Projekt baby nr 2 lige om lidt,wiie!(hygge indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2019

M O R til J Vega

Tak tak! Meeeen, det har udviklet sig før, og så lige pludselig gået den anden vej. Jeg er ikke, de sidste 3 gange, nået længere end uge 6. 

Så, pt. håber jeg bare på at overleve de næste 2 uger, og så tage til en tidlig scanning (som jeg får, pga. tidligere mola), for at bekræfte at der sidder noget sundt derinde. 

Årh ja okay, det kan jeg godt forstå  krydser så meget finger!  Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå

hvad er mola? Har jeg aldrig hørt om før. ��

hvordan gik det med den første? Var det også et længere forløb 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

SejtNavnHer

M O R til J Vega skriver:

Årh ja okay, det kan jeg godt forstå  krydser så meget finger!  Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå

hvad er mola? Har jeg aldrig hørt om før. ��

hvordan gik det med den første? Var det også et længere forløb 

Min søn er snart 8 år, og blev undfanget på p-piller, ironisk nok. 

Mola er enten når et tomt æg befrugtes af 2 sædceller (komplet mola) eller når et normalt æg befrugtes af 2 sædceller (partiel mola). Her vil fars DNA enten være helt alene, eller overrepræsenteret. 

Der er nogle gener der er kønsspecifikt “slukket”, og hos far, er det primært gener for moderkagen der er tændte, mens det hos mor primært er gener for fostervækst. 

Ved komplet mola vil der være dobbelt op på moderkagevækst, og nul fostervækst, og det kan løbe løbsk og begynde at invadere andre væv, altså andrage karakter af kræft (ses langt mere sjældent ved partiel mola). 

På grund af risikoen for at det bliver invasivt, skal man, efter at molavævet er fjernet (store væskefyldte ansamlinger af moderkagevæv), have en kontrolperiode på 7-8 mdr med hCG blodprøver (moderkagen danner hCG), og her må man ikke blive gravid. Kontrolperiode er kortere for partiel mola. 

Jeg blev “gravid” med en komplet mola i oktober 2017, og blev først “clearet” i juli 2018.

Så, man vil virkelig ikke have en komplet mola, når man prøver at lave en baby, for det tager laaaaang tid at kommer ud af igen. Men heldigvis er det meget sjældent (like 1/1300 graviditeter). 

Jeg håber det var nogenlunde forståeligt. 

Anmeld Citér

12. august 2019

M O R til J Vega

SejtNavnHer skriver:

Min søn er snart 8 år, og blev undfanget på p-piller, ironisk nok. 

Mola er enten når et tomt æg befrugtes af 2 sædceller (komplet mola) eller når et normalt æg befrugtes af 2 sædceller (partiel mola). Her vil fars DNA enten være helt alene, eller overrepræsenteret. 

Der er nogle gener der er kønsspecifikt “slukket”, og hos far, er det primært gener for moderkagen der er tændte, mens det hos mor primært er gener for fostervækst. 

Ved komplet mola vil der være dobbelt op på moderkagevækst, og nul fostervækst, og det kan løbe løbsk og begynde at invadere andre væv, altså andrage karakter af kræft (ses langt mere sjældent ved partiel mola). 

På grund af risikoen for at det bliver invasivt, skal man, efter at molavævet er fjernet (store væskefyldte ansamlinger af moderkagevæv), have en kontrolperiode på 7-8 mdr med hCG blodprøver (moderkagen danner hCG), og her må man ikke blive gravid. Kontrolperiode er kortere for partiel mola. 

Jeg blev “gravid” med en komplet mola i oktober 2017, og blev først “clearet” i juli 2018.

Så, man vil virkelig ikke have en komplet mola, når man prøver at lave en baby, for det tager laaaaang tid at kommer ud af igen. Men heldigvis er det meget sjældent (like 1/1300 graviditeter). 

Jeg håber det var nogenlunde forståeligt. 

Okay, wauw, lyder helt vildt  tak for forklaringen. 

Er godt nok ked af at høre om dit forløb, kan man slet ikke sætte sig ind i 

håber så meget at heldet er vendt nu 

Anmeld Citér

15. august 2019

SejtNavnHer

Nå, det blev heller ikke denne gang. Testen blev svagere fra i tirsdags, desværre. Og nu bløder jeg. 

Anmeld Citér

15. august 2019

M O R til J Vega

SejtNavnHer skriver:

Nå, det blev heller ikke denne gang. Testen blev svagere fra i tirsdags, desværre. Og nu bløder jeg. 

Ååårh øv!  Gør mig så ondt at høre 

Anmeld Citér

15. august 2019

Imaong

Her havde jeh positiv ægløsning i går og hyggede i går og dagene før vi prøver med nummer 3 oh denne måned prøver jeg babyklister for første gang samt baby me now har prøvet siden november 2017 og vi har haft to bio manden har nedsat sædkvalitet og vi prøver selv indtil vi har råd til behandling :-) hvis det ikk sker manden er lige startet op på selen, zink, q10 og d vitamin og jeg skal ha en gennem skyldning af æggelederne her til oktober :-) så vi går all ind 

Anmeld Citér

16. august 2019

M O R til J Vega

Imaong skriver:

Her havde jeh positiv ægløsning i går og hyggede i går og dagene før vi prøver med nummer 3 oh denne måned prøver jeg babyklister for første gang samt baby me now har prøvet siden november 2017 og vi har haft to bio manden har nedsat sædkvalitet og vi prøver selv indtil vi har råd til behandling :-) hvis det ikk sker manden er lige startet op på selen, zink, q10 og d vitamin og jeg skal ha en gennem skyldning af æggelederne her til oktober :-) så vi går all ind 

Velkommen til, dejligt med flere

wauw, lyder spændene  så håber jeg det lykkes lige om lig 

Anmeld Citér

16. august 2019

Imaong

Velkommen til, dejligt med flere

wauw, lyder spændene  så håber jeg det lykkes lige om lig 

Mange tak det håber vi også så vi kan slippe for at betale til behandling og skulle igennem det igen :-)

Anmeld Citér

16. august 2019

M O R til J Vega

Imaong skriver:

Mange tak det håber vi også så vi kan slippe for at betale til behandling og skulle igennem det igen :-)

Kan jeg virkelig godt forstå 

hvordan gik det med at få de første to?  Tog det også lidt tid? 

Anmeld Citér

16. august 2019

Imaong

Kan jeg virkelig godt forstå 

hvordan gik det med at få de første to?  Tog det også lidt tid? 

Vi var igennem icsi grundet nedsat sædkvalitet og så har vi haft to bio/sa men har lige købt en SDI-test så vi håber vi kan gøre noget selv ved hans sædkvalitet ud fra de råd de giver os :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.