Hvad er det man ikke må købe/gøre inden barnet er født?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2009

Mira0911

Findusinde skriver:

Hihi, efter jeg har født kom min mor med den sjoveste ammestue historie hun havde fra hendes mor, altså min mormor..

Man må ikke kilde nyfødte under tæerne for så kommer de til at stamme..

Der fik jeg så afvide at barnet kunne blive lam i benene... Ammestue historier er jeg meget træt af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Rasmine

Her i huset måtte jeg ikke støvsuge, tømme opvaskemaskine, vaske gulv og alt det andet sure!

Anmeld

20. oktober 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Barnevognen må først komme hjem når du har født.

Vuggen må først komme hjem, den dag du kommer hjem og der må sengen redes...

Hele skidtet er ammestue historier!

Det er gammel overtro og det er sgu da lidt sjovt og hyggeligt synes jeg.

Anmeld

20. oktober 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Det er gammel overtro og det er sgu da lidt sjovt og hyggeligt synes jeg.

Det synes jeg også det var... 

Lige op til terminen og efter fødslen, fik jeg ammestue historier, den ene efter den anden, nu må du ikke gøre sådan og sådan...  Jeg fik fnidder af det, for jeg fik det smidt i hovedet flere gange om dagen...

Nu jeg er igang, sagde min kæreste's mor, at der er noget med stofbleer... Der er så meget fra hende af, at jeg ikke har samlet det til mig, det samme med min mor...

Anmeld

20. oktober 2009

FruPudderkvast

Znuzke skriver:

Jeg fik at vide at jeg ikke måtte strække mig, for så ville navlestrengen komme om halsen.....gad vide om det er samme "historie" og nogen bare har hørt forkert...

Ja, jeg har også hørt det med at man ikke må strække sig..

Men hun skriver:

Hæhæ - det var mig, der ikke måtte strikke for min svigermor, da de har bevist sammenhænge mellem gravide kvinder der strikker og fødsler med navlestrengen rundt om halsen i Rusland. Hun påstår at man spænder med nogle særlige muskler, der resulterer i denne rokering af navlestregen...

Jeg skal så indrømme, at jeg ikke har rørt mit strikketøj siden - JEG ER HUNDERÆD!

1. Fordi at jeg selv og min søns far er født med navlestrengen rundt om halsen, hvilket resulterede i ADHD hos min søns far (for lidt ilt). Begge vores forældre strikkede meget under graviditeten.

2. Fordi min moster har født 4 børn, hvor to af dem kom ud med navlestrengen rundt om halsen, hun strikkede meget i alle 4 graviditeter.

Hvad fanden skal man gøre!?  Jeg vil ikke sige at jeg direkte tror på det, men jeg er HUNDERÆD for at det skal ske for min lile datter...  så strikketøjet ligger fint i kurven på reolen...

Anmeld

20. oktober 2009

Henriette72

Altså jeg har også hørt at man ikk må have barnevognen hjemme før barnet er født, men hvad gør man så 2. gang??

Anmeld

20. oktober 2009

sbs78

Mebach skriver:

Her i huset måtte jeg ikke støvsuge, tømme opvaskemaskine, vaske gulv og alt det andet sure!

HA HA den var go

Anmeld

20. oktober 2009

Lærke90

Henriette72 skriver:

Altså jeg har også hørt at man ikk må have barnevognen hjemme før barnet er født, men hvad gør man så 2. gang??

Sjovt det har jeg også altid tænkt på

Jeg har ogdå gjort alt det man ikke må. Jeg vil have at der er styr på alt inden hun kommer, så jeg ikke får stres

Anmeld

20. oktober 2009

FruPudderkvast

Nu prøvede jeg lige at google "overtro + graviditet" og her er noget af det jeg fandt.. Meget sjovt, synes jeg!

Overtro og graviditet
Den nye skik med at afholde babyshower kan komme i et modsætningsforhold til den overtro, som mange kvinder ligger under for, nemlig at man ikke må modtage gaver til barnet, før det er født. For dermed udfordrer man skæbnen. Af samme grund må babyværelset heller ikke være klargjort, og i alt fald må barnevognen ikke bringes til huse før fødslen. Det sidste er måske nok det vigtigste.
Skulle man alligevel få tøj til barnet før tiden. er det jo en god ide at vaske det, så det er klar til at blive taget i brug. Men hænge det op på tøjsnoren, undlader nogle gravide at gøre. fordi denne bevægelse - eller i det hele taget at strække sig kan ifølge folketroen få navlestrengen til at sno sig omkring den ufødtes hals.
Før i tiden mente man, at hvis en gravid i de sidste måneder inden fødslen dagligt spiste kogte rugkerner, ville hun få flere kræfter til at stå fødslen igennem. Det var også godt for hende at spise de første frugter på et nyplantet træ eller at gå til alters med sin mand før fødslen. Kunne hun komme til at se et dådyr i øjnene, ville hun få et fromt barn.
Skulle hun derimod flytte et eller andet i stuen, måtte hun aldrig gå baglæns med det Gjorde hun det, ville barnet blive født bagvendt, altså med benene først. Det var også farligt for hende fx at møde en hare, for da ville hendes barn fødes med hareskår. Det samme ville ske, hvis hun drak af en skåret kop. Hun måtte heller ikke se gennem et nøglehul eller en dørsprække, for så ville barnet blive skeløjet.
Det var vigtigt, at andre viste hensyn og ærbødighed over for en gravid kvinde. Man skulle desuden hjælpe til med at passe på, hun ikke blev forskrækket. Hvis hun blev ramt af blod eller andet, der sprøjtede op på bende, eller fx blev forskrækket for en mus, en edderkop, for ild eller for noget stygt, hun mødte, da kunne følgen blive, at. hendes barn fik et modermærke. Det samme var tilfældet, hvis hun pludselig stødte ind i noget. Modermærket ville komme til at ligne det, hun var blevet forskrækket over, og sidde samme sted på barnet, hvor påvirkningen på moderen fandt sted. Virkningen kunne dog ophæves, hvis hun "slog sig selv på rumpen, det skræmmer ikke stumpen"!

Anmeld

20. oktober 2009

3rollinger

Mebach skriver:

Ha ha, DEN tror jeg paa. Det er vel aldrig for tidligt at starte med at holde op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.