Hvor meget må børn larme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2019

Anonym trådstarter

Flytter ��

Ej jeg forstår ikke hvis man har 3 snart 4 børn at man vil bor i lejlighed netop pga man skal begrænse sine børn på den måde.

Omvendt så ved man jo også at når man bor i lejlighed bor man tæt på andre mennesker og der vil være larm, så det vil jeg så også mene man siger ja til.

Så tja, jeg ville ikke gøre så meget, blot sige til underboen at det jo er en del af det at bo i lejlighed og at I selvfølgelig tager så meget hensyn så muligt 

Ja, det kunne være lækkert at have råd til at bo i hus  Men det har vi ikke på nuværende tidspunkt.

Men tak for dit synspunkt Jeg vil heller ikke begrænse dem hele tiden, det bliver seriøst for presset. Jeg må bare se tiden an.. Hun har været vant til en stille overbo i 20 år. Så hun er sikkert i chok nu Det går forhåbentlig over

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den er svær. 

Vi har en lejlighed i et nyt nogenlunde nyt byggeri. Allerede på 2. Aften kom naboen op og klagede. Vi sad bare og talte over aftensmaden og vores dengang to årige dansede rimelig roligt henover køkkengulvet. Jeg blev helt paf.. vidste ikke hvad jeg skulle sige og gøre. Siden da har vi også fundet ud af at bygningen er meget lyt. Jeg stopper al løb, hujen og høj samtale indendøre. Sørger for at alle unger sover 21:30 og er musestille indtil kl 8 og 9 på søndage. Men det belaster faktisk helt af h til... somom man ikke kan være hjemme i vores, derudover helt fantastiske lejlighed. Det belaster mig psykisk på den måde at jeg konstant har ørene slået ud og prøver at stoppe al “larm”. Vi fejrer heller ikke fødselsdage, jul og nytår og lign i lejligheden. Egentlig er det lidt grotesk. Vi har et hus hvor ungerne kan huje alt det de vil. Men i lejligheden skal de desværre konstant være rolige. Jeg kan og vil ikke bo i det til dagligt... det stresser.. Min mand siger naboen skal slappe af. Man kan ikke forvente helt ro når man vælger en lejlighed. 

Det lyder virkelig ikke særlig rart :/ Jeg ville ikke kunne holde ud at skulle begrænse dem hele tiden. Det synd for jer! Synes faktisk det lyder som vores egen situation.. Vildt drænende 

Anmeld Citér

8. april 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Ja, det kunne være lækkert at have råd til at bo i hus  Men det har vi ikke på nuværende tidspunkt.

Men tak for dit synspunkt Jeg vil heller ikke begrænse dem hele tiden, det bliver seriøst for presset. Jeg må bare se tiden an.. Hun har været vant til en stille overbo i 20 år. Så hun er sikkert i chok nu Det går forhåbentlig over

Man kan jo leje huse 

Anmeld Citér

8. april 2019

SK85

Enig med de andre, det er da synd for jeres børn hvis de skal begrænses på den måde. I må sige til underboen på en pæn måde at I har små børn og derfor vil der komme larm, og det kan hun ligeså godt vænne sig til - men at I selvfølgelig vil forsøge at tage hensyn.

Da vi boede i lejlighed (og som jeg læser denne tråd er jeg virkelig lettet over at være flyttet i hus) sørgede jeg for at min søn ikke bankede med sit legetøj ned i gulvet tidligt om morgenen i weekenderne, men ellers begrænsede jeg ham ikke. Det ville blive for stressende for mig, og jeg har det sådan at hvis man vælger at bo i etagebyggeri, så må man leve med at man kan høre folk omkring sig.

Anmeld Citér

8. april 2019

Hjemmegaaende

Køb nogle fine høreværn med musik i til underboen I skal da have lov at leve og dine børn skal have lov at være børn. Så almindelige hensyn som ingen indendørs boldspil og ingen vild leg inde 8.00 i weekenden synes jeg er ok - men ville ikke begrænse almindelig leg og løb. 

Anmeld Citér

9. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder virkelig ikke særlig rart :/ Jeg ville ikke kunne holde ud at skulle begrænse dem hele tiden. Det synd for jer! Synes faktisk det lyder som vores egen situation.. Vildt drænende 

ja, det lyder sådan! Vi planlægger ihvertfald også at få lidt flere løse tæpper ind.. men man er nok nød til at sige til sig selv at naboen skal lære at leve med en vis grad af larm. Nu er vores lejlighed i udlandet og jeg ved vi har lovgivningen 100% på vores side. Børn må godt kunne høres. 

Anmeld Citér

9. april 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg bor i lejlighed med min datter på knap 5. Jeg stopper hende i det værste hop, løb (men småbørn løber altså bare konstant, det er ikke til at komme udenom) og trampen. Vi bor i noget lydt betonbyggeri. Jeg hører konstant overboens musik og naboens babylegetøj. Til gengæld lytter de til vores sang, dans og konflikter. Min (fantastisk rummelige) underbo hører når vi står op kl 5, og jeg hører hans tv om aftenen når jeg går i seng. Sådan er det bare når man bor i lejlighed, så hører man andre mennesker og det må man finde sig i, for man kan ikke kræve at alle er mussestille i deres eget hjem.

Lige om lidt flytter vi til en ældre bygning, og helt op på 4. Sal. Jeg er spændt på de nye naboer, og hvad de er vant til ifht larm.

Anmeld Citér

9. april 2019

Carina:-)

I har bare fået en emsig nabo.

De findes også i villakvarterne skulle jeg hilse og sige....

Vi flyttede midt ind i byen ned alle vores unger fra et villakvarter med lutter pensionister der ikke havde andet og lave end at klage over mine unger glæde på trampolinen imens de selv drønede rund og slog græs kl 07 søndag morgen.

Så nu kan de larmer uden nogen kan skelne dem fra alt det andet larm fra gaden.

Du må enten sætte hende på plads eller ignorere hende for self skal jeres børn kunne være børn iden i g pr rundt og får tics af at de larmer lidt. 

Eller Ja finde et rækkehus eller lign at leje 

Anmeld Citér

9. april 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Den er svær. 

Vi har en lejlighed i et nyt nogenlunde nyt byggeri. Allerede på 2. Aften kom naboen op og klagede. Vi sad bare og talte over aftensmaden og vores dengang to årige dansede rimelig roligt henover køkkengulvet. Jeg blev helt paf.. vidste ikke hvad jeg skulle sige og gøre. Siden da har vi også fundet ud af at bygningen er meget lyt. Jeg stopper al løb, hujen og høj samtale indendøre. Sørger for at alle unger sover 21:30 og er musestille indtil kl 8 og 9 på søndage. Men det belaster faktisk helt af h til... somom man ikke kan være hjemme i vores, derudover helt fantastiske lejlighed. Det belaster mig psykisk på den måde at jeg konstant har ørene slået ud og prøver at stoppe al “larm”. Vi fejrer heller ikke fødselsdage, jul og nytår og lign i lejligheden. Egentlig er det lidt grotesk. Vi har et hus hvor ungerne kan huje alt det de vil. Men i lejligheden skal de desværre konstant være rolige. Jeg kan og vil ikke bo i det til dagligt... det stresser.. Min mand siger naboen skal slappe af. Man kan ikke forvente helt ro når man vælger en lejlighed. 

Jeg forstår ikke sidste del - har I både en lejlighed og er hus? 

Anmeld Citér

9. april 2019

Anonym

CKJ skriver:

Jeg forstår ikke sidste del - har I både en lejlighed og er hus? 

Ja. Vi har både hus og lejlighed som vi bruger efter behov

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.