Du bliver aldrig til noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
23 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2019

Anonym trådstarter

Min (14år) datters lærer behandler hende så dårligt at han har sagt at hun aldrig bliver til andet end en Barbie dukke. Trods hendes gennemsnit ligger okay. Han er efter hende konstant og beskylder hende for snyd senest ved en projekt opgave jeg har været inden over og læst hver dag. Hun har knoklet dag ind og dag ud. Han kommentere hende konstant så hun ikke ved hvordan hun skal sidde mere. Hun siger hun nuller hårene mellem fingeren og det pisser ham af. Men de andre siger han intet til hvis de tegner imens eller bider negle. Hendes klasse kammerater siger det samme og de siger de har ondt af hende men de tør ikke og forsvare hende.

Jeg har nu bedt om en samtale så vi kan få talt ud men han har ikke reageret på min mail trods det er 5 dage siden jeg sendte den.

Hvordan ville i reagere hvis det var jeres datter ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg ved ikke hvordan jeg ville have det hvis det var et af mine børn, men min fætter blev mobbet af sin klasselærer og da min tante fandt ud af det meddelte hun det til inspektøren én gang og da det ikke virkede flyttede hun ham (og hans søster) til en anden skole.

Anmeld Citér

2. april 2019

FruK

Jeg ville skrive til ham igen. Og skrive at du er nødt til at gå videre med det, hvis han ikke reagerer på din henvendelse. 

Er det forældreintra du har skrevet på eller hans mailadresse? På intra ville jeg forvente svar indenfor et par dage. En mail er måske lidt usikker... er det den rigtige adresse osv...

Anmeld Citér

2. april 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg ville skrive til ham igen. Og skrive at du er nødt til at gå videre med det, hvis han ikke reagerer på din henvendelse. 

Er det forældreintra du har skrevet på eller hans mailadresse? På intra ville jeg forvente svar indenfor et par dage. En mail er måske lidt usikker... er det den rigtige adresse osv...

Fra forældre intra... 

Anmeld Citér

2. april 2019

lineog4

Jeg tænker der må være nogle retningslinjer på skolen om, hvor længe skal en mail ligge før der skal svares. Ved på min skole er det to arbejdsdage (og så kan læreren ko selvsagt være syg og så kan der gå længere tid). Hvis du med 5 dage mener du sendte mailen i fredags, så ville jeg personligt nok give det til fredag.

En mulighed er også, at han har sendt din mail videre til ledelsen og det derfor tager lidt længere tid. Fik jeg en mail omhandlede sådan en sag, ville jeg selv først vende den med min ledelse og formodentlig lade dem indkalde til møde, hvor en fra ledelsesteamet også deltog. 

Skulle du ikke have fået svar fredag, ville mit råd være at sende den samme mail igen med en bemærkning om, at den forrige besked måske er blevet overset, men for at være på den sikre aide sender du den nu også cc til ledelsen.

Og så pøj pøj med et forhåbentlig konstruktivt møde, så din datter kan føle sig velkommen i alle timer på skolen.

Anmeld Citér

2. april 2019

FruK

Anonym skriver:

Fra forældre intra... 

Der ville jeg som skrevet forvente svar indenfor et par dage. Max.

Det lyder slet ikke ok, jeg ville skrive igen med det samme.

Anmeld Citér

2. april 2019

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Min (14år) datters lærer behandler hende så dårligt at han har sagt at hun aldrig bliver til andet end en Barbie dukke. Trods hendes gennemsnit ligger okay. Han er efter hende konstant og beskylder hende for snyd senest ved en projekt opgave jeg har været inden over og læst hver dag. Hun har knoklet dag ind og dag ud. Han kommentere hende konstant så hun ikke ved hvordan hun skal sidde mere. Hun siger hun nuller hårene mellem fingeren og det pisser ham af. Men de andre siger han intet til hvis de tegner imens eller bider negle. Hendes klasse kammerater siger det samme og de siger de har ondt af hende men de tør ikke og forsvare hende.

Jeg har nu bedt om en samtale så vi kan få talt ud men han har ikke reageret på min mail trods det er 5 dage siden jeg sendte den.

Hvordan ville i reagere hvis det var jeres datter ? 

Skriv til skoleinspektøren og bed om et møde. Ellers så skift skole 

Anmeld Citér

2. april 2019

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Skriv til skoleinspektøren og bed om et møde. Ellers så skift skole 

Min datter vil aldrig gå med til en skoleskift hun er meget populær i skolen som betyder alt i den alder hun har lige nu. Men han har taget alt skole glæden fra hende og hun frygter hans timer. Jeg glemte og nævne at det kun i hans timer hun får 02. Lige meget hvor hårdt hun arbejder. Så nu har hun næsten opgivet og prøve i hans timer. Som hun siger det nytter ikke noget. 

Anmeld Citér

2. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Skifte skole er lidt drastisk hvis hun har det godt socialt i klassen.  

Det vil i min verden heller ikke være fair at hun skal flytte fordi læren er uprofessionel. 

Bare lige mine tanker ift. ar flere skriver at de vil flytte deres barn. 

Jeg ville sende beskeden igen og den samme mail til ledelsen. Jeg ville også forvente et møde med læren og ledelsen til stede - tilbyder de ikke et møde, ville jeg bede om et. 

Jeg håber du/din datter bliver taget seriøst og en dialog vil løse problemet. 

Held og lykke

Anmeld Citér

2. april 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tænker der må være nogle retningslinjer på skolen om, hvor længe skal en mail ligge før der skal svares. Ved på min skole er det to arbejdsdage (og så kan læreren ko selvsagt være syg og så kan der gå længere tid). Hvis du med 5 dage mener du sendte mailen i fredags, så ville jeg personligt nok give det til fredag.

En mulighed er også, at han har sendt din mail videre til ledelsen og det derfor tager lidt længere tid. Fik jeg en mail omhandlede sådan en sag, ville jeg selv først vende den med min ledelse og formodentlig lade dem indkalde til møde, hvor en fra ledelsesteamet også deltog. 

Skulle du ikke have fået svar fredag, ville mit råd være at sende den samme mail igen med en bemærkning om, at den forrige besked måske er blevet overset, men for at være på den sikre aide sender du den nu også cc til ledelsen.

Og så pøj pøj med et forhåbentlig konstruktivt møde, så din datter kan føle sig velkommen i alle timer på skolen.

Jeg håber inderligt at han har sendt den videre til ledelsen. For jeg har fortrudt at jeg ikke har gjort det og afventer egentlig bare hans svar... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.