Antal kilometer om året

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Det er altså noget bavl. Hvis du kun kører korte "pæne" ture i en dieselbil, soder den til, men det er da fuldstændig ligegyldigt, hvilket km-tal du lander på.

Hvis du gør ovennævnte, men tilsætter additiv, så er sandsynligheden for tilsodningen væsentligt lavere, igen uanset km-tal.

Hvis du derimod kører lange ture (og gerne kører friskt), så tilsodes motoren ikke, men igen er der ikke et km-tal på dette. Min mand kører 2 lange ture i ugen, ca 20000 km om året, og han har en meget sund dieselmotor (som tjekkes usædvanligt meget, da hans ven ejer autoværksted).

Nye diesel biler kan godt tåle mange korte ture og kommer selv og siger til, hvis den trænger til en længere tur for at rense systemet igennem.. GENIALT! ���� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

lineog4

Kunne forstå hvis en bekendt/ ven kommenterede man kører for meget, hvis man fx tager bilen, hver gang man bare skal 1 km ned efter mælk. 

Man kan vel aldrig køre for lidt.... 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Tommelise

lineog4 skriver:

Kunne forstå hvis en bekendt/ ven kommenterede man kører for meget, hvis man fx tager bilen, hver gang man bare skal 1 km ned efter mælk. 

Man kan vel aldrig køre for lidt.... 

Nej det tænker jeg også - så må man vel svare sin ven, at man forsøger at skåne miljøet ved kun at køre, når det er nødvendigt.

Anmeld Citér

18. marts 2019

Babilooo

Du svarer ikke på hvorfor din ven kommenterer at du kører lidt..?

Det er da noget virkelig mærkeligt at kommenterer. 

Jeg ville da bare sig stik piben ind.

Anmeld Citér

18. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er et underligt spørgsmål/emne. Jeg har 25 km til job, min mand har seks km til sit - begge tal skal jo så ganges med to og antal arbejdsdage. Dertil alt det løse, som vi, mest jeg, prøver at begrænse - kør-selv-ferien til Frankrig sidste år trækker også tallet op. 

Det meste afhænger jo af afstand til job, én eller to biler, afstand til familie og venner, hyppighed af besøg hos disse. Bor man på landet eller i byen, er der god adgang til offentlig transport som et alternativ til at tage bilen osv. osv. 

I disse tider kan det da kun være positivt, at man bruger bilen mindst muligt. Jeg gad godt vide, hvad bemærkningen kom af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.