ErDuHerIkkeSnart skriver:
Jeg skal ikke gøre mig klog på, om I er egoistiske eller ej - selvom jeg måske kan studse lidt over, at det gennemgående er, at “hvis ikke I flytter, så får du nok en depression og det vil være synd for de små”? Det virker en smule firkantet og samtidig synes du og din mand meget ude af trit med delebarns trivsel, behov og hverdag?
Det virker ud fra dine skriv som om I stirrer jer en smule blind på alle de muligheder der må være, for ikke at svigte din mands barn. Det barn som er ligeså meget hans, som dine egne er det.
Kan din mand virkelig ikke, som I overhovedet ikke, skifte job, branche eller karriere? Vil han hellere flytte fra sit barn end at forsøge? Og hvorfor skal I så langt væk, at det kun er muligt at ses i ferier? Hvilket sted på jorden er det, at der ikke indenfor et par timers transport findes en større by, hvori du kan opbygge et netværk? Nej, det bliver ikke der hvor du allerhelst vil, men igen er et barns liv og trivsel på spil og det følger på én eller anden måde med i den pakke I har købt? At flytte væk fra barnet og sætte hele relationen til far over styr og risikere store følelser af svigt, må vel være absolut sidste udvej?
Igen læser jeg det slet ikke som firkantet.
Ikke, at "hvis hun ikke flytter, så får hun en depression og det er synd for de 2 små".
Jeg har selv haft en depression, og det er noget, der kommer snigende, og måske får det magten, uanset hvor meget man kæmper imod.
Ikke - "hvis der sker det og det, så får jeg en depression" - en depression kan ikke stilles firkantet op.
Jeg læser det, som at TS kan mærke, at hun har fået det dårligt, og at hun er bange for, at det bliver værre - og dermed er til skade for børnene og hele familien.
Hun kæmper - som jeg læser det - og hun kæmper også for bonusbarnet.
Men jeg er enig i, at manden måske skulle kæmpe lidt mere for at finde et job, hvor han ikke er så meget væk.
Det kan godt være, det ikke bliver drømmejobbet, men hans børn og familie må være det vigtigste.