Hvis din mand direkte med ord (og ikke kun med handlinger) fortæller dig, at han hverken finder dig attraktiv fysisk eller mentalt - så er der vel ikke et forhold, for så er der heller ingen kærlighed, så er I ikke bedste venner, for en bedste ven synes din personlighed er attraktiv. Så er svaret vel lige til - bryd på og giv hinanden fri til at finde kærligheden.
Hvis det er med handlinger som du tolker på, så er historien straks en anden. For så aner du i princippet ikke om du kæreste tænder på dig (det at I er intime tyder jo på du på en eller anden måde tænder ham, og hvis I er består venner så at du har en personlighed han kan lide). Du tolker hans opførsel, og mener at vide, hvad han tænker og føler alene ud fra handlinger. Måske har du ret, og måske har du uger. Måske synes din kæreste, at du er verdens dejligste kvinde, men hans øjne fanges af store bryster og en ræv i stramme bukser. Måske tænker din kæreste, at han har fundet sit livs kærlighed, også selvom der er et par kilo ekstra på sidebenene.
Jeg har nu kendt min mand i gisp 27 år til sommer. Han var ikke min drømmefyr fysisk, men jeg tænder på ham på hele pakken. Og han er den jeg elsker til trods for ingen ville have matchet os i gift ved første blik - skulle jeg skrive ned: min drømmefyr. Så ville der være næsten ingen match mellem min mand og min beskrivelse og sjovt nok er det alligevel ham jeg elsker, ham jeg vendte tilbage til efter et par gange, hvor jeg skulle prøve drømmefyren.
Nu 27 år efter er jeg med sikkerhed heller ikke hans berømmelige fysisk (kan være jeg bliver det igen bare i en ældre udgave). Men jeg er den han elsker.
Både han og jeg kan kigge efter andre, vi kan tale om, at den og den var lækker og smile og vide - det er jo bare for øjnene for for sjælen er vi de rigtige for hinanden, eller rettere vi aner jo ikke hvem personen er som øjnene fanger.
Så du skal finde ud af, hvad handler det her om? Handler det reelt om, at din kæreste ikke elsker dig, for tændes han ikke af din personlighed så er der ingen kærlighed. Eller handler det om din usikkerhed og dig der tolker følelser ind i hans handlinger? Og så åben munden, tal med din kæreste om din usikkerhed ikke for st han skal stoppe, men for at du kan blive bekræftet, så du kan slippe usikkerheden.