Anonym skriver:
Vores børn har fødselsdag samme måned. Deres fødselsdag skal holdes sammen, det vil den store 7 år gerne have, da lillesøster kun bliver 1 år og vi holder det så på storebrors dag
men min kæreste/børnenes far vil ikke holde det herhjemme fordi vi vil blive 20 mennesker, og det er mine forældre (de er skilt), søskende, farmor og farfar og fars mor, søskende, mormor og morfar. Så vi har skåret mange fra. Men 20 mennesker (inkl os 4), det er der ikke plads til. Ja vi bor i en lille lejlighed så det vil blive lidt trængt. Og vi er nok bare en lidt stor familie 
vi kan ikke dele familierne op, da jeg egentlig ikke ønsker det og det vil blive forvirrende.
Min kæreste siger han ikke vil være en del af det herhjemme, og at jeg skal finde ud af om vi kan holde det hos nogle fra familien. Og da vores familier har været små uvenner på kryds og tværs kan dette ikke lade sig gøre (men som sådan er lagt bag og de kan sagtens enes og være i samme rum med børnene).
Hvad gør jeg?
hvad havde i andre gjort? Er der ikke nogen der har stået i samme situation med lille hjem og stor familie?
jeg har egentlig bare lyst til at invitere dem til boller og lagkage, og så må jeg selv stå for det hele og jeg ved han hjælper når dagen kommer. Men ved ikke.
hvad havde i gjort?
Min kæreste har ocd (hedder det det?) og kan slet ikke klare hvis det ikke er perfekt
hvilket jeg er lige glad med, da jeg mest ønsker det hyggeligt og godt for vores børn.
Øv hvor træls, at han synes det bliver for mange hjemme hos jer. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor stor (lille?) jeres lejlighed er, så kan ikke fortælle om jeg er på “hans side”.
Men har I ikke en legepark eller noget andet tæt på jer, hvor det ville være muligt at leje en hytte eller et rum, hvor I kan holde fødselsdagen?
Og ellers, hvis der virkelig bare ikke ER plads til 20 mennesker (selv jeg ville lige skulle udtænke kreative løsninger med så mange mennesker, og vi bor altså i et hus PP 130 kvm), så synes jeg den bedste løsning ville være at dele op, så den ene dag er din familie og den anden dag din Mands. Hvorfor mener du, at denne løsning vil være forvirrende? For hvem?
Jeg håber I finder en løsning, så far også kan nyde at holde fødselsdag for sine børn