Min veninde har lavet en falsk underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.276 visninger
31 svar
111 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2019

Anonym trådstarter

En af mine veninder har betroet mig, at hun har lavet en falsk underretning på en person i vores lokalområde. Jeg ved godt, hvem persoen er og ved, at hun er en meget ubehagelig person, som har konflikter med rigtig mange personer og har af en eller anden grund haft et horn i siden på blandt andet min veninde, og nogle ting hun har gjort på det seneste har fået min veninde til at lave underretningen i håb om, at hun så var optaget af noget andet og hun kunne få ro et stykke tid.

Min veninde har fortrudt, det hun har gjort, men da hun har lavet underretningen anonymt, kan hun ikke så godt få den trukket tilbage uden at stå frem med navn, og det vil hun ikke, da der ikke er tvivl om, at personen vil hævne sig. Hun har overvejet at skrive igen anonymt, at hun ved, at underretningen er falsk, men modtog jeg sådan en mail, ville jeg bare tro, at det var den anmeldte, der selv stod bag en sådan mail.

Jeg vil gerne fikse det, men kan ikke se, hvordan det kan gøres uden, at nogen af dem får nogle problemer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2019

altogintet

Anonym skriver:

En af mine veninder har betroet mig, at hun har lavet en falsk underretning på en person i vores lokalområde. Jeg ved godt, hvem persoen er og ved, at hun er en meget ubehagelig person, som har konflikter med rigtig mange personer og har af en eller anden grund haft et horn i siden på blandt andet min veninde, og nogle ting hun har gjort på det seneste har fået min veninde til at lave underretningen i håb om, at hun så var optaget af noget andet og hun kunne få ro et stykke tid.

Min veninde har fortrudt, det hun har gjort, men da hun har lavet underretningen anonymt, kan hun ikke så godt få den trukket tilbage uden at stå frem med navn, og det vil hun ikke, da der ikke er tvivl om, at personen vil hævne sig. Hun har overvejet at skrive igen anonymt, at hun ved, at underretningen er falsk, men modtog jeg sådan en mail, ville jeg bare tro, at det var den anmeldte, der selv stod bag en sådan mail.

Jeg vil gerne fikse det, men kan ikke se, hvordan det kan gøres uden, at nogen af dem får nogle problemer.

Hvis underretningen er falsk, skal kommunen nok finde ud af det. Der laves relativt mange falske underretninger, og kommunen går jo altid ind og vurderer sagen, tager kontakt til underrettede og finder hoved og hale i det hele. At det så (garanteret) er drønhårdt at modtage en falsk underretning er en anden sag, og forhåbentligt har din veninde så dårlig smag i munden, at hun aldrig gør dét igen. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Tommelise

Når underretningen er falsk, så må din veninde stå ved det.

Det er ikke okay at spilde det offentliges ressourcer på den måde.

Anmeld Citér

13. juni 2019

LSS

Hvis hun er stor nok til at lave en falsk anmeldelse, så er hun fandme også stor nok til at stå ved det. Det der, er simpelthen for kujon agtigt! Og hvis hun frygter for at vedkommende vil lave en hævn aktion, så må hun jo tage det med også. Sådan er det når man dummer sig!

Hvis hun ellers har problemer med vedkommende som hun ikke selv kan løse, så må hun jo få hjælp af de rette mennesker.

Måske hun skulle prøve en anden strategi en anden gang. Hvad med at skabe en eller anden form for kontakt til denne person, mød hende med smil og få snakket ud om tingene. 

Det kommer man længst med. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Når underretningen er falsk, så må din veninde stå ved det.

Det er ikke okay at spilde det offentliges ressourcer på den måde.

Vi kan godt blive enige om, at det ikke er i orden, men min veninde kommer ikke til at stå ved det. Det nægter hun og jeg kommer ikke til at stikke hende og jeg tror ikke at der er ander der ved hvad hun har gjordt

Anmeld Citér

13. juni 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Hvis hun er stor nok til at lave en falsk anmeldelse, så er hun fandme også stor nok til at stå ved det. Det der, er simpelthen for kujon agtigt! Og hvis hun frygter for at vedkommende vil lave en hævn aktion, så må hun jo tage det med også. Sådan er det når man dummer sig!

Hvis hun ellers har problemer med vedkommende som hun ikke selv kan løse, så må hun jo få hjælp af de rette mennesker.

Måske hun skulle prøve en anden strategi en anden gang. Hvad med at skabe en eller anden form for kontakt til denne person, mød hende med smil og få snakket ud om tingene. 

Det kommer man længst med. 

Hun vil ikke stå ved det og jeg stikker hende ikke så det kan jeg ikke ændre på.

Normalt ville jeg give dig ret i at mødes med personer man har konflikt med og få det løst men det hjælper ikke med denne person. Der er en grund til at personen har konflikter med halvdelen af byen. Jeg ved ikke hvem der skulle hjælpe i den situation

Anmeld Citér

13. juni 2019

LSS

Anonym skriver:

Hun vil ikke stå ved det og jeg stikker hende ikke så det kan jeg ikke ændre på.

Normalt ville jeg give dig ret i at mødes med personer man har konflikt med og få det løst men det hjælper ikke med denne person. Der er en grund til at personen har konflikter med halvdelen af byen. Jeg ved ikke hvem der skulle hjælpe i den situation

Der er altid en løsning på tingene. Det er ihvertfald fuldstændig over grænsen at lave falske anmeldelser, og personligt synes jeg du er medskyldig når du kender til det og dækker over hende. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Anonym

Sååå fedt .... Hver dag udsættes børn for vold, misbrug osv osv - Og MANGE omkring barnet ved det! Man kan “ofte” kommer ad på hvor groft det er, men ingen gøre noget, fordi de selv ikke vilde “blandes” i det! 

Mennsker kæmper for at få fjernet anonyme anledning netop fordi der er så mange falsk! - det vilde ende med flere børn bliver ved med at være udsat for vold, seksuelle misbrug! - fordi vi voksne er så gode ved os selv! Og ikke vilde i systemet eller komme i klemme 

det er fanme vigtigt med anonyme anmeldes!!! Det gøre at nogle få gøre noget!

og i er med at lave ekstra arbejde og højere sandsynlighed at anonyme meldes fjernes! 

FØJ! Jeg synes i er ubehagelig mennesker! - 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Skrækkeligt hvordan nogle mennesker opfører sig. Barnligt og uden samvittighed. Bare fortæl mig en ting. Hvad er så forskel nu mellem din veninde og den person som hun synes er så frygtelig var?

Anmeld Citér

13. juni 2019

Abracadabra

Oprigtigt talt: Der er ikke noget at gøre. En anonym underretning kan ikke trækkes tilbage i og med, at den er anonym. 

Så sagen må bare leve sit liv, indtil sagsbehandleren afslutter den. 

Det er vildt ærgerligt, at sagsbehandleren skal bruges ressourcer på en falsk sag fremfor alke de reelle sager, hvor børn lider. Det synes jeg, at du bør sige til din veninde: At hun er skyld i, at børn skal leve længere med omsorgssvigt, fordi hun er en kujon. 

Men mere kan I ikke gøre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.