Nu har jeg arbejdet med film (danske storfilmkr
Microfonen er stor, fordi det er nødvendigt. Det er en del af interviewet. Det er boommikrofon, som skal indfange rummet og give det autentiske til interviewet, som er en del af konceptet. Den indfanger lyden af knirken på gulvet, en vaskemaskine osv. Det sætter stemningen og er med til at danne et lydbillede, som understøtter interviewet. Det er også derfor konceptet er 7 timer, hvor Iben følger hende.
Det ved Ghita godt. Men om hun ved, det er til en podcast (og hvad det er for et format), det ved jeg ikke. En Iphone microfon kan slet, slet ikke opfange eller optage brugbar lyd til et radiointerview.
Hun er kendt for at hade mikrofoner i filmverdenen. Det er eksempelvis kun de ledende tonemestre, der må give hende microports osv.
Hun har altid været meget kritisk. Hun har altid tilladt sig at tale lige ud af posen. Det er der flere, af de ældre, der gør.
Jeg kan jo ikke udtale mig om, hvordan Ghita var som ung, men hun er nok blevet mindre mild med tiden.
Personligt tror jeg, at hun er blevet meget slem på sine gamle dage. Om det bare er alder eller demens en svært at sige. Men tålmodighed er hun ikke kendt for i filmenverdenen.
Sådan var det i øvrigt også med Bodil Udsen på sine gamle dage.
Anmeld
Citér