Far vil ikke holde fødselsdagen for børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2019

Miti's mama

Øh... eftersom det også er hans børn, hvad med om han kom med et forslag så du ikke skal rende rundt og finde noget der passer ham bedre? Bare en undren

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2019

MT_2011

Hans idé om at dele dem op, er vel lige så reel som du vil have alle gæster på en gang. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Loa

Det er altså overhovedet ikke forvirrende for en 7 årig at dele familierne op. Han forstår da sagtens hvis man siger pladsen ikke er der til at alle kommer samtidig. Har vi gjort masser af gange og der er ingen af ungerne der undrer sig det mindste. De nyder bare fokus på og fra lige præcis dén familie der er der den pågældende dag.

Anmeld Citér

24. marts 2019

Anonym

20 mennesker ER mange. Vi står i det hver gang vi holder fødselsdag total kaos og uoverskueligt. 

Vi har aldrig tænkt på at det kunne gøre anderledes (altså om sommeren bruger vi haven, så der er det knap så presset) men en veninde gav mig en ide her for ikke så længe siden som vi tænker at bruge næste gang:

Vi deler i 2 “hold” hvor det ene kommer til frokost og det andet til aftensmad - med et overlap ved eftermiddagskaffen hvor alle “må” være med�� det vil stadig, i løbet af dagen, komme lige så mange gæster, men kun 10 til spisning hver gang (udover kaffen)

vores familie er der så godt nok ingen konflikter i, og de vil også alle sammen gerne se hinanden- det er derfor vi tænker fælleskaffen ind��

måske i kan prøve noget ligene?

Anmeld Citér

24. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er på mandens hold i den her. Jeg orker heller ikke de store forsamlinger. Jeg tror heller ikke barnet bliver så forvirret når bare det får at vide hvad det er der foregå. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

A38

Jeg har også en stor familie, så vores fødselsdage bliver ret tit noget med et tag-selv bord og mad, der kan spises stående. Og så er konceptet altid åbent hus, så folk kan komme og gå som de vil. Det fungerer glimrende. Men! Når din mand er så meget imod det og desuden har ocd, så ville jeg respektere det og finde på en anden løsning. Synes ligesom de andre, at man sagtens kan dele det op, det vil en 7 årig godt kunne forstå.

Anmeld Citér

24. marts 2019

lineog4

Jeg kan godt lide det grønlandske kaffemik, som er lige som åben hus bare med dejlig kage og lidt andre "regler". 

Man kommer dryssende enten hele dagen eller mellem de to tidspunkter der er blevet fortalt. Der er et bord med kager og tallerkner osv. Her sidder man og får en lille snak, spist kage og hygger sig og rejser sig og går hjem så næste hold kan komme til. 

Vi har en lille familie og en stor lejlighed, så vi holder det traditionelle kaffe og kage, men stod jeg i den omvendte situation så havde jeg "opdraget" min familie til kaffemik formen (så kan der jo også komme mere end familie). Jeg ville ikke selv gode holde det af to omgange - jeg synes det er halvt hårdt ar have gæster og elsker mine weekender, hvor vi ikke har planer, så to weekender med familiefødselsdag i træk puha.... 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vores børn har fødselsdag samme måned. Deres fødselsdag skal holdes sammen, det vil den store 7 år gerne have, da lillesøster kun bliver 1 år og vi holder det så på storebrors dag men min kæreste/børnenes far vil ikke holde det herhjemme fordi vi vil blive 20 mennesker, og det er mine forældre (de er skilt), søskende, farmor og farfar og fars mor, søskende, mormor og morfar. Så vi har skåret mange fra. Men 20 mennesker (inkl os 4), det er der ikke plads til. Ja vi bor i en lille lejlighed så det vil blive lidt trængt. Og vi er nok bare en lidt stor familie 

vi kan ikke dele familierne op, da jeg egentlig ikke ønsker det og det vil blive forvirrende.

Min kæreste siger han ikke vil være en del af det herhjemme, og at jeg skal finde ud af om vi kan holde det hos nogle fra familien. Og da vores familier har været små uvenner på kryds og tværs kan dette ikke lade sig gøre (men som sådan er lagt bag og de kan sagtens enes og være i samme rum med børnene). 

Hvad gør jeg?

hvad havde i andre gjort? Er der ikke nogen der har stået i samme situation med lille hjem og stor familie?

jeg har egentlig bare lyst til at invitere dem til boller og lagkage, og så må jeg selv stå for det hele og jeg ved han hjælper når dagen kommer. Men ved ikke.

hvad havde i gjort? 

Min kæreste har ocd (hedder det det?) og kan slet ikke klare hvis det ikke er perfekt  hvilket jeg er lige glad med, da jeg mest ønsker det hyggeligt og godt for vores børn. 

Vores venner har masser af plads, men inviterer til 2 tidspunkter (formiddag og aften), og så kan folk vælge, hvor det passer bedst, det er den bedste løsning for alle, nogle har små børn, andre skal i marken, vi er alle forskellige.

Børnene synes det er fedest med 2 fester.

Måske du skal lade din lidt mærkelige idé om at insistere på én fest ligge, og så prøve at dele det? 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Møghe

Vi er 35, når vores nærmeste familie skal samles. Derfor holder vi det altid opdelt. Det er ikke forvirrende for børnene. 

Anmeld Citér

24. marts 2019

Ena

Anonym skriver:

Vores børn har fødselsdag samme måned. Deres fødselsdag skal holdes sammen, det vil den store 7 år gerne have, da lillesøster kun bliver 1 år og vi holder det så på storebrors dag men min kæreste/børnenes far vil ikke holde det herhjemme fordi vi vil blive 20 mennesker, og det er mine forældre (de er skilt), søskende, farmor og farfar og fars mor, søskende, mormor og morfar. Så vi har skåret mange fra. Men 20 mennesker (inkl os 4), det er der ikke plads til. Ja vi bor i en lille lejlighed så det vil blive lidt trængt. Og vi er nok bare en lidt stor familie 

vi kan ikke dele familierne op, da jeg egentlig ikke ønsker det og det vil blive forvirrende.

Min kæreste siger han ikke vil være en del af det herhjemme, og at jeg skal finde ud af om vi kan holde det hos nogle fra familien. Og da vores familier har været små uvenner på kryds og tværs kan dette ikke lade sig gøre (men som sådan er lagt bag og de kan sagtens enes og være i samme rum med børnene). 

Hvad gør jeg?

hvad havde i andre gjort? Er der ikke nogen der har stået i samme situation med lille hjem og stor familie?

jeg har egentlig bare lyst til at invitere dem til boller og lagkage, og så må jeg selv stå for det hele og jeg ved han hjælper når dagen kommer. Men ved ikke.

hvad havde i gjort? 

Min kæreste har ocd (hedder det det?) og kan slet ikke klare hvis det ikke er perfekt  hvilket jeg er lige glad med, da jeg mest ønsker det hyggeligt og godt for vores børn. 

Måske har jeg overset noget, men kan I ikke holde det hos et andet familiemedlem? Både i min mands og min familie, lægger os med plads til 20+ mennesker gladeligt hus til fødselsdage, for dem, der bor for småt til selv at kunne holde det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.