Lade det ligge eller klage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Meget bekymrende adfærd og jeg synes ligesom alle de andre at I skal få det rapporteret på en eller anden måde. Jeg ved ikke om det skal være en klage, hvis I ikke har lyst til at optrappe yderligere.

Men informationen skal helt klart videre og hvis en klage er det mest effektive, jamen så må det være sådan.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2019

Anonym trådstarter

Åh i har nok ret. Det jeg bare synes er svært er at vi stadig skal se hende til legestue og arrangementer. Samt hvordan de andre dagplejere vil forholde sig til os, hvis de hører, vi er gået videre med det. Men har også bare været påvirket hele ugen - fordi jeg synes reaktionen er så uafstemt ift situationen. Kunne måske forstå det, hvis vi havde svinet hende til eller været personlige, men det har vi jo slet slet ikke. Der har været konkrete ting vi har været utilfredse med, men dem har vi ikke sagt i denne proces, netop for det ikke skulle blive ubehageligt for alle parter.

Ift det med dagpleje kontra vuggestue. Er ikke uenig. De andre har gået i vuggestue, men der er ikke plads i vuggestuerne i byen. Og det er netop fordi vi foretrækker uddannet personale og at personalet kan være obs på hinanden. Men hende vi skifter til, er vi helt trygge ved. Hun er så sød, åben, imødekommende, har overskud og tålmodighed, er aktiv, snakker med forældrene og kemien er bare så god. Og hun er i øvrigt uddannet pædagog. 

Anmeld Citér

31. marts 2019

Babilooo

Men det her handler ikke kun om jer og jeres søn- det handler om samtlige børn der kommer efter. Så ja.. I skylder at gå videre med sådan en opførsel.

Vores søn blev opereret og var ved at dø som 2 21/2 mnd gammel pga en ret stor fejl fra en sygeplejerske. Vi var også i tvivl, men valgte at klage. Min første tanke .. hvad godt skulle der komme ud af det - og evt penge var vi ligeglade med. Men som det er nu er proceduren blevet lavet om på Rigshospitalet og hun er fyret. Så ved vi i det mindste at vi har gjort vores for st andre børn ikke tager skade. Det du har oplevet er selvfølgelig noget andet - men hun ændre ikke adfærd hvis det ikke bliver påtalt eller får konsekvenser.

Der er ingen andre steder hvor man ikke ville som minimum få en advarsel.

Anmeld Citér

31. marts 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Men det her handler ikke kun om jer og jeres søn- det handler om samtlige børn der kommer efter. Så ja.. I skylder at gå videre med sådan en opførsel.

Vores søn blev opereret og var ved at dø som 2 21/2 mnd gammel pga en ret stor fejl fra en sygeplejerske. Vi var også i tvivl, men valgte at klage. Min første tanke .. hvad godt skulle der komme ud af det - og evt penge var vi ligeglade med. Men som det er nu er proceduren blevet lavet om på Rigshospitalet og hun er fyret. Så ved vi i det mindste at vi har gjort vores for st andre børn ikke tager skade. Det du har oplevet er selvfølgelig noget andet - men hun ændre ikke adfærd hvis det ikke bliver påtalt eller får konsekvenser.

Der er ingen andre steder hvor man ikke ville som minimum få en advarsel.

Jeg forstår hvad du mener, men ja.. Det er rigtig svært. Jeg tror også bare at vi er kede af at skulle bruge så meget energi og følelser på noget, som vi havde regnet med ville gå stille og roligt. Self med forundring og måske skuffelse fra hende, men slet ikke et forløb som dette, som er helt absurd.. 

Anmeld Citér

31. marts 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg forstår hvad du mener, men ja.. Det er rigtig svært. Jeg tror også bare at vi er kede af at skulle bruge så meget energi og følelser på noget, som vi havde regnet med ville gå stille og roligt. Self med forundring og måske skuffelse fra hende, men slet ikke et forløb som dette, som er helt absurd.. 

Vi brugte faktisk ikke så meget energi på det. 

Du har egentlig formuleret det fint her på denne side. Det kopierer du og retter til og sender til kommunen. Og så bliver det taget videre derfra. 

Du bliver ikke indkaldt som vidne eller noget. 

Men jeg ville være betænkelig ved at der stadigvæk er en kontakt mellem jeres gamle og nye dp. Men måske det går....

Anmeld Citér

31. marts 2019

Soonmom

Jeg havde klaget til Pladsanvisningen og jeg havde været GAL det er simpelthen ikke okay, og mega uprofessionelt. 

Og så havde jeg i samme omgang hørt om barnet kunne flyttes asap, så jeg ikke skulle have noget med hende at gøre mere (nu ved jeg self ikke hvornår han har fået plads ved den anden)

Præcis sådanne historier der gør jeg vælger dp uden uddannelse fra, for det går jeg ikke ud fra hun har? 

Anmeld Citér

31. marts 2019

fehår

Selvfølgelig skal du gå videre med det. Det er jo helt væk, og tænk på de stakkels andre børn. Det er lidt let at tænke, "nu går det ikke ud over mit eget barn mere, så vasker jeg mine hænder af denne her situation." Jeg synes også, du har et ansvar over for de andre forældre, og derfor ville jeg sige det videre til dagplejepædagogen. 

Vores datters dagplejemor kan også være lidt tung at danse med og sige nogle ting til os forældre, som ikke er helt okay. Men hun er altid god mod børnene, og hun lader aldrig dem mærke, at der er en konflikt. Andet er simpelthen for uprofessionelt. Skræmmende at sådan en kvinde arbejder med børn. Selvfølgelig har hun ret til at være såret - men det skal da aldrig gå ud over børnene!

Anmeld Citér

31. marts 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Selvfølgelig skal du gå videre med det. Det er jo helt væk, og tænk på de stakkels andre børn. Det er lidt let at tænke, "nu går det ikke ud over mit eget barn mere, så vasker jeg mine hænder af denne her situation." Jeg synes også, du har et ansvar over for de andre forældre, og derfor ville jeg sige det videre til dagplejepædagogen. 

Vores datters dagplejemor kan også være lidt tung at danse med og sige nogle ting til os forældre, som ikke er helt okay. Men hun er altid god mod børnene, og hun lader aldrig dem mærke, at der er en konflikt. Andet er simpelthen for uprofessionelt. Skræmmende at sådan en kvinde arbejder med børn. Selvfølgelig har hun ret til at være såret - men det skal da aldrig gå ud over børnene!

Jeg synes du går lidt over stregen, når du antyder at vi bare vil vaske hænder og er ligeglade med de andre børn! Jeg spørger faktisk til råds. Hvis jeg var ligeglad, havde jeg ikke oprettet tråden. Jeg synes på ingen måde det er urimeligt at overveje de perspektiver der er ind i sagen. Herunder også de konsekvenser det vil have i dagplejegruppen, vores relation til dem ind i det og herunder vores søn. Det betyder ikke, at vi er ligeglade med de andre børn og bare vil slippe for besværet. Vi har været utrolig berørte af situationen denne uge, og det har været skræmmende og ubehagelig at blive mødt på den måde. Så på grund af de mange følelser, at vi selv står i det og ikke kan være objektive, og at det også betyder noget fremadrettet, så spørger vi jer andre til råds. Fordi i ikke har de samme følelser i det.

Jeg spørger, fordi vi er i tvivl. Hvis jeg på forhånd var sikker på, at vi ikke ville gøre noget ved det, havde jeg jo ikke oprettet tråden. Synes kun det er fornuftigt at overveje fremgangsmåde og handlemuligheder grundigt 

Anmeld Citér

31. marts 2019

Mamalou

Enig i at I skal klage. Jeg er rystet! 

Anmeld Citér

31. marts 2019

fehår

Anonym skriver:

Jeg synes du går lidt over stregen, når du antyder at vi bare vil vaske hænder og er ligeglade med de andre børn! Jeg spørger faktisk til råds. Hvis jeg var ligeglad, havde jeg ikke oprettet tråden. Jeg synes på ingen måde det er urimeligt at overveje de perspektiver der er ind i sagen. Herunder også de konsekvenser det vil have i dagplejegruppen, vores relation til dem ind i det og herunder vores søn. Det betyder ikke, at vi er ligeglade med de andre børn og bare vil slippe for besværet. Vi har været utrolig berørte af situationen denne uge, og det har været skræmmende og ubehagelig at blive mødt på den måde. Så på grund af de mange følelser, at vi selv står i det og ikke kan være objektive, og at det også betyder noget fremadrettet, så spørger vi jer andre til råds. Fordi i ikke har de samme følelser i det.

Jeg spørger, fordi vi er i tvivl. Hvis jeg på forhånd var sikker på, at vi ikke ville gøre noget ved det, havde jeg jo ikke oprettet tråden. Synes kun det er fornuftigt at overveje fremgangsmåde og handlemuligheder grundigt 

Beklager, hvis du føler, min bemærkning gik over grænsen. Jeg bliver bare ret rystet, når du virker tøvende omkring situationen. For det er så vigtigt, at man ikke finder sig i de her ting. Børnene har ikke en stemme her, og det gør det så utroligt vigtigt, at vi voksne tager ansvaret, også når det komplicerer tingene for os selv. 

Selvfølgelig er det vigtigt at tænke på, hvordan jeres søn vil blive påvirket. Men hvis hans nye dagplejemor er dygtig (og det lyder jo sådan), så vil det vil kun påvirke ham minimalt, hvis I går videre med det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.