hvad kan vi servere i stedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2019

AnoMor

Ms.Momo skriver:

som jeg også svarede Tjullehej, jeg har ikke nævnt hvor mange børn der er muslimer, men det er ca. 1/3 af gæsterne.

Det er stadig ikke mange til at ændre hele menuen. Ville stadig som hun sagde holde en enkelt eller to i okse eller kylling og fortsat serverer svin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Tjullehej skriver:

Hold da op ... det er godt nok også mange i en klasse.

Så kan jeg godt forstå dine overvejelser. 

Hos os er det en ud af 24. 

ja. Desuden går min datter stadig i børnehave og fylder 5, så at skulle holde øje med at 15-20 børn på 4-5 år spiser det "rigtige" vil være for besværligt. 

Anmeld Citér

25. marts 2019

serinasmor

AnoMor skriver:

Det er stadig ikke mange til at ændre hele menuen. Ville stadig som hun sagde holde en enkelt eller to i okse eller kylling og fortsat serverer svin. 

Så er det heller ikke et sværere indgreb altså  
Det er faktisk ret nemt at tilpasse en menu til ikke at indeholde svinekød - det meste kan helt uden bøvl eller prisstigning erstattes med kylling... 

Og hvis det var 1 barn så ville man måske ikke gøre det - men når det er 1/4 eller mere så giver det mega god mening og mindre hovedpine for pædagogerne... Pædagoger som i øvrigt i hverdagen før alt hvad de kan for ikke at gøre forskel på ungerne og inkludere alle kulturer - så er det jo kun rimeligt at forældrene gør det samme de få gange der er fødselsdag eller lignende

Anmeld Citér

25. marts 2019

Hjemmegaaende

Synes da det er så fint at udelade svinekød, når det nu er så nemt som det også beskrives her i tråden vi gjorde det samme dengang vores gik i institution med mange blandede kulturer

Anmeld Citér

25. marts 2019

AnoMor

serinasmor skriver:

Så er det heller ikke et sværere indgreb altså  
Det er faktisk ret nemt at tilpasse en menu til ikke at indeholde svinekød - det meste kan helt uden bøvl eller prisstigning erstattes med kylling... 

Og hvis det var 1 barn så ville man måske ikke gøre det - men når det er 1/4 eller mere så giver det mega god mening og mindre hovedpine for pædagogerne... Pædagoger som i øvrigt i hverdagen før alt hvad de kan for ikke at gøre forskel på ungerne og inkludere alle kulturer - så er det jo kun rimeligt at forældrene gør det samme de få gange der er fødselsdag eller lignende

Og hvad så hvis børn ikke kan lide kylling? Det kan min søn f.eks ikke. Han spiser ingen former for kylling eller oksekødpølse for den sags skyld. Så må han sulte fordi at der pludselig ikke må serveres svinekød? 

Ahh jeg holder nu stadig på at når størstedelen er af dansk kultur. Så må det også være det der vægter højest. 

Anmeld Citér

25. marts 2019

fehår

Og hvad så hvis børn ikke kan lide kylling? Det kan min søn f.eks ikke. Han spiser ingen former for kylling eller oksekødpølse for den sags skyld. Så må han sulte fordi at der pludselig ikke må serveres svinekød? 

Ahh jeg holder nu stadig på at når størstedelen er af dansk kultur. Så må det også være det der vægter højest. 

Jeg er af "dansk kultur", men kan ikke lide svinekød. Jeg har ofte sultet til børnefødselsdage. 

Man kan ikke tage hensyn til alle. Men det er nu engang sådan, at muslimske børn ikke spiser svinekød på grund af et valg, deres forældre har truffet. Hvorfor i alverden skal børn ekskluderes unødvendigt til en fødselsdagsfest af alle ting? 

Integration er trods alt en proces, hvor begge parter tilpasser sig. Skal vi ikke bare værdsætte, at her er et tilfælde, hvor en person fra majoriteten rent faktisk er helt med på at tilpasse sig minoriteten? 

Anmeld Citér

25. marts 2019

AnoMor

fehår skriver:

Jeg er af "dansk kultur", men kan ikke lide svinekød. Jeg har ofte sultet til børnefødselsdage. 

Man kan ikke tage hensyn til alle. Men det er nu engang sådan, at muslimske børn ikke spiser svinekød på grund af et valg, deres forældre har truffet. Hvorfor i alverden skal børn ekskluderes unødvendigt til en fødselsdagsfest af alle ting? 

Integration er trods alt en proces, hvor begge parter tilpasser sig. Skal vi ikke bare værdsætte, at her er et tilfælde, hvor en person fra majoriteten rent faktisk er helt med på at tilpasse sig minoriteten? 

Har du overhovedet læst hvad jeg skriver? Det tyder det ikke på med den udtale der. 

Siger netop der skal være for ALLE. Både svin OG kylling og ikke KUN til majoritet. 

Anmeld Citér

25. marts 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
fehår skriver:

Jeg er egentlig lidt nysgerrig. Hvad er der blevet serveret til de børnefødselsdage du har været til, siden du tit har sultet. Der er vel altid andet end kun svinekød. Altså fx. pølser og brød, så må man jo bare nøjes med at spise brød. (Eller slik fx)

For den sags skyld, så synes jeg at det er fedt at lave andet mad end kun svinekød, da der er mange der ikke kan lide det. Men jeg må ærlig indrømme at jeg squ nok ikke selv havde tænkt på det. Desværre. Men det vil jeg helt klart gøre for fremtiden. Nu er mine børn så små, så vi ikke er nået dertil endnu.

Anmeld Citér

25. marts 2019

fehår

AnoMor skriver:

Har du overhovedet læst hvad jeg skriver? Det tyder det ikke på med den udtale der. 

Siger netop der skal være for ALLE. Både svin OG kylling og ikke KUN til majoritet. 

Ja, jeg har læst, hvad du skriver. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan have ondt af, at der ikke serveres svinekød, bare fordi majoriteten er af "dansk kultur". Der er da også meget andet i dansk kultur end svinekød.

Og der er forskel på ikke at spise noget, fordi man ikke kan lide det, og fordi ens religion - eller rettere sagt, fordi ens forældres religion forbyder det. Ved at udelade svinekød helt, giver TS de muslimske børn en mulighed for at spise af alt uden at behøve at tænke på religion. Det er da dejligt inkluderende.

Anmeld Citér

25. marts 2019

AnoMor

fehår skriver:

Ja, jeg har læst, hvad du skriver. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan have ondt af, at der ikke serveres svinekød, bare fordi majoriteten er af "dansk kultur". Der er da også meget andet i dansk kultur end svinekød.

Og der er forskel på ikke at spise noget, fordi man ikke kan lide det, og fordi ens religion - eller rettere sagt, fordi ens forældres religion forbyder det. Ved at udelade svinekød helt, giver TS de muslimske børn en mulighed for at spise af alt uden at behøve at tænke på religion. Det er da dejligt inkluderende.

Vi er bare langt fra enige. Lad os lade den være ved det inden jeg får sagt noget der ikke kan trækkes tilbage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.