Uh, Sådan nogle situationer er altid lidt lakrids.
Men jeg ville have det ligesom dig, altså føle en smule “underligt” over ikke at være inviteret. Jeg tror det handler meget om hvordan man er som person/vennekredsen/familie. Jeg ville personligt aldrig undlade at inviterer en partner (måske hvis en gæst forsøgte at presse en uge “gammel” kæreste med på gæstelisten 5 minutter i lukketid).
Jeg ville aldrig splitte et par på den måde, nok mest fordi jeg ville føle mig ugæstfri og uhøflig ved at gøre det. Jeg har fuld forståelse for at bryllupper kan være dyre, og budgetter kan sætte en begrænsning. Men så havde jeg hellere valgt begge parter fra, end den ene til. Selvfølgelig med en forklaring, såfremt de undrede sig over ikke at skulle med. Så kunne ma evt. Inviterer begge to til receptionen, og så lad det være det.
Men når det så er sagt så har jeg også fuld forståelse for at det er svært at sætte grænsen ved en gæsteliste. Både fordi alle relationer er forskellige, men skæringspunktet ofte skal være ens for alle. F.eks ingen under 18 bliver inviteret osv. Og så står man der og har to fætre! Fætter Preben på 17 ser man flere gange om ugen, men fætter Ole på 19 ser man 4 gange om året. Hvordan får man lige det til at gå op, uden at træde nogen over tæerne
Den er svær, og det har den nok også været for brudeparret. Men jeg kan godt forstå dig på sin vis. Jeg synes personligt også at par høre sammen. Sådan inviterer vi i hvert fald, og så er det ligemeget om de har været gift i 11 år, eller har været kærester i 7 måneder.
Anmeld
Citér