Hvornår er man tyk og hvornår er man tynd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.896 visninger
36 svar
0 synes godt om
20. oktober 2009

4xGreve

Ja i kære kvinder nu spøger jeg lige ud, hvornåer er man tyk og hvornåer er man tynd som kvinde?

Og hvornår er man tyk og hvornår er man tynd som mand?

Jeg personligt er omkring 169 høj (efter mit pas tilbage til da jeg var 14-15år) og vejer omkring 48-51kg.

Min mand er omkring 185 høj og vejer omkring 80-90kg.

min mand har nogen gode overame og ben da han er pladesmed og derfor bruger disse dele af sin krop rigtig meget dog har han da en fold eller to på maven...

Jeg har en lille bule på maven og syntes jeg har ret store lår (dog har min mand for ikke så lang tid siden sagt "skal jeg har næsten ondt af dig du er jo så tynd at det er ved at være usundt, er bange for dit helbred") syntes ikke personligt jeg er tynd men lidt buttede nogen steder og ellers det man vil kalde ret alm.

Hvad med jer tøser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Kloster

Hej.

Jeg har faktisk en BMI måler jeg engang fik i et blad. Det er dog kun for kvinder. Men ellers kan du se det på www.iform.dk

Når du er 169 cm høj, skal du veje imelem 53 og 72 kg. Og det er self afhængig af kropsbygning.

Jeg er 158 cm høj (lav) og skal veje mellem 46 og 62 kg. Jeg vejer nu ca 54-55 kg og har det fint nok med det. Hvis jeg kommer ned på 46 kg, kommer jeg til at ligne en der er ved at dø af sult. Men jeg synes, der er tankevækkende, at jeg er overvægtig ved kun 63 kg.

Venlig hilsen Kloster

Anmeld

20. oktober 2009

4xGreve

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har faktisk en BMI måler jeg engang fik i et blad. Det er dog kun for kvinder. Men ellers kan du se det på www.iform.dk

Når du er 169 cm høj, skal du veje imelem 53 og 72 kg. Og det er self afhængig af kropsbygning.

Jeg er 158 cm høj (lav) og skal veje mellem 46 og 62 kg. Jeg vejer nu ca 54-55 kg og har det fint nok med det. Hvis jeg kommer ned på 46 kg, kommer jeg til at ligne en der er ved at dø af sult. Men jeg synes, der er tankevækkende, at jeg er overvægtig ved kun 63 kg.

Venlig hilsen Kloster

hehe ja kender godt de der BMI måler og har også en wii der måler det så fint for mig...

Men det jeg søgte var mere jeres personlige mening, for min mening ligger ikke i overens stemmelse med hvad en BMI måler siger...

Jeg syntes IKKE at jeg er for tynd men den siger jeg er under vægtig, men føler mig ret alm. og endda buttede nogen steder, og min mands BMI siger han er overvægtig det vil jeg heller ikke mene da han ligger inde med en del muskler, men ved da godt han har nogen folder  men syntes ikke at jeg vil kalde ham overvægtig

Anmeld

20. oktober 2009

Honningblomst

Måske du er tyndfed...altså tynd på papiret men du har slet ikke nok muskler på din krop. Det er der en del der har det sådan og det er mere usundt end at veje for meget og røre sig og dermed have muskler.

Så man er vel for tyk hvis ens fedtprocent er for høj i forhold til hvad den burde være.

Bmi siger ikke så meget..men den kan du evt kombinere med et talje-hofte mål.

Jeg er ikke selv overvægtig, men har været det og det bliver jeg ALDRIG igen...det er besværligt, man er hæmmet såvel fysisk som psykisk, det er ikke klædeligt(til mig) og så er det jo skide usundt for kroppen, så det vil jeg ikke byde den igen..

Knus Eva.

Anmeld

20. oktober 2009

LouiseNielsen

Jeg er 175 cm høj, er gravid i 16+3 uger henne i min anden graviditet og vejer 99 kg.... Det er tyk! Men det er nu egentlig ikke noget jeg som sådan tænker over.... Jeg gider ikke bruge min tid på det. Jeg ser ud som jeg gør, og får da ofte afvide jeg er en køn pige også betyder det ik så meget for mig om jeg vejer for meget....

Anmeld

20. oktober 2009

4xGreve

Eva skriver:

Måske du er tyndfed...altså tynd på papiret men du har slet ikke nok muskler på din krop. Det er der en del der har det sådan og det er mere usundt end at veje for meget og røre sig og dermed have muskler.

Så man er vel for tyk hvis ens fedtprocent er for høj i forhold til hvad den burde være.

Bmi siger ikke så meget..men den kan du evt kombinere med et talje-hofte mål.

Knus Eva.

Altså der vil jeg så gerne ha love at sige at jeg træner lidt i ny og næ og ligger inde med nogen gode mavemuskler, og går over 10km hver dag...

så vil ikke mene jeg ikke kan forbrænde hvad jeg spiser men min figur har ændret sig efter jeg fik Daniella...

Men tænker bare på havd er det der gør folk kalder sig selv tykke og tynde, hvornår merne andre helt personligt at man er tynd og hvornår mener andre at man er tyk, hvad skal der til før i går i den ene eller anden grøft om andre eller om jer selv...?

Og jeres partner for den sags skyld...

Anmeld

20. oktober 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

Altså der vil jeg så gerne ha love at sige at jeg træner lidt i ny og næ og ligger inde med nogen gode mavemuskler, og går over 10km hver dag...

så vil ikke mene jeg ikke kan forbrænde hvad jeg spiser men min figur har ændret sig efter jeg fik Daniella...

Men tænker bare på havd er det der gør folk kalder sig selv tykke og tynde, hvornår merne andre helt personligt at man er tynd og hvornår mener andre at man er tyk, hvad skal der til før i går i den ene eller anden grøft om andre eller om jer selv...?

Og jeres partner for den sags skyld...

Måske dine mavemuskler ikke har samlet sig igen efter du har været gravid...

Jeg kan ikke forklare hvornår jeg synes andre er tykke, men vis mig en person og jeg skal fortælle dig hvad jeg mener.

For mig selv, så handler det om hvad min vægt, min talje og mit udseende fortæller mig..hvilken str, jeg bruger og om jeg kan tage fat i fedtdeller. Og så er det bare pænere med muskler end fedt.

Knus Eva

Anmeld

20. oktober 2009

4xGreve

Eva skriver:

Måske dine mavemuskler ikke har samlet sig igen efter du har været gravid...

Jeg kan ikke forklare hvornår jeg synes andre er tykke, men vis mig en person og jeg skal fortælle dig hvad jeg mener.

For mig selv, så handler det om hvad min vægt, min talje og mit udseende fortæller mig..hvilken str, jeg bruger og om jeg kan tage fat i fedtdeller. Og så er det bare pænere med muskler end fedt.

Knus Eva

har altid trænet flittigt også efter ejg fik Daniella og efter mit KS kunne jeg slet ikke vente med at komme igang igen, men altså har en flad mave når jeg står op men lige så snart jeg spiser eller drikker så ligner jeg en gravid...

har ikke deller jeg kan hive fat i, hverken her eller der...

Jeg bevæger mig generalt meget og søger for at spise frugt hver dag...

og jeg mener at der på et tidspunkt var et indlæg med noget med ens lår mål og at hvsi det var under et eller andet så havd men en større chance for at blive syg, og der målte mine vist 28...

Anmeld

20. oktober 2009

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

har altid trænet flittigt også efter ejg fik Daniella og efter mit KS kunne jeg slet ikke vente med at komme igang igen, men altså har en flad mave når jeg står op men lige så snart jeg spiser eller drikker så ligner jeg en gravid...

har ikke deller jeg kan hive fat i, hverken her eller der...

Jeg bevæger mig generalt meget og søger for at spise frugt hver dag...

og jeg mener at der på et tidspunkt var et indlæg med noget med ens lår mål og at hvsi det var under et eller andet så havd men en større chance for at blive syg, og der målte mine vist 28...

Men var det ikke mere generalt du spurgte ind til det...Jeg synes ikke alle de mål siger så meget. Andet end de er en meget god vejledning....

Mine egne mål er ret sjove...og passer ikke så godt sammen, men sådan er det jo bare... men hvem passer ind i skemaer..

Knus Eva...

Anmeld

20. oktober 2009

Sees

Jeg er 163 høj, og vejer 53 kg.
Er ikke overvægtig, men jeg ser sådan ud, ford ALT mit fedt sidder på maven, og så har jeg simpelthen så tynde arme og ben, at det er helt forfærdeligt.
Hader simpelthen min kropsbygning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.