ErDuHerIkkeSnart skriver:
Tror ikke der findes nogen, der decideret “får børn for at få tid alene og realisere sig selv”. I så fald har de begået en meget mærkelig prioritering. Men der er givetvis nogen som gør begge dele i højere grad end du bryder dig om og selv ønsker. Og det er jo helt okay.
Mit eget sociale liv handler ikke “adskillelse og selvrealisering” - det handler om at jeg (og derigennem også mine børn) er så heldig at have venner, der har fulgt os tæt i op mod 20 år. Som vi ses ugentligt med, som vi har boet med, studeret med, nogle gange arbejdet sammen med. De er famile og det utænkeligt for mig at nedprioritere dem, ligesom det ville være utænkeligt at nedprioritere andre jeg elsker dybt og inderligt og som er med i mit og mine børns liv.
Nogle gange ses vi med børn - hvor børn får lov til at fylde tilpas meget og hvor vi voksne får gode oplevelser sammen på kryds og tværs. Ofte behøver børnene i øvrigt ikke vores 120% fokus, for de nyder i den grad også lidt frihed og samværd med de andre børn og voksne. Jeg vil i øvrigt gerne vise mine børn hvordan man vedligeholder og plejer livslange venskaber, også som voksen med børn. Jeg vil også gerne vise dem, at mor nu og da tager ud og gør noget godt for sig selv, fordi hun har lyst og fordi hun bliver sjovere, klogere og mere spændende som menneske, kæreste og forælder, end hvis hele går op i madpakker og hente/bringe-rutiner...
Igen vi så forskellig jeg synes bare jeg har ikke mine egne børn overhovedet - de sølle rester jeg får når jeg henter dem efter en 7-9 timers dag hvor de er træt har brug for nærvære og mærke os - De er godt brugte efter en lang dag, jeg gider ikke slæbe dem i en bil hver weekend og kører dem land og rigt rundt så jeg kan snakke voksen snak -
Jeg vild være sammen med dem nærværende og ked mig sammen med dem - Børns hjerner får aldrig liv at ked sig i denne tid, jeg er ikke mine børns pause klovn, de skal også sidde for sig selv og mærke sig selv - det mangler de oprigtigt
vedrøende venner - så havde jeg ikke snakket med en veninde i 2 år ( hun havde ikke FB) vi fandt så hinanden igen og det var så intet var skete sådan er det med gode venner - Samt svigermor har altid vedligholdt sig mange veninder, men det eneste hun gøre er at brokke sig fordi hun hele tiden skal være sammen med dem osv osv
altså lige nu i mit liv priortere jeg mine børn, og nyder det fyldt ud, så har jeg nogle perifert venskaber det er rigeligt - jeg mangler intet
Livet er en gave og alt kan skete -
jeg er ikke bange for at søge nye venskaber når jeg bliver ældre - alt til sin tid - Nu elsker jeg at være sammen med mine børn som er til låns
før jeg ved det gider ikke overhovedet ikke være sammen med mig mere eller sjældent der kan jeg pleje mig selv igen
Min mor har mange veninder fra hun fra lille og har plejet dem altid, Da vi havde et dødsfald forsvandt alle undtagen 1 det svigtet hun oplevede med dem måtte hun i terapi for, hun var fuldstændig knust de ikke var der - Det var næsten så stort et tab som når hun mistede har hun selv fortalt -