Hvor meget må børn larme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2019

migxher

Vi bor på 1. Sal med 2 unger på 4 og 2,5. Vi tager ikke specielt hensyn i forhold til leg, tummel osv. Andet end at vi begrænser det efter aftensmaden kl 18 og inden 9 i weekenden. vi har ingen klager fået endnu. I starten synes jeg også vores overbo larmet meget. Men man vender sig til det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2019

SejtNavnHer

Jeg synes, helt ærligt, at din underbo virker som et meget ensporet menneske. 

Det er jeres hjem, og det kan ikke være rigtigt at børnene ikke kan få lov til at være børn i deres eget hjem, fordi der bor en sensitiv sjæl under jer. 

Det ville selvfølgelig være noget andet, hvis i decideret stod og trampede i gulvet eller holdt store højlydte fester, men der skal simpelthen være plads til tumlelege og normal færden. 

Som en anden skriver; hvis man vælger at bo i en etageejendom, så må man dælme acceptere, at der bor mennesker omkring én - ellers må man finde en anden boligløsning. 

Rent praktisk, ville jeg tage fat i boligselskabet/udlejeren i en fart, og forklare situationen, så ikke I pludselig ender ned håret i postkassen. Derudover, er det værd at pointere, at hvis I overholder husordenen (som i; ikke larme efter whatever), så har underboen faktisk ikke ret meget hjemmel i sine klager. 

Pøj pøj! 

Anmeld Citér

10. april 2019

Janet1989

Lad mig gætte - din underbo er cirka 80 år og ser hverken tv eller hører radio, så der er musestille i hendes lejlighed konstant? 

Så længe i ikke larmer inden kl 8 i weekender e og efter kl 21 på hverdage, så burde hun holde sin kæ.... 

ja når man bor i lejlighed , så er der lydt og mange lyde. 

Jeg havde engang en overbo der kom ned og brokkede sig HVER gang jeg hørte musik midt på dagen - det var slet ikke højt eller med bas eller åbne vinduer. Og ham og kæresten gik kun til forelæsninger på uni om dagen. Rimelig åndssvagt, når husordnen sagde at der skulle være ro efter kl 23.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.