Endnu en om.. svigermor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2019

Anonym

EKAB skriver:

Det der er jo SYGT! 

Det er DIN PLIGT at passe på dit barn!! Overfor ALLE som vil gøre barnet ondt! 

Hvis nogen så meget som forsøgte at krumme et hår på mit barn, så havde de aldrig fået adgang til mit hjem igen. 

At du finder dig i, at hun taler så grimt og nedladende om dig, det må du selv om. Det siger mere om hende, end om dig. Men jeg synes i den grad du svigter dit barn, ved at lade hendes farmor sparke ud efter hende. Hendes tillid til jer forældre må da lide et kæmpe knæk.

Ja tusind tak for info. Der var jeg da sandelig ikke klar over.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Nej du har ikke misforstået det.

TRO mig, jeg ville ønske jeg kunne gøre noget. Men jeg er vokset op med en far der var/er lige sådan, så det er en hel livstids påvirkning der skal ændres.Og jeg aner ikke hvordan.

Jeg tænker det samme må være tilfældet med ham. Han er jo sjovt nok vokset op med sin mor og på grund af hendes påvirkning kan han jo åbenbart heller ikke sige fra.

Du KAN godt gøre noget. Men det kan godt være, det kræver hjælp.

Det er vigtigt, at du lærer at sige fra, hvis der er én, der sparker ud efter dit barn og kalder dig tyk og kedelig.

Lad være med at tro på den indre stemme, der fortæller dig, at du ikke kan, for det kan du.

Du skal have groet noget selvtillid.

Anmeld Citér

12. juni 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Du KAN godt gøre noget. Men det kan godt være, det kræver hjælp.

Det er vigtigt, at du lærer at sige fra, hvis der er én, der sparker ud efter dit barn og kalder dig tyk og kedelig.

Lad være med at tro på den indre stemme, der fortæller dig, at du ikke kan, for det kan du.

Du skal have groet noget selvtillid.

Men når muligheden ikke umiddelbart er der for at betale dyre domme for en psykolog, så ved jeg ikke hvordan jeg ellers skal få hjælp.

Anmeld Citér

12. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nej du har ikke misforstået det.

TRO mig, jeg ville ønske jeg kunne gøre noget. Men jeg er vokset op med en far der var/er lige sådan, så det er en hel livstids påvirkning der skal ændres.Og jeg aner ikke hvordan.

Jeg tænker det samme må være tilfældet med ham. Han er jo sjovt nok vokset op med sin mor og på grund af hendes påvirkning kan han jo åbenbart heller ikke sige fra.

Du kan jo godt gøre noget. Selvom det virker hamrende svært. Du kan starte med at  beslutte, at psykisk og fysisk vold stopper i jeres familie fra i dag - og sige fra hver.eneste.gang!

Alternativt er du og din mand jo i gang med at videregive præcis samme problemer til jeres børn, som I selv lider under. Hvordan skal børnene lære at sætte grænser og passe på sig selv, når mor og far ikke kan?

Anmeld Citér

12. juni 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Men når muligheden ikke umiddelbart er der for at betale dyre domme for en psykolog, så ved jeg ikke hvordan jeg ellers skal få hjælp.

Har du ikke nogle gode veninder, der er gode til den slags ? 

Det er nemmere sagt end gjort, men hvis man fortæller sig selv, at man ikke kan - så kan man ikke.

Hvad med at beslutte dig for, at næste gang - så siger du fra på en pæn måde. 

Men hold dig på din egen banehalvdel. Fortæl hvad det gør ved dig, når hun siger, at du er tyk og kedelig. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk gå ikke efter personen med bolden 

det kan nemt blive et emne der er fuld af følelser der løber af med en 

Anmeld Citér

13. juni 2019

LSS

Anonym skriver:

Ej hold lige. Det er på ingen måde et voldeligt miljø. Tror hendes “spark” var en desperat handling for at få hende ud af hendes hysteri anfald - ikke at det på nogen måde retfærdiggøre det!

Men skulle jeg skride fra min mand pga hans mor er uden for rækkevidde? Og tror du det ville betyde at hans mor ikke længere så sine børnebørn? Nej vel.

Var der en der sparkede ud efter en af mine børn ville vedkommende ikke få lov til at se dem igen. Den er ikke ret meget længere. 

Anmeld Citér

13. juni 2019

LSS

Anonym skriver:

Gå til kommunen. Har i ikke en familie afdeling/rådgivning i den by du bor i? 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Anonym

LSS skriver:

Gå til kommunen. Har i ikke en familie afdeling/rådgivning i den by du bor i? 

Gå til kommunen? Hvad tænker du at vi skulle gøre via dem?

Det virker lidt voldsomt.

Anmeld Citér

13. juni 2019

LSS

Anonym skriver:

Gå til kommunen? Hvad tænker du at vi skulle gøre via dem?

Det virker lidt voldsomt.

For at få hjælp til at takle problemerne? Det er da dig der har en svigermor der sparker ud efter dit barn ikke?

Alle kan gå til kommunen, og bede om hjælp. Om man får den er så op til kommunen at vurdere. Der findes familie konsulenter der kan råde og vejlede en i hvordan man kan og evt bør gøre. Det er jo din pligt som mor at passe på og beskytte dit barn. Og det er ingen skam at bede om hjælp. Tværtimod. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.