Min veninde har lavet en falsk underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2019

LSS

Anonym skriver:

Det er nemt at sidde og dømme andre når man ikke selv står i det og ikke kender hele baggrunden. Jeg er sådan set ligeglad med hvad I mener om mig men jeg er helt sikker på at mange af jer heller ikke ville stikke familie og venner for noget sådan. Det kan man se hver gang der er en diskussion om man skal melde socialt bedrageri herinde hvor mange siger man skal blande sig uden om.

I kender selvfølgelig hverken min veninde eller den anden person og de ting hun har udsat mange folk for og dømmer derfor kun ud fra den ene ting. Min veninde har aldrig gjort noget lignende og det ligner slet ikke hende at gøre sådan noget så psykolog er nok i overkanten. 

Jeg kunne godt ringe og fortælle kommunen hvad min veninde har gjort men det ville blive anonymt da jeg ikke vil have mit navn ind i sagen. Indtil nu har jeg undgået personens modbydelige handlinger og vil ikke risikere at blive endnu en på hendes hadeliste som hun så fint har lagt på hendes åbne facebook

Ved du hvad. Hvis du/i har så mange problemer med vedkommende, hvis hun genere jer osv så MELD det, men til politiet! Det andet er for langt ude! Og nej vi kender jer ikke, umiddelbart er det noget jeg er rigtig glad for! 

Har i selv børn? Ærlig talt hvordan ville i selv have det hvis der var nogle vanvittige mennesker der lavede falske anmeldelser om jer. DET ER IKKE OKAY.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

LSS

Anonym skriver:

Hun har ikke gjordt det "bare fordi hun ikke kan lide hende". Der er en meget lang historie bag med en masse modbydelige ting som personen har udsat hende for. En falsk anmeldelse er selvfølgelig ikke i orden men der er en lang historie bag hvor min veninde har taget imod mange slag fra personen uden at reagere og så er det nok kogt over.

Jeg gør intet da jeg ikke vil have mit navn ind i det da jeg så helt sikkert også kommer på personens hadeliste og med de ting hun har udsat andre for er det ikke en liste man skal ønske at komme på. 

Interne problemer voksne imellem har INTET med kommunen at gøre!!! En underretning laves når der er bekymring for er barn. Sku da ikke fordi ens liv er fyldt med drama og man ikke har andet at lave. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det har jeg snakket med veninden om og har også tydeligt sagt at det ikke er i orden men jeg vil ikke blandes ind i det. Jeg vil ikke udsættes for personens hævn fordi min veninde har gjordt noget utroligt dumt og så har betroet mig det.

Far er ikke involveret i sagen da han forlod hende for længe siden og børnene er desværre opdraget af mor til at myndighederne ikke vil dem noget godt da de tillader at far stadig har samvær så der er der ingen nye skader mend derfor er en falsk anmeldelse stadig ikke i orden.

"Der er ikke sket nye skader"

Din veninde har under alle omstændigheder blandet nogle uskyldige børn ind i det her. De kan næsten ikke undgå at blive påvirket af, at der kommer nogle myndighedspersoner og tjekker op på deres mor.

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym

Meld Dog til politiet istedet for at misbruge kommunes manglende ressourcer ! 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Sprit25

Anonym skriver:

En af mine veninder har betroet mig, at hun har lavet en falsk underretning på en person i vores lokalområde. Jeg ved godt, hvem persoen er og ved, at hun er en meget ubehagelig person, som har konflikter med rigtig mange personer og har af en eller anden grund haft et horn i siden på blandt andet min veninde, og nogle ting hun har gjort på det seneste har fået min veninde til at lave underretningen i håb om, at hun så var optaget af noget andet og hun kunne få ro et stykke tid.

Min veninde har fortrudt, det hun har gjort, men da hun har lavet underretningen anonymt, kan hun ikke så godt få den trukket tilbage uden at stå frem med navn, og det vil hun ikke, da der ikke er tvivl om, at personen vil hævne sig. Hun har overvejet at skrive igen anonymt, at hun ved, at underretningen er falsk, men modtog jeg sådan en mail, ville jeg bare tro, at det var den anmeldte, der selv stod bag en sådan mail.

Jeg vil gerne fikse det, men kan ikke se, hvordan det kan gøres uden, at nogen af dem får nogle problemer.

Tænk følgende: 

Din veninde får en anonym underretning tilbage. Denne er også falsk.. Hun tænker at det er payback og hvad? Underretter tilbage, tilbage? 

Din veninder må have nosser nok nu og stå frem. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

SK85

Ud fra hvad du fortæller om personen som der er lavet underretning på, så tænker jeg at det måske egentligt er fint at der kommer nogen ud og tjekker op på de børn.
Hvis hun reelt er typen der har en hadeliste over folk, hvis liv hun så forsøger at ødelægge med en masse modbydelige handlinger, så er det måske fint med et besøg af kommunen. Tænker i hvert fald ikke at det er det som de børn bliver skadet af i denne sag, men nok nærmere at have sådan et menneske som mor/primær omsorgsperson.

Dermed ikke sagt at din venindes handling er iorden, men synes folk overreagerer totalt i tråden her. Det lyder som om at personens egen opførsel har fået hende bragt i den situation. Og hvis man slet ikke kan følge det, så er det nok fordi man selv har været så heldig aldrig at stifte bekendtskab med sådan et individ. Der findes mange psykopater derude, og det lyder som om at hende der er underrettet om godt kunne være en af dem (og ja, ved godt at det har et andet navn end psykopater, men så ved alle hvem jeg mener - den type som finder nydelse i at ødelægge andres liv).

Anmeld Citér

14. juni 2019

Tommelise

SK85 skriver:

Ud fra hvad du fortæller om personen som der er lavet underretning på, så tænker jeg at det måske egentligt er fint at der kommer nogen ud og tjekker op på de børn.
Hvis hun reelt er typen der har en hadeliste over folk, hvis liv hun så forsøger at ødelægge med en masse modbydelige handlinger, så er det måske fint med et besøg af kommunen. Tænker i hvert fald ikke at det er det som de børn bliver skadet af i denne sag, men nok nærmere at have sådan et menneske som mor/primær omsorgsperson.

Dermed ikke sagt at din venindes handling er iorden, men synes folk overreagerer totalt i tråden her. Det lyder som om at personens egen opførsel har fået hende bragt i den situation. Og hvis man slet ikke kan følge det, så er det nok fordi man selv har været så heldig aldrig at stifte bekendtskab med sådan et individ. Der findes mange psykopater derude, og det lyder som om at hende der er underrettet om godt kunne være en af dem (og ja, ved godt at det har et andet navn end psykopater, men så ved alle hvem jeg mener - den type som finder nydelse i at ødelægge andres liv).

Underretningen er FALSK - det er TS´s egne ord.

Du skriver "Og hvis man slet ikke kan følge det, så er det nok, fordi man selv har været så heldig aldrig at stifte bekendtskab med sådan et individ"

Det er så ikke rigtigt. Min søster og svoger har haft en nabo, der bl.a. truede med "at brække arme og ben på jeres børn, hvis de kommer over i min have" - og som smed mærkeligt hvidt pulver på deres trappe, samtidig med at han beskyldte dem for at gøre det mod ham. De måtte ikke grille i haven osv.

Det var en sag for politiet. IKKE en falsk underretning til kommunen. 

Hvis der var grund til bekymring for børnene, så kan du være sikker på, at børnehave og skole nok skal sende en underretning.

Så nej - ingen overreaktiion. 

For øvrigt har jeg haft en kæreste, der var psykopat.

Anmeld Citér

14. juni 2019

SK85

Tommelise skriver:

Underretningen er FALSK - det er TS´s egne ord.

Du skriver "Og hvis man slet ikke kan følge det, så er det nok, fordi man selv har været så heldig aldrig at stifte bekendtskab med sådan et individ"

Det er så ikke rigtigt. Min søster og svoger har haft en nabo, der bl.a. truede med "at brække arme og ben på jeres børn, hvis de kommer over i min have" - og som smed mærkeligt hvidt pulver på deres trappe, samtidig med at han beskyldte dem for at gøre det mod ham. De måtte ikke grille i haven osv.

Det var en sag for politiet. IKKE en falsk underretning til kommunen. 

Hvis der var grund til bekymring for børnene, så kan du være sikker på, at børnehave og skole nok skal sende en underretning.

Så nej - ingen overreaktiion. 

For øvrigt har jeg haft en kæreste, der var psykopat.

Vi er enige i at det er forkert at lave falsk underretning, jeg er bare ikke med på forargelsesbølgen der ruller herinde.

Hvis din søster og svogers tidligere nabo eller din ekskæreste havde børn, ville jeg også synes at det var fint hvis kommunen lige tjekkede op på dem.

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Pyha 

jeg forstår simpelthen ikke din veninde kan gøre det. 

Jeg har en veninde der selv fik En falsk underretning og hun var græde færdig og der var måneds ventetid før en rådgiver kunne komme på hjemme besøg derudover lider hun stadig meget af det idag da det har fået psykiske konsekvenser hun fortæller mig det var den værste  oplevelse hun har haft og der så ubehageligt at modtage sådan en i sin eboks

Og så er det spildte ressourcer en anden familie kunne have brugt og der sidder børn derude der mangler den hjælp!

Men når det så er sagt er kommunen gode til lukke sagen når der ikke er noget at komme efter

Enten skal din veninde stå frem og sige det er falsk underretning og tage konsekvensen af det  ellers må hun lade det gå sin gang . 

Forstår godt hvis hun har dårlig smag i munden det er slet ikke ok  

held og lykke med det hele 

Enig . Vi har også modtaget en falsk underretning og idag , flere år efter sidder det stadigvæk i mig samt har jeg har mistet glæden ved at bo i vores lille lokal samfund . 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Tommelise

SK85 skriver:

Vi er enige i at det er forkert at lave falsk underretning, jeg er bare ikke med på forargelsesbølgen der ruller herinde.

Hvis din søster og svogers tidligere nabo eller din ekskæreste havde børn, ville jeg også synes at det var fint hvis kommunen lige tjekkede op på dem.

Men det berettiger stadig ikke til selvtægt. 

En dag er det måske dig, der bliver ramt af en falsk underretning. Men det kan jeg så forstå, at du synes, er ok.

Jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at indgive en falsk underretning mod min ekskæreste og hende, som han fik børn med.

Jeg synes, han er en elendig rollemodel, men det er ud fra mine værdier.

Kommunen var inde over, men ikke på grundlag af en falsk anmeldelse.

Og de vuredrede, at der ikke var grundlag for at fjerne barnet eller foretage andre foranstaltninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.