"Små børn små problemer - store børn, store problemer".
Jeg har kun små børn og har fået den der serveret ret mange gange efterhånden - selv af sundhedsplejersker i et efterfødselsreaktions-forløb!
Hvad er det egentlig for en tåbelig talemåde? Jeg skulle da nok mene, at små børn også giver store problemer! Jeg har da lige været indlagt med min baby, bare fordi han fik 39 i feber og de lige ville observere ham. Han kan ikke sove i sin egen seng endnu, han kan ikke snakke og sige, hvad der gør ondt, når han skriger. Den store dreng kan gå i spåner over, at hans tomat skal skæres i små stykker og har ingen legekammerater i dagplejen.
Hvorfor skulle små børn give mindre problemer?
Jeg synes da, at problemerne er store nok!
Javist skal jeg da senere forholde mig til mobning, tabletforbrug, alkoholpolitik, kærestesorger og smækkede døre - men alligevel!
Der får jeg vel min nattesøvn i det mindste 
Jeg kan kun erklære mig enig.
Men jeg tror faktisk, at det kommer an på, hvordan man ser på det. :-)
Jeg synes, det er hårdt, når det er fysisk. Det sidder på en helt anden måde i min krop, og jeg bliver dårlig til at takle alle de andre ting også.
Nu er mit barn heller ikke "stort" men ca 4 år.
Jeg synes klart, at det var hårdere, da hun var lille. Det er stadig hårdt, da hun har et lille handicap. Det betyder, at hun motorisk stadig er som en 2 årig på mange punkter. Det er svært.
Og jeg har det som dig. Jeg kan bedre lide, at jeg kan tale med børnene. Og det har gjort meget for mig, at jeg kan forklare mit barn, hvorfor jeg ikke kan komme og hjælpe. At hun skal vente, at hun ikke kan få isen lige nu men senere osv. At hun forstår det lidt bedre, har gjort mit liv MEGET nemmere.
Jeg tænker, ligesom dig, at der selvfølgelig kommer STORE bekymringer. Men for mig, er det en lettelse, at jeg kan sætte ord på barnets tanker/mine tanker osv.
Men det er meget forskelligt. Jeg kender flere, som synes det er meget hårdere med større børn. Og jeg har mødt virkelig mange som sagde; Puha det bliver hårdt, når de kan gå. Så skal man løbe efter dem. Når de bliver frustrerede og sure. Jeg kan afhjælpe mit barns frustrationer ved at anerkende hende i det. Så når hun skriger "JEG VIL HAVE YOGHURT! NU (Indsæt hidsigt skrig og frustrationsgråd). Så kan jeg ret hurtigt få hende ned igen med "Åh, ja det ville også være lækkert med yoghurt. Men vi har det ikke lige nu. Så vi skal lige købe det senere. Kom lad os se, om der ikke er noget andet, du har lyst til"
Jeg har selvfølgelig også haft et barn, der har græd og skreget af smerte i flere år, hvor trøstning ikke var noget, man kunne gøre - men selvfølgelig forsøgte i mange timer, dog uden effekt, fordi smerten var fysisk og stadig var der flere timer om dagen.
Jeg synes slet ikke, det var slemt, da min datter begyndte at stikke af. Jeg synes, det var dejligt, at jeg ikke længere skulle bære hende 100% af tiden (For det var hårdt for min krop og udmattede mig på alle måder). Da hun begyndte at have bevægelsesfrihed, så kunne jeg frigive noget mental energi, fordi mine smerter var mindre.
Min pointe er; det er meget individuelt. Men jeg har det som dig - Jeg synes små børn er LANGT mere frustrerende og giver mig store bekymringer og intet fysisk/psykisk overskud.