Husk at stemme idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
AnoMor skriver:

Jeg respekterer skam også din holdning omkring det. Der må slet ikk lyde på nogen anden måde 

Hvor finder man dem henne? Vil da gerne prøve at tage er par stykker og se om jeg bliver klogere sådan så jeg går op og stemmer. 

De fleste større medier har efterhånden en test. F.eks. 

https://www.information.dk/indland/2019/04/ep-valgtest-2019-hvem-stemme-paa

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ep-valg/kandidattest

https://www.altinget.dk/artikel/hvor-skal-krydset-saettes-paa-soendag-proev-altingets-kandidattest

https://politiken.dk/udland/EP19/Kandidattest/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vi var ude af boksen kl 9.05! Man kommer vel op og får noget ud af dagen med to små børn 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi har lige været nede og stemme 

Der var dog ret tomt synes jeg. Havde forventet mange flere mennesker...

Anmeld Citér

26. maj 2019

Mille123

EU har større indflydelse end de folkevalgte har her i landet. F.eks se på de nye barselsregler, som dk ikke kan fravige til trods for politikernes modstand. Så det er næsten vigtigere at stemme i dag end grundlovsdag om end jeg bestemt mener man bør stemme til begge dele. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78
AnoMor skriver:

Hvad er forskellen på ikke at stemme. Og stemme blank? Den tæller jo ikke med alligevel. 

Der er en meget stor forskel. Vi lever i et demokratisk samfund og kan være medbestemmende i hvem der repræsenterer os i EU, hvor der træffes beslutninger, som i den grad påvirker dit liv.

Ved at undlade at stemme afgiver du din ret til medbestemmelse. Hvis ikke man som folk benytter sig af sin ret til indflydelse, kan den ret med tiden forsvinde.

Ved at stemme blankt tæller du med i valgdeltagelses statistikken, dvs i den procentdel som ønsker demokrati. En blank stemme markerer, at der ikke findes et parti eller ksandidat som repræsenterer dine holdninger, eller som ofte er tilfældet ved EP valg, at man ikke har formået at gøre valget forståeligt. 

Der er en stor forskel på en blank stemme og en ikke brugt stemme! 

Anmeld Citér

26. maj 2019

AnoMor

nanan78 skriver:

Der er en meget stor forskel. Vi lever i et demokratisk samfund og kan være medbestemmende i hvem der repræsenterer os i EU, hvor der træffes beslutninger, som i den grad påvirker dit liv.

Ved at undlade at stemme afgiver du din ret til medbestemmelse. Hvis ikke man som folk benytter sig af sin ret til indflydelse, kan den ret med tiden forsvinde.

Ved at stemme blankt tæller du med i valgdeltagelses statistikken, dvs i den procentdel som ønsker demokrati. En blank stemme markerer, at der ikke findes et parti eller ksandidat som repræsenterer dine holdninger, eller som ofte er tilfældet ved EP valg, at man ikke har formået at gøre valget forståeligt. 

Der er en stor forskel på en blank stemme og en ikke brugt stemme! 

Har du læst mine andre svar til Ienfart? 

Hvis ikke så synes jeg du skal gøre det så jeg llle behøver gentage mig selv igen. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Sprit25

AnoMor skriver:

Tak. Jeg giver det et skud og ser om det gør mig klogere på et evt kryds 

YEAY!!!! SÅDAN!!!

Anmeld Citér

26. maj 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78
AnoMor skriver:

Har du læst mine andre svar til Ienfart? 

Hvis ikke så synes jeg du skal gøre det så jeg llle behøver gentage mig selv igen. 

Det har jeg, og synes det er så fint. Dog synes jeg at en udtalelse om, at der ikke er forskel gav anledning til et svar.

Anmeld Citér

26. maj 2019

AnoMor

nanan78 skriver:

Det har jeg, og synes det er så fint. Dog synes jeg at en udtalelse om, at der ikke er forskel gav anledning til et svar.

Jeg sagde nu ikke at der ikke er forskel jeg spurgte hvad forskellen var da stemmen jo ikk tæller med alligevel og det fik jeg svar på. Men som sagt så vil jeg da tage de teste og se om det giver mig anledning til stemme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.