hvad kan vi servere i stedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2019

Babilooo

Udskift en eller to af tingene ... men st tilpasse hele menuen til en muslimsk dreng ..?? Drt forstår jeg ikke. De andre skal ikke kunne få en normal pølse fordi en dreng ikke må få svin..?

jeg havde ikke udskiftet alt. Og selvfølgelig kan du servere vingummier. Så må forældrene give noget andet med eller du må have en chokoladebar. Det er vel ikke sådan st 24 skal tilpasses en.???  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Altså hvis der kyllingedeller og pølsehorn med kyllingepølser er det helt fint børnene er fint vant til at der er ting som der forskellige ikke må få pga religion, allergi eller f.eks fordi de er vegetarer, derudover så lyder det for mig som en rigtig ambitiøs menu. Gnavegrønt og pølsehorn, så er børnene rigeligt glade

Anmeld Citér

23. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tjullehej skriver:

Udskift en eller to af tingene ... men st tilpasse hele menuen til en muslimsk dreng ..?? Drt forstår jeg ikke. De andre skal ikke kunne få en normal pølse fordi en dreng ikke må få svin..?

jeg havde ikke udskiftet alt. Og selvfølgelig kan du servere vingummier. Så må forældrene give noget andet med eller du må have en chokoladebar. Det er vel ikke sådan st 24 skal tilpasses en.???  

Jeg undrer mig over, hvordan det er blevet én dreng. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

fehår

Jeg har stor respekt for den omtanke, du udviser. Så fedt! Gid flere ville tænke så inkluderende. I virkeligheden betyder det bare, at de ikke-muslimske børn får lejlighed til at prøve nogle lækkerier, som de normalt ikke bliver tilbudt.

Jeg har i mit arbejde med børn set, hvor positivt glade og og overraskede muslimske børn kan blive, når de spørger til slikskålen på bordet og får at vide, at det er halal. Og det er slik - når man nu kan få så lækkert gelatinefrit slik, hvorfor skal alle børnene så ikke have lige adgang til at nyde det? 

Katjes slik smager godt, er ofte på tilbud og er gelatinefrit 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Babilooo

Mor og meget mere skriver:

Jeg undrer mig over, hvordan det er blevet én dreng. 

Sorry..   

fik lige læst forkert. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Jeg er SÅ enig. Skulle til at skrive præcis det samme. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
årgang84 skriver:

Altså med risiko for at blive skudt ned. MEN 

Her har sønnike en klasse kammerat hvor det er svært at finde rundt hvad vi må give angående allergi . DERFOR har de en lille pose med som vi sætter på når maden serveres.  Drengen er ligeglad og vant til det. 

Derfor syntes jeg somme tider godt at dem hvis børn ikke spiser diverse ting selv medbringer.  Med mindre 50 procent ikke spiser diverse ting.  

Måske noget man kunne bringe op på et forældre møde.  

Derudover hat jeg aldrig mødt en muslimsk familie der ikke vil bidraget til selskabet hvis der skal bages m.m <3 

jeg kan godt se at hvis fødselaren nu f.eks. elsker jordbærmousse og gerne vil have til sin fødselsdag, så skal de ikke undvære det bare fordi én gæst ikke kan lide/tåle det - så havde jeg haft noget alternativt til de(t) barn/børn

men jeg har valgt at ændre på menuen når nu ca. 1/3 af gæsterne er muslimer.

Anmeld Citér

23. marts 2019

Ms.Momo

Tjullehej skriver:

jeg har ikke skrevet nogle steder hvor mange børn det drejer sig om, men det er ca. 1/3 af dem.

jeg ved så fra min kusine (hvis børn begge har mælkeallergi) at det er dejligt når de er til et arrangement lige fra kaffebesøg til store familiefester eller i skolen, at der er nogle der har taget hensyn til dem. Som f.eks. i sommers hvor vi delte is ud til alle ungerne hvor alle fik de samme fordi det var mælkefri is.

Anmeld Citér

23. marts 2019

Babilooo

Hold da op ... det er godt nok også mange i en klasse.

Så kan jeg godt forstå dine overvejelser. 

Hos os er det en ud af 24. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Ms.Momo

AnoMor skriver:

Jeg er SÅ enig. Skulle til at skrive præcis det samme. 

som jeg også svarede Tjullehej, jeg har ikke nævnt hvor mange børn der er muslimer, men det er ca. 1/3 af gæsterne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.