Hvor gamle var i da i købte hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
33 svar
20 synes godt om
2. juni 2019

Anonym trådstarter

Får en krise i dag

Nu har alle  i vores omkreds købte hus, og flere af dem har haft hus længe -

vi er midt i 30 erne og vi har kun 250.000 kroner samlet sammen, og der hvor vi vild bo er det vildt dyrt, - det er min skynd vi ikke har samlet mere  tog mig lang tid at afslutte uddannelse og tjener ikke vildt meget

Hvor gamle var i da i købte hus og hvor meget havde i sparet op ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2019

Black Rose

Anonym skriver:

Får en krise i dag

vi er midt i 30 erne og vi har kun 250.000 kroner samlet sammen, og der hvor vi vild bo er det vildt dyrt, - det er min skynd vi ikke har samlet mere  tog mig lang tid at afslutte uddannelse og tjener ikke vildt meget

Vi købte hus for et halvt år siden. Min mand og jeg var kort forinden fyldt hhv. 25 og 24 år. Huset kostede lidt over 2,5 million og vi havde vel samlet set omkring 250.000 kr. stående på vores opsparinger.

Anmeld Citér

2. juni 2019

Miti's mama

Vi er start/midt tredive og har ikke hus. Studerer stadig, men har til gengæld oplevet nogle andre ting. Lad være med at sammenligne dig med andre, det fører ikke til noget.

Anmeld Citér

2. juni 2019

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Vi er start/midt tredive og har ikke hus. Studerer stadig, men har til gengæld oplevet nogle andre ting. Lad være med at sammenligne dig med andre, det fører ikke til noget.

Enig. - man føler sig bare anderledes - når alle andre kan, men ja man kan ikke spare sammen på SU og børn 

Anmeld Citér

2. juni 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85

Vi bor i lejlighed og er 34 år begge to. Vi har valgt at blive boende i lejlighed, da vi skal flytte langt væk fra Kbh for at kunne betale for et hus. Og med bedsteforældre der bor 5 min. gang væk, har vi simpelthen prioriteret det. Det er fantastisk at mine forældre kan komme så hurtigt når vi har brug for det. Nogle i vores omgangskreds har købt hus og har valgt at bosætte sig på Vestegnen og andre har valgt ligesom os og blive nær centrum. Jeg går ind for at man skal gøre hvad der passer ind i ens familie. Vi kiggede på hus engang, men vi ville hellere prioritere flere rejser om året samt at mine forældre bor lige ved siden af. Det er en enorm hjælp i hverdagen. 

Anmeld Citér

2. juni 2019

Missyou

Jeg købte hus da jeg var 21. Det var et meget bjilligt og gammelt hus hvor vi skulle gøre ALT. Kun skalden blev tilbage. 

Havde kun sparet 30.000 op- lånte resten ☺️

Anmeld Citér

2. juni 2019

Tystys14

Får en krise i dag

Jeg var 26 og min mand 39, da vi købte det her vi bor i nu (købt for et år siden). Min mand havde/har dog også en ejerlejlighed som han købte da han var 21. (Den lejer vi dog ud nu, da den kun er på 71kvm)

Men dette hus er det første hus jeg har være med til at købe. Min mand havde en opsparing på 250.000 kr og jeg supplerede med en opsparing på 62.000 kr.  Jeg er stadigvæk under uddannelse.

Min mand købte ejerlejligheden for 650.000kr i sin tid og havde på det tidspunkt en opsparing på knap 25.000 kr, men tiden var jo også en anden den gang.

Tænker i skal trække vejret og tage det roligt. Hvis i virkelig ønsker et hus, så skal det nok lykkes på et tidspunkt. Hvad med evt at købe hus et sted det lidt billigere ? Så er jeres opsparing jo ganske god tænker jeg. Men som en anden skriver så lad vær med at samlingen med andre. Vi lever jo alle forskelligt.

Anmeld Citér

2. juni 2019

NBM

Vi var 24 & 29 da vi flyttede ind i vores hus 

Anmeld Citér

2. juni 2019

Anonym trådstarter

Fie85 skriver:

Vi bor i lejlighed og er 34 år begge to. Vi har valgt at blive boende i lejlighed, da vi skal flytte langt væk fra Kbh for at kunne betale for et hus. Og med bedsteforældre der bor 5 min. gang væk, har vi simpelthen prioriteret det. Det er fantastisk at mine forældre kan komme så hurtigt når vi har brug for det. Nogle i vores omgangskreds har købt hus og har valgt at bosætte sig på Vestegnen og andre har valgt ligesom os og blive nær centrum. Jeg går ind for at man skal gøre hvad der passer ind i ens familie. Vi kiggede på hus engang, men vi ville hellere prioritere flere rejser om året samt at mine forældre bor lige ved siden af. Det er en enorm hjælp i hverdagen. 

Enig - det lyder også rigtigt godt

Anmeld Citér

2. juni 2019

M O R til J Vega

Får en krise i dag

Jeg var 21 år og min mand 25 år - jeg havde sparet 250.000,- sammen. Vores hus kostede 995.000,- vi har lavet en del både inde og ude.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.