Kroppen efter fødslen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.862 visninger
21 svar
1 synes godt om
20. oktober 2009

FruPudderkvast

Hej alle!

Jeg er gravid i 35. uge og kan mærke at min selvtillid simpelthen bare daler for hver dag der går.. Nu skal det ikke misforstås - jeg elsker at være gravid, men jeg HADER hvad der sker med min krop.. Der er ikke noget der sidder som det gjorde før jeg blev gravid.. Og så kan jeg bare ikke vente til jeg kan presse mig ned i mine gamle cowboybukser!

Mit spørgsmål er - Hvor lang tid gik der efter fødslen før I fik jeres "gamle" krop tilbage?

Altså før I var tilbage på normalvægten igen? Og hvad har I gjort for det?

Alle gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Berg

Saped90 skriver:

Hej alle!

Jeg er gravid i 35. uge og kan mærke at min selvtillid simpelthen bare daler for hver dag der går.. Nu skal det ikke misforstås - jeg elsker at være gravid, men jeg HADER hvad der sker med min krop.. Der er ikke noget der sidder som det gjorde før jeg blev gravid.. Og så kan jeg bare ikke vente til jeg kan presse mig ned i mine gamle cowboybukser!

Mit spørgsmål er - Hvor lang tid gik der efter fødslen før I fik jeres "gamle" krop tilbage?

Altså før I var tilbage på normalvægten igen? Og hvad har I gjort for det?

Alle gode råd modtages med kyshånd!

Jeg tog 19 kilo på under min sidste graviditet. Kunne passe noget af mit normale tøj efter 3 uger selvom der gik 2,5 måned før jeg havde tabt det hele.

Mit bedste råd er amning og motion, så skal det nok komme.

Anmeld

20. oktober 2009

Lullaby

Tja, alle mine bher er for små. Mine hofter er bredere nu så ingen af mine bukser kunne jeg passe bagefter

Anmeld

20. oktober 2009

Kloster

Hi hi... Efter 3 graviditeter, er der sgu ikke noget, der hedder ens "gamle" krop mere

Jeg tror personligt, at rigtig mange kvinder, får et mindre chok over, hvad en graviditet gør ved kvindekroppen. Den bliver jo ikke ødelagt, men den kommer ofte til at se anderledes ud.

Jeg fik fx bredere hofter. Altså ikke fedtet, men hofteben.

1. graviditet tog jeg 23 kg på og kom i mine gamle bukser eftr 6 mdr. Gjorde ikke noget for det. Tog bare på arb igen.

2. graviditet tog jeg 25 kg på. Fik emorm mange strækmærker, men var i mine normale bukser igen efter 6 mdr da jeg kom på arb.

3. graviditet... Ja der tog min krop virkelig "skade". Tog 24 kg på, fik en del flere strækmærker. Motionerede, løb, div slankekure osv. Kunne bare ikke komme af med de sidste 14 kg. Jeg tabte først de 10 af kiloene, da jeg var så dum at starte med at ryge igen (havde ellers holdt i 6 år). Men her er jeg aldrig kommet i mine gamle bukser.

Men psykisk gjorde det mig heller ikke noget. Jeg tror bestemt, at alderen har gjort noget det også. Jeg var ikke så fokuseret på at kunne komme i mit gamle tøj mere og have en "ung-pige-krop" mere.

Med div skrækmærker (som er meget fine nu) hænge røv, bryster, brede hofter osv osv, ja så er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med hvad MINE skønne unger har gjort ved min krop. Pointen er, at man er tilfreds....

Venlig hilsen Kloster

Anmeld

20. oktober 2009

Kloster

Berg skriver:

Jeg tog 19 kilo på under min sidste graviditet. Kunne passe noget af mit normale tøj efter 3 uger selvom der gik 2,5 måned før jeg havde tabt det hele.

Mit bedste råd er amning og motion, så skal det nok komme.

Hov... Undskyld, men vil lige skyde noget ind

Det er IKKE en selvfølge, at man taber sig med amning. Jeg ammede kun den 3. og jeg tabte mig ikke 100 gram. Dette til trods for, jeg ammede ham i 7 mdr. Øv...

Anmeld

20. oktober 2009

N&J

Altså jeg tabte mig på 3 mdr. de kg jeg havde taget på + 10 ekstra, men derfor ser min krop bestemt ikke ud som den gjorde før, og da jeg aldrig har haft topmave før, selvom jeg var/er buttet, så er der en del i min garderobe der ikke helt passer som før... men mit mål er helt sikkert at prøve at tabe mig lidt mere og få strammet lidt op.. helt som før bliver det nok aldrig, men det er også okey, mit største problem er faktisk den topmave..

Knuz fraJane

Anmeld

20. oktober 2009

Berg

MorpåSjælland skriver:

Tja, alle mine bher er for små. Mine hofter er bredere nu så ingen af mine bukser kunne jeg passe bagefter

Underligt, mine hofter er blevet mindre selvom vægten er den samme! (og det er barmen også)

Anmeld

20. oktober 2009

FruPudderkvast

Kloster skriver:

Hi hi... Efter 3 graviditeter, er der sgu ikke noget, der hedder ens "gamle" krop mere

Jeg tror personligt, at rigtig mange kvinder, får et mindre chok over, hvad en graviditet gør ved kvindekroppen. Den bliver jo ikke ødelagt, men den kommer ofte til at se anderledes ud.

Jeg fik fx bredere hofter. Altså ikke fedtet, men hofteben.

1. graviditet tog jeg 23 kg på og kom i mine gamle bukser eftr 6 mdr. Gjorde ikke noget for det. Tog bare på arb igen.

2. graviditet tog jeg 25 kg på. Fik emorm mange strækmærker, men var i mine normale bukser igen efter 6 mdr da jeg kom på arb.

3. graviditet... Ja der tog min krop virkelig "skade". Tog 24 kg på, fik en del flere strækmærker. Motionerede, løb, div slankekure osv. Kunne bare ikke komme af med de sidste 14 kg. Jeg tabte først de 10 af kiloene, da jeg var så dum at starte med at ryge igen (havde ellers holdt i 6 år). Men her er jeg aldrig kommet i mine gamle bukser.

Men psykisk gjorde det mig heller ikke noget. Jeg tror bestemt, at alderen har gjort noget det også. Jeg var ikke så fokuseret på at kunne komme i mit gamle tøj mere og have en "ung-pige-krop" mere.

Med div skrækmærker (som er meget fine nu) hænge røv, bryster, brede hofter osv osv, ja så er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med hvad MINE skønne unger har gjort ved min krop. Pointen er, at man er tilfreds....

Venlig hilsen Kloster

Nej, jeg ved godt at der ikke er noget der hedder ens "gamle" krop..   Jeg kommer sgu heller aldrig til at ligne mig selv igen, for strækmærkerne kommer jeg jo aldrig af med.. Men ja.. En krop man kan være tilfreds med i hvert fald..

Men ja, ens børn vil jo altid være det værd!  Selvfølgelig..

Har bare en lille drøm om at blive en hot mamma bagefter  

Anmeld

20. oktober 2009

Berg

Saped90 skriver:

Nej, jeg ved godt at der ikke er noget der hedder ens "gamle" krop..   Jeg kommer sgu heller aldrig til at ligne mig selv igen, for strækmærkerne kommer jeg jo aldrig af med.. Men ja.. En krop man kan være tilfreds med i hvert fald..

Men ja, ens børn vil jo altid være det værd!  Selvfølgelig..

Har bare en lille drøm om at blive en hot mamma bagefter  

Tja, jeg vil ihvertfald ikke kalde mig selv for en hot mamma, men derfor kan det jo godt lykkes for dig

Anmeld

20. oktober 2009

FruPudderkvast

Berg skriver:

Tja, jeg vil ihvertfald ikke kalde mig selv for en hot mamma, men derfor kan det jo godt lykkes for dig

Jeg håber!  Men ja, man skal selvfølgelig gøre noget for det..

For en ting er jo at tabe sig.. Noget andet er at det hele pludselig skal strammes op..  Det bliver sgu nok det sværeste!

Jeg synes bare virkelig at det er hårdt for selvtilliden at se ens krop forandre sig SÅ meget uden at man rigtig kan gøre noget ved det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.