Ørebarn - oh shit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2019

Babilooo

Ja, at hans søvn bliver tiltagende værre. Det kan da have så mange årsager! Han er først begyndt at tage sig til ørerne, efter den sprang. Helt seriøst. Jeg synes det er utrolig grænseoverskridende at du sidder og kritiserer en mor for ikke at være synsk/lægefaglig. Der er mange ting der giver mening i bagklogskabens lys, men som man helt naturligt selvfølgelig ikke kunne vide havde en sammenhæng, når man har fået at vide, at det bare var ørevoks. Du får det til at lyde som om, at jeg godt har vidst han havde øreproblemer, men har været ligeglad. Hvem ville dog gøre det bevidst mod deres barn? Jeg har haft mistanken, den er blevet modsat af sundhedsfaglige, det har jeg troet på. Det gør mig ikke til hverken en dårlig eller uansvarlig mor. 

Du har registreret en masse øresnask/ ørevoks og han klynker og sover dårligt - jeg siger ikke at du er en dårlig mor. Men en godt råd er altså at turde have en mening selv og se på sit barn og ikke bare tro på læger. De ser bare et barn med gult snask. Nu ved du i hvert fald at han nok bør tjekkes i ørene ved smerter og gult snask.

og du behøver ikke vente med at blive tjekket til mandag - her kan man også slå i bordet. Jeg har mange gange været afsted i en weekend, der er en del hospitaler med ørelæger i weekender bla Hillerød.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2019

Julda

Tjullehej skriver:

Du har registreret en masse øresnask/ ørevoks og han klynker og sover dårligt - jeg siger ikke at du er en dårlig mor. Men en godt råd er altså at turde have en mening selv og se på sit barn og ikke bare tro på læger. De ser bare et barn med gult snask. Nu ved du i hvert fald at han nok bør tjekkes i ørene ved smerter og gult snask.

og du behøver ikke vente med at blive tjekket til mandag - her kan man også slå i bordet. Jeg har mange gange været afsted i en weekend, der er en del hospitaler med ørelæger i weekender bla Hillerød.

Hold nu op, det var da helt ufatteligt! Vi har troet på øresnask var meget ørevoks. Vi har ikke haft grund til ikke at tro på det, og dårlig søvn kan skyldes SÅ mange ting!

Vi har IKKE kunne få en tid hos en ØNH læge før på mandag, vi har haft ringet rundt til 10 forskellige! De skrev os op på akutlisten, men der har ikke været afbud.Det er ikke en opgave for vagtlægen, de kan ikke stille noget op her og nu.

Hvor er det dog voldsomt ufint at blive ved med at betvivle, og så ikke en gang tro på vi har gjort hvad vi kunne for at få en tid hurtigst muligt!!

Anmeld Citér

17. maj 2019

Babilooo

Hold nu op, det var da helt ufatteligt! Vi har troet på øresnask var meget ørevoks. Vi har ikke haft grund til ikke at tro på det, og dårlig søvn kan skyldes SÅ mange ting!

Vi har IKKE kunne få en tid hos en ØNH læge før på mandag, vi har haft ringet rundt til 10 forskellige! De skrev os op på akutlisten, men der har ikke været afbud.Det er ikke en opgave for vagtlægen, de kan ikke stille noget op her og nu.

Hvor er det dog voldsomt ufint at blive ved med at betvivle, og så ikke en gang tro på vi har gjort hvad vi kunne for at få en tid hurtigst muligt!!

Men det er ikke dårlig søvn eller øresnask for sig der er mærkeligt. Forstår blot ikke at I ikke kobler de to ting... når de er der samtidigt plus dårlig trivsel.

Det jeg prøvede at sige mht hospitalerne er at man måske kan komme til på et hospital i stedet for en privat øre næse hals læge der ikke altid har tid. Måske kunne det være en option. Som sagt , det har vi gjort op til flere gange... hvor det ikke er en decideret vagtlæge men ørelæge på hospitalet.

god aften ..og held og lykke med ham

Anmeld Citér

17. maj 2019

Babilooo

Altså nu ved jeg godt at du ikke gider høre på mig... men synes faktisk at du skal afsted til vagtlæge. Han har smerter og tager sig til MODSATTE øre. Sandsynligheden for at dette øre snart springer er vel ret stor. Få en læge til at kigge ham i øret i dag ville være min anbefaling - så må du være irriteret på mig så meget du vil. Men det er min erfaring fra to ørebørn og fra selv at have døjet med det i 6 år som barn. 

Og at det ene springer lindrer jo ikke på det modsatte øre. Det er ret ofte det sker med begge.

Pøj pøj

Anmeld Citér

17. maj 2019

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at holde den gode tone i debatten alle har forskellige meninger 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Som tidligere ansat på Hillerød, vil jeg betvivle muligheden for akut dræn på et ikke svært påvirket barn. Selvom der er en øreafdeling.

Derudover er behandlingen jo i første omgang smertestillende - så barnet skal da have lidt Panodil ved mistanke til smerter.

Jeg havde i øvrigt som mor og som læge gjort PRÆCIS det samme som TS. Fraset at jeg er ret liberal med smertestillende.

Anmeld Citér

17. maj 2019

Julda

Abracadabra skriver:

Som tidligere ansat på Hillerød, vil jeg betvivle muligheden for akut dræn på et ikke svært påvirket barn. Selvom der er en øreafdeling.

Derudover er behandlingen jo i første omgang smertestillende - så barnet skal da have lidt Panodil ved mistanke til smerter.

Jeg havde i øvrigt som mor og som læge gjort PRÆCIS det samme som TS. Fraset at jeg er ret liberal med smertestillende.

Det glemte jeg at nævne, han har fået panodil til nat den seneste uge. I dag har han også fået en enkelt gang til dag, fordi han blev ved at tage sig til øret.. Det har været et ret tydeligt billede af, at han sover forholdsvis roligt indtil effekten af panodil aftager, hvilket selvfølgelig kun har bestyret mistanken om det er ørerne, der roder med søvnen om natten.. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Babilooo

Han har ikke fået dræn akut, men kom i antibiotika behandling, der gjorde at betændelsen faldt og trommehinderne ikke sprang. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Han har ikke fået dræn akut, men kom i antibiotika behandling, der gjorde at betændelsen faldt og trommehinderne ikke sprang. 

Jeg er temmelig liberal med smertestillende og ret restriktiv med antibiotika. Helt utroligt mange af mellrmørsbetændelserne er jo virale, så ofte gør man børnene sygere med antibiotika - faktisk clearer man jo også ofte bakterielle infektioner selv. 

Så jeg ville se an hjemme. 

PS: At have væske i mellemøret er jo også meget, meget, meget almindeligt hos mindre børn. Danske ørelæger lægger i min optik ALT for mange dræn. Og ja, jeg har også prøvet at min trommehinde sprang. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Babilooo

Jeg er temmelig liberal med smertestillende og ret restriktiv med antibiotika. Helt utroligt mange af mellrmørsbetændelserne er jo virale, så ofte gør man børnene sygere med antibiotika - faktisk clearer man jo også ofte bakterielle infektioner selv. 

Så jeg ville se an hjemme. 

PS: At have væske i mellemøret er jo også meget, meget, meget almindeligt hos mindre børn. Danske ørelæger lægger i min optik ALT for mange dræn. Og ja, jeg har også prøvet at min trommehinde sprang. 

Tja.... her har det taget betændelsen inden for ret kort tid. Så jeg har ikke været i tvivl om st det var ret behandling. Du kan også se om øret er rødt eller blot har væske. De har hver gang været meget røde.

og drænet har forhindret mellemørebetændelser, så det har også været et godt valg- i hvert fald her ved gentagne omgange af betændelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.