Min veninde har lavet en falsk underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Vi kan godt blive enige om, at det ikke er i orden, men min veninde kommer ikke til at stå ved det. Det nægter hun og jeg kommer ikke til at stikke hende og jeg tror ikke at der er ander der ved hvad hun har gjordt

Din veninde har godt nok opført sig lousy, og hvor er hun dog en kujon.

Hun er jo ikke bedre end den anden person, når hun chikanerer med en falsk underretning.

Og så kan du jo fortælle hende, at hun fra nu af har frasagt sig enhver ret til at brokke sig over nedskæringer i det offentlige, når hun misbruger dem på den måde.

Samtidig er hun skyld i, at der tages tid fra de underretninger, som virkelig er berettigede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2019

Anonym

Pyha 

jeg forstår simpelthen ikke din veninde kan gøre det. 

Jeg har en veninde der selv fik En falsk underretning og hun var græde færdig og der var måneds ventetid før en rådgiver kunne komme på hjemme besøg derudover lider hun stadig meget af det idag da det har fået psykiske konsekvenser hun fortæller mig det var den værste  oplevelse hun har haft og der så ubehageligt at modtage sådan en i sin eboks

Og så er det spildte ressourcer en anden familie kunne have brugt og der sidder børn derude der mangler den hjælp!

Men når det så er sagt er kommunen gode til lukke sagen når der ikke er noget at komme efter

Enten skal din veninde stå frem og sige det er falsk underretning og tage konsekvensen af det  ellers må hun lade det gå sin gang . 

Forstår godt hvis hun har dårlig smag i munden det er slet ikke ok  

held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Venica

Så længe din veninde ikke vil stå ved det, så er der jo ikke så meget at gøre. 

Dog synes jeg hun burde ringe til kommunen og fortælle at hun har lavet en falsk anmeldelse (anonymt evt) og selvom de er tvunget til at behandle den, så kan man jo håbe at de også tager i betragtning at “en” har ringet og undskyldt mange gange for at lave den og spilde deres tid. Måske de også vil fortælle den information til den anmeldte kvinde, og hun så får det “bedre” med den. Måske er dette højst usandsynligt, men når man har lavet sådan et fejt move man ikke har “nosser” til at stå ved, så er det sørme det mindste man kan gøre. 

Men hold op hvor er det dårlig stil på samme niveau som anmeldelse af falsk voldtægt og des lige. 

Hvorfor skriver hun ikke et falsk hadebrev, eller ligger en lort på hendes dørmåtte, når nu hun er nede på det niveau? Så blander hun da i det mindste børn, og kommunale ressourcer udenom. 

Psykologhjælp er måske også vejen frem, det kan ikke være sundt at være så “hævngerrig” at man går til ekstremer på den måde. Hold da op. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Janet1989

Du og din veninde er godt nok nogle sørgelige nogen. 

Du er velvidende om at hun har lavet en falsk underretning ? Bare fordi hun ikke kan lide personen ? Og du gør heller intet ? 

Shame on you both 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Thorsmor

Janet1989 skriver:

Du er velvidende om at hun har lavet en falsk underretning ? Bare fordi hun ikke kan lide personen ? Og du gør heller intet ? 

Shame on you both 

Helt enig 

måske de ikke er særlige gamle for det er godt nok en barnlig opførsel at have....

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Det er nemt at sidde og dømme andre når man ikke selv står i det og ikke kender hele baggrunden. Jeg er sådan set ligeglad med hvad I mener om mig men jeg er helt sikker på at mange af jer heller ikke ville stikke familie og venner for noget sådan. Det kan man se hver gang der er en diskussion om man skal melde socialt bedrageri herinde hvor mange siger man skal blande sig uden om.

I kender selvfølgelig hverken min veninde eller den anden person og de ting hun har udsat mange folk for og dømmer derfor kun ud fra den ene ting. Min veninde har aldrig gjort noget lignende og det ligner slet ikke hende at gøre sådan noget så psykolog er nok i overkanten. 

Jeg kunne godt ringe og fortælle kommunen hvad min veninde har gjort men det ville blive anonymt da jeg ikke vil have mit navn ind i sagen. Indtil nu har jeg undgået personens modbydelige handlinger og vil ikke risikere at blive endnu en på hendes hadeliste som hun så fint har lagt på hendes åbne facebook

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym

Har i overhovedet gjort jer nogle overvejelser om hvordan I skade børn/ene???

Uanset hvad kommer en fra kommune for at "tjekke" din venindes påstand om moren dermed vil høj sandsynligt sagsbehandler komme hjem og "se"eller have samtale med dem. 

Den barn/børnene vil oplever at der "en"som kommer og tjekke på dem selv om de har det godt, og fremover miste tilliden til "myndighederne" da de blive stillet kontrol over dem og deres familie. Plus vil de opleve hvordan mor og far har har det total dårligt og måske stresset over hvem der mon vil kunne finde på noget så grotesk???

Hvordan vil du /i havde haft hvis nogen gjort mod jer og jeres børn?

Enig med alle andre Shame on you!!

Det er virkelig Lavt og dårlig stil. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Shame on you both 

Hun har ikke gjordt det "bare fordi hun ikke kan lide hende". Der er en meget lang historie bag med en masse modbydelige ting som personen har udsat hende for. En falsk anmeldelse er selvfølgelig ikke i orden men der er en lang historie bag hvor min veninde har taget imod mange slag fra personen uden at reagere og så er det nok kogt over.

Jeg gør intet da jeg ikke vil have mit navn ind i det da jeg så helt sikkert også kommer på personens hadeliste og med de ting hun har udsat andre for er det ikke en liste man skal ønske at komme på. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har i overhovedet gjort jer nogle overvejelser om hvordan I skade børn/ene???

Uanset hvad kommer en fra kommune for at "tjekke" din venindes påstand om moren dermed vil høj sandsynligt sagsbehandler komme hjem og "se"eller have samtale med dem. 

Den barn/børnene vil oplever at der "en"som kommer og tjekke på dem selv om de har det godt, og fremover miste tilliden til "myndighederne" da de blive stillet kontrol over dem og deres familie. Plus vil de opleve hvordan mor og far har har det total dårligt og måske stresset over hvem der mon vil kunne finde på noget så grotesk???

Hvordan vil du /i havde haft hvis nogen gjort mod jer og jeres børn?

Enig med alle andre Shame on you!!

Det er virkelig Lavt og dårlig stil. 

Det har jeg snakket med veninden om og har også tydeligt sagt at det ikke er i orden men jeg vil ikke blandes ind i det. Jeg vil ikke udsættes for personens hævn fordi min veninde har gjordt noget utroligt dumt og så har betroet mig det.

Far er ikke involveret i sagen da han forlod hende for længe siden og børnene er desværre opdraget af mor til at myndighederne ikke vil dem noget godt da de tillader at far stadig har samvær så der er der ingen nye skader mend derfor er en falsk anmeldelse stadig ikke i orden.

Anmeld Citér

14. juni 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det er nemt at sidde og dømme andre når man ikke selv står i det og ikke kender hele baggrunden. Jeg er sådan set ligeglad med hvad I mener om mig men jeg er helt sikker på at mange af jer heller ikke ville stikke familie og venner for noget sådan. Det kan man se hver gang der er en diskussion om man skal melde socialt bedrageri herinde hvor mange siger man skal blande sig uden om.

I kender selvfølgelig hverken min veninde eller den anden person og de ting hun har udsat mange folk for og dømmer derfor kun ud fra den ene ting. Min veninde har aldrig gjort noget lignende og det ligner slet ikke hende at gøre sådan noget så psykolog er nok i overkanten. 

Jeg kunne godt ringe og fortælle kommunen hvad min veninde har gjort men det ville blive anonymt da jeg ikke vil have mit navn ind i sagen. Indtil nu har jeg undgået personens modbydelige handlinger og vil ikke risikere at blive endnu en på hendes hadeliste som hun så fint har lagt på hendes åbne facebook

Uanset hvad personen har gjort så er der ingen undskyldning for at synke så dybt som din veninde.

Min søster og svoger har haft en meget ubehagelig nabo, men de kunne aldrig drømme om at gøre noget så lavt som at sende en falsk underretning.

Min svoger har engang meldt ham til politiet for reelle trusler. Men en falsk underretning - never

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.