SK85 skriver:
Ud fra hvad du fortæller om personen som der er lavet underretning på, så tænker jeg at det måske egentligt er fint at der kommer nogen ud og tjekker op på de børn.
Hvis hun reelt er typen der har en hadeliste over folk, hvis liv hun så forsøger at ødelægge med en masse modbydelige handlinger, så er det måske fint med et besøg af kommunen. Tænker i hvert fald ikke at det er det som de børn bliver skadet af i denne sag, men nok nærmere at have sådan et menneske som mor/primær omsorgsperson.
Dermed ikke sagt at din venindes handling er iorden, men synes folk overreagerer totalt i tråden her. Det lyder som om at personens egen opførsel har fået hende bragt i den situation. Og hvis man slet ikke kan følge det, så er det nok fordi man selv har været så heldig aldrig at stifte bekendtskab med sådan et individ. Der findes mange psykopater derude, og det lyder som om at hende der er underrettet om godt kunne være en af dem (og ja, ved godt at det har et andet navn end psykopater, men så ved alle hvem jeg mener - den type som finder nydelse i at ødelægge andres liv).
Underretningen er FALSK - det er TS´s egne ord.
Du skriver "Og hvis man slet ikke kan følge det, så er det nok, fordi man selv har været så heldig aldrig at stifte bekendtskab med sådan et individ"
Det er så ikke rigtigt. Min søster og svoger har haft en nabo, der bl.a. truede med "at brække arme og ben på jeres børn, hvis de kommer over i min have" - og som smed mærkeligt hvidt pulver på deres trappe, samtidig med at han beskyldte dem for at gøre det mod ham. De måtte ikke grille i haven osv.
Det var en sag for politiet. IKKE en falsk underretning til kommunen.
Hvis der var grund til bekymring for børnene, så kan du være sikker på, at børnehave og skole nok skal sende en underretning.
Så nej - ingen overreaktiion.
For øvrigt har jeg haft en kæreste, der var psykopat.
Anmeld
Citér