller sæt det på jeres liste, hvis du vil have det. Og lad din kæreste ha noget godt liggende i fryseren. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.