Hvor meget må børn larme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.678 visninger
22 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2019

Anonym trådstarter

Ja, det er der vel ikke noget klart svar på, men efter at min mand og jeg, og vores 3 snart 4 børn er flyttet ind i et lydt bolig byggeri, er vi allerede blevet klaget personligt til af vores underbo 2 gange på. På daværende tidspunkt havde vi været i lejligheden i halvandet døgn..

Jeg blev lidt chokeret over at få en klage SÅ hurtigt, vi havde absolut intet i lejligheden, da vi var ved at flytte ind. Hvilket hun godt vidste. Jeg håbede at hun derfor ville have lidt forståelse her i starten. Hun fortæller at børnene som er 1 og 3 år, tramper så hårdt at hun ikke kan holde ud at være hjemme. 

De tramper selvfølgelig ikke, de går rundt og nogen gange små løber de (som jeg altid stopper) og ja det ved jeg kan lyde voldsomt, da jeg selv var underbo en gang. Derfor planlægger vi selvfølgelig at ligge et par tæpper i stuen og rundt omkring. Derudover har de altid futter på, og når de kommer til at løbe, stopper jeg dem så snart jeg hører det. 

Hvad gør i andre som bor på øvre etager med små børn, for at dæmpe jeres støj niveau? 

Synes i det er ok at jeres børn leger vildt (nogen gange), feks fange leg i 5 minutter eller brydning osv i den dur, hvor der selvfølgelig vil være larm?

Har i oplevet at folk har klaget over jeres børn? Det er ret nyt for mig det her, da vi før altid har boet i stuen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi bor på sjette sal. Når man bor tæt sammen, som man gør når man bor i lejlighed, må man acceptere at der vil være støj fra naboer. Vores datter larmer, men vi har aldrig fået en klage. Til gengæld prøver jeg at vise hensyn (så ikke spille bold indenfor) og ikke mindst, have forståelse for støj der kommer fra naboerne. Jeg klager ikke hvis underboen holder fest en lørdag aften, ej heller når naboen hører TV lidt for højt ved siden af. 

Hvis der skulle komme klager ville jeg starte, som du allerede har tænkt at gøre, at ligge tæpper på gulvet, og måske spørge om du kan komme ned for at høre hvordan det lyder når de leger, så du kan selv kan høre hvor støjen er mest generende (og hvor generende det rent faktisk er). 

Anmeld Citér

8. april 2019

Anonym

Jeg har boet på 3. sal og nu på 1. sal. Vi har aldrig fået klager overhoved. Og vi tager absolut ikke hensyn. Vi har to børn på 2 og 4 år og vi kan som forældre sagtens lege fangeleg med dem. Oven over os bor der også 2 små børn. Vi hører en sjælden gang at de løber, men ellers ingen gener overhoved. Nu bor vi i betonbyggeri og det kan jo være, at der er støjdæmpning på det. Det kan også være at jeres underbo er meget nærtagende. 

Tæpper kan evt. dæmpe støjen. Jeg kan desværre ikke være mere behjælpelig, men larm fra overbo/naboer er jo noget man er nødt til at affinde sig med når man bor i etageejendom. Det er bare min mening. 

Anmeld Citér

8. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det er der vel ikke noget klart svar på, men efter at min mand og jeg, og vores 3 snart 4 børn er flyttet ind i et lydt bolig byggeri, er vi allerede blevet klaget personligt til af vores underbo 2 gange på. På daværende tidspunkt havde vi været i lejligheden i halvandet døgn..

Jeg blev lidt chokeret over at få en klage SÅ hurtigt, vi havde absolut intet i lejligheden, da vi var ved at flytte ind. Hvilket hun godt vidste. Jeg håbede at hun derfor ville have lidt forståelse her i starten. Hun fortæller at børnene som er 1 og 3 år, tramper så hårdt at hun ikke kan holde ud at være hjemme. 

De tramper selvfølgelig ikke, de går rundt og nogen gange små løber de (som jeg altid stopper) og ja det ved jeg kan lyde voldsomt, da jeg selv var underbo en gang. Derfor planlægger vi selvfølgelig at ligge et par tæpper i stuen og rundt omkring. Derudover har de altid futter på, og når de kommer til at løbe, stopper jeg dem så snart jeg hører det. 

Hvad gør i andre som bor på øvre etager med små børn, for at dæmpe jeres støj niveau? 

Synes i det er ok at jeres børn leger vildt (nogen gange), feks fange leg i 5 minutter eller brydning osv i den dur, hvor der selvfølgelig vil være larm?

Har i oplevet at folk har klaget over jeres børn? Det er ret nyt for mig det her, da vi før altid har boet i stuen. 

Jeg bor heldigvis over en lejlighed som er kommunens. Sådan en form for integrations lejlighed. Hvor folk kun bor midlertidig til de får noget mere holdbart. (Unge f.eks der ikke kan med forældrene). De er bare glade for at have et sted at være så de siger aldrig noget når dee er nogen. Den står heldigvis tom for tiden. 

Men jeg dæmper alligevel min søn hvis han tramper eller sådan noget. Men mest fordi jeg ikke selv gider høre på det 

Anmeld Citér

8. april 2019

Anonym

Den er svær. 

Vi har en lejlighed i et nyt nogenlunde nyt byggeri. Allerede på 2. Aften kom naboen op og klagede. Vi sad bare og talte over aftensmaden og vores dengang to årige dansede rimelig roligt henover køkkengulvet. Jeg blev helt paf.. vidste ikke hvad jeg skulle sige og gøre. Siden da har vi også fundet ud af at bygningen er meget lyt. Jeg stopper al løb, hujen og høj samtale indendøre. Sørger for at alle unger sover 21:30 og er musestille indtil kl 8 og 9 på søndage. Men det belaster faktisk helt af h til... somom man ikke kan være hjemme i vores, derudover helt fantastiske lejlighed. Det belaster mig psykisk på den måde at jeg konstant har ørene slået ud og prøver at stoppe al “larm”. Vi fejrer heller ikke fødselsdage, jul og nytår og lign i lejligheden. Egentlig er det lidt grotesk. Vi har et hus hvor ungerne kan huje alt det de vil. Men i lejligheden skal de desværre konstant være rolige. Jeg kan og vil ikke bo i det til dagligt... det stresser.. Min mand siger naboen skal slappe af. Man kan ikke forvente helt ro når man vælger en lejlighed. 

Anmeld Citér

8. april 2019

Soonmom

Flytter ��

Ej jeg forstår ikke hvis man har 3 snart 4 børn at man vil bor i lejlighed netop pga man skal begrænse sine børn på den måde.

Omvendt så ved man jo også at når man bor i lejlighed bor man tæt på andre mennesker og der vil være larm, så det vil jeg så også mene man siger ja til.

Så tja, jeg ville ikke gøre så meget, blot sige til underboen at det jo er en del af det at bo i lejlighed og at I selvfølgelig tager så meget hensyn så muligt 

Anmeld Citér

8. april 2019

MEF

Jeg synes ikke i skal tage specielle hensyn. Altså selvfølgelig skal man ikke spille døds metal natten lang, men det er jo heller ikke det det drejer sig om. Det drejer sig om at almindelig hverdags lyde - og ja, det synes jeg også legende børn er.. jeg tror i bliver rigtig trætte af det hvis i skal gå på listefødder konstant! Er der en form for “husorden” i opgangen? “Altså ro efter kl..” osv.? Hvis der er det, ville jeg henvise til den, næste gang underboen viser sig og sige “ja de larmer lidt sådan nogle små størrelser, men det må man jo leve med, når man vælger st bo så tæt som vi gør her i opgangen og vi lover at vi nok skal holde ro efter kl 22” (eller hvad nu jeres ordensregler siger).

Jeg har selv boet i lejlighed med tætte naboer i mange år og jeg har aldrig blevet irriteret over nabo larm eller taget specielt hensyn. Man ved at man kan høre de andre engang i mellem! Ellers må hun jo flytte på landet...

Anmeld Citér

8. april 2019

Missyou

Jeg er så glad for at bo i hus når jeg læser sådan noget her. Jeg har to drenge på 3 og 4 år og de er drenge med kæmpestort d. Der bliver leget fangelege, slåskamp, hoppelege, krig osv dagen lang, og stemmeføringen går hurtigt i højeste level ��

Jeg ville få stress af at skulle begrænse dem hele tiden...

Anmeld Citér

8. april 2019

januar16

Hvis underboen har været vant til en stille overbo og slet ikke en med små børn, så kan hvad som helst være for meget.

Vi boede i lejlighed til min dreng var 1,5 år. Og underboen var rimelig rummelig.

Vi havde dog en nabo som seriøst stod og lyttede ved døren for at finde nogen at banke på hos og klage over. Hun var også meget sur over overboen (vi havde samme overbo), som havde en lille dreng. Og klagede over støj til alt og alle. Hun var rimelig skør, og kunne slet ikke tåle at bo i lejlighed.

Så vil bare sige at det kan være fordi det er lydt... det kan også være en maks træls underbo

Anmeld Citér

8. april 2019

MorTil3+

Jeg havde da overhovedet ikke taget hensyn, det er da synd for børnene at begrænse dem i deres leg, det er bare min mening. Nu bor vi på landet og har ingen naboer og der bliver råbt og skreget, trampet og hoppet, sunget og danset osv hva børn nu gør, og det mener jeg da ikke man skal begrænse dem i. Så ender man med børn der sidder foran en skærm altid for hvad skal de ellers lave når ikke de må være børn. Så mit råd vil være at flytte eller være pisse ligeglad.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.