Antal kilometer om året

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 biler, og køre mellem 10.000 og 15.000 lm, hver pr år. 

I mit gamle job, kørte jeg Ca 40.000 km om året, frem og tilbage, plus alt det løse, når jeg sku ud til mine borger i området, så det gav nok 10.000 km oveni. 

Så tænker at ens kørselsbehov, nok ka svinge en del, afhæning af hvor langt man feks har på arbejde. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er det normalt af køre om året ?

Spøgmålet lyder måske mærke og jeg forstår jer godt hvis i tænker det.  

Sagen er at jeg har en bekendt som jeg er ved at få nok af jeg køre ca 16000 om året hverken jeg mener passer til mit behov jeg må dog ofte ligge ører til af den bekendt af jeg køre for lidt selv mener jeg jo at det er mange svært af sætte tal på hvornår man køre mange og hvornår man køre lidt da der jo er stor forskel på hvad folk kørselbehov er  

Jeg kører Ca. 5000km, bor tæt på arbejde men desværre ikke muligt at cykle mellem hjem og arbejdsplads. Kæresten kører omkring 35.000 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Tommelise

Jeg synes, det er vildt mærkeligt, at din bekendte blander sig i, hvor mange kilometer, du kører.

Du kører vel det, du har behov for. 

Der er ingen grund til at køre mere, bare for at køre.

Anmeld Citér

17. marts 2019

migxher

Vi kører mellem 15.000 og 20.000 om året. Det skyldes mest at det meste af vores familie bor minimum 50 km væk(enkelte længere). Og så tager vi 1-3 længere ture om året i forbindelse med familie udflugt og sommerferie. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvis det er en diesel bil så er det problematisk jo. Men det skyldes at bilen soder til hvis den ikke kører omkring 25.000 om året og det kan blive en dyr affære. 

Det er altså noget bavl. Hvis du kun kører korte "pæne" ture i en dieselbil, soder den til, men det er da fuldstændig ligegyldigt, hvilket km-tal du lander på.

Hvis du gør ovennævnte, men tilsætter additiv, så er sandsynligheden for tilsodningen væsentligt lavere, igen uanset km-tal.

Hvis du derimod kører lange ture (og gerne kører friskt), så tilsodes motoren ikke, men igen er der ikke et km-tal på dette. Min mand kører 2 lange ture i ugen, ca 20000 km om året, og han har en meget sund dieselmotor (som tjekkes usædvanligt meget, da hans ven ejer autoværksted).

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det er altså noget bavl. Hvis du kun kører korte "pæne" ture i en dieselbil, soder den til, men det er da fuldstændig ligegyldigt, hvilket km-tal du lander på.

Hvis du gør ovennævnte, men tilsætter additiv, så er sandsynligheden for tilsodningen væsentligt lavere, igen uanset km-tal.

Hvis du derimod kører lange ture (og gerne kører friskt), så tilsodes motoren ikke, men igen er der ikke et km-tal på dette. Min mand kører 2 lange ture i ugen, ca 20000 km om året, og han har en meget sund dieselmotor (som tjekkes usædvanligt meget, da hans ven ejer autoværksted).

Og jeg har en kæreste det er uddannet automekaniker. Jeg stoler på hvad han siger da det er hans arbejde 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym

Og jeg har en kæreste det er uddannet automekaniker. Jeg stoler på hvad han siger da det er hans arbejde 

Anmeld Citér

17. marts 2019

FrkGranger

Jeg kører 35.000-40.000 km om året.. 

Har et stykke vej til arbejde, familie på Sjælland og 20 km ind og handle... 

Så det giver en del... 

Anmeld Citér

17. marts 2019

MorTil3+

Vores forsikringer er sat til max 15000 om året og det passer sådan rimelig godt, vi har så gerne min 2 biler nogle gange flere da min mand har eget værksted.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Det er også lidt noget bævl. Jeg kører omkring 50.000 om året i min dieselbil. Den er til service 2 gange om åretvog alligevel bliver jeg nød til at proppe additiv på den i ny og næ. Og nej - det er ikke en ældre bil

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.