Ghita Nørby’s katastrofe interview - syg eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2019

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

nogen der har hørt interviewet med Ghita Nørby som florerer på alle medier pt? 

Jeg sad selv og hørte podcasten på 1 time igår. Og jeg må indrømme. Jeg tabte ALT for en ellers (for mig) elsket skuespillerinde. Jeg krummede tæer på den måde hun svinede journalisten på. 

Mange taler om at Ghita Nørby er ved at få noget demens. 

Hvad tænker i? Jeg er nysgerrig 

Jeg tror bestemt ikke at hun er ved at være demens, da hun virker rimelig bevidst om hendes optræden.

Tænker ikke at journalisten er opgaven voksen. Hun kommer med et manuskript,som hun ønsker at holde sig til - Ghita ønsker en almindelig fornuftig samtale med ping ping, humor og fælles drøftelse. Når det er sagt, synes jeg bestemt også at der bliver sagt nogle meget hårde ord, som ikke høre sig hjemme.

Jeg har tænkt tanken.....er det opsat! Er hele denne voldsomme seance planlagt på forhånd - måske netop for at skabe debat omkring den måde vi taler til hinanden på.....? Det kunne sagtens være muligt, og helt sikkert også noget Ghita ville gå ind i.

Men syg.....nej det er hun ikke!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2019

serinasmor

en halv time inde i interviewet ...

Jeg er helt sikker på at Ghita bare er Ghita - og at hun intet fejler  

Hun KAN bare ikke være i rum med et menneske i 7 timer og have en samtale med denne person som kommer med en microfon på 1 meter og som mener hun skal samtale med hovedtelefoner på ... 

Det setup vil de fleste mennesker reagere på og bakke ud af ...  men det er de færreste der vil gøre det på den måde  

Og derfor vil jeg sige at hun er meget Ghita og meget ved sine fulde fem  

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym trådstarter

Hov hvorfor står jeg da egentlig som anonym. Det syntes jeg da ikke jeg krydsede af. Nå men ikke at det er vigtigt men jeg er anomor. 

Synes det er spændende at høre folks meninger om interviewet. 

Kan egentlig godt se logikken i hvis det skulle være opsat for at få debat og fokus på hvordan folk taler til hinanden. 

Anmeld Citér

14. marts 2019

HBV

Anonym skriver:

Hov hvorfor står jeg da egentlig som anonym. Det syntes jeg da ikke jeg krydsede af. Nå men ikke at det er vigtigt men jeg er anomor. 

Synes det er spændende at høre folks meninger om interviewet. 

Kan egentlig godt se logikken i hvis det skulle være opsat for at få debat og fokus på hvordan folk taler til hinanden. 

Haha ja det ville da være noget af et mediestunt 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Haha ja det ville da være noget af et mediestunt 

Helt vildt. Men et godt er af slagsen og umiddelbart med rette effekt 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Babilooo

Jeg synes at journalisten på ingen måde kan magte at møde så viljestærk og moden kvinde.

hun kommer og er totalt autentisk med kæmpe mikrofon osv. Det havde være langt bedre med smil og hurtigere tale og en sofa med en tændt iPhone. Jeg bliver træt af bare at lytte til journalistens manglende gnist. 

Jeg ser det samme som Ghita men ville have sagt det pænere.

dement ... nej da. Diva - ja

Anmeld Citér

14. marts 2019

321

Tin skriver:

Jeg tror bestemt ikke at hun er ved at være demens, da hun virker rimelig bevidst om hendes optræden.

Tænker ikke at journalisten er opgaven voksen. Hun kommer med et manuskript,som hun ønsker at holde sig til - Ghita ønsker en almindelig fornuftig samtale med ping ping, humor og fælles drøftelse. Når det er sagt, synes jeg bestemt også at der bliver sagt nogle meget hårde ord, som ikke høre sig hjemme.

Jeg har tænkt tanken.....er det opsat! Er hele denne voldsomme seance planlagt på forhånd - måske netop for at skabe debat omkring den måde vi taler til hinanden på.....? Det kunne sagtens være muligt, og helt sikkert også noget Ghita ville gå ind i.

Men syg.....nej det er hun ikke!

Jeg er helt enig. Ghita har dog ret i noget af det hun siger om journalisten, selvom hun siger det på en hård måde. 

Men samtidig sidder jeg også med følelsen af om en af dem eller begge spiller skuespil. På baggrund af at Ghita er så hård i munden at journalisten burde være gået efter 9 minutter eller have reageret anderledes.

Anmeld Citér

14. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tjullehej skriver:

Jeg synes at journalisten på ingen måde kan magte at møde så viljestærk og moden kvinde.

hun kommer og er totalt autentisk med kæmpe mikrofon osv. Det havde være langt bedre med smil og hurtigere tale og en sofa med en tændt iPhone. Jeg bliver træt af bare at lytte til journalistens manglende gnist. 

Jeg ser det samme som Ghita men ville have sagt det pænere.

dement ... nej da. Diva - ja

Jeg er enig. Vil på ingen måde forsvare Ghita Nørbys grovheder, men jo flere gange, jeg har hørt det, jo bedre forstår jeg, hvad hun vil - og ikke vil. 

Hun er excentrisk, krukket, affekteret, en diva osv. osv., og hun har opført sig - skal vi sige “aparte” - ved flere lejligheder. Lav fx en googlesøgning på “Hvem er hver anden?” - jeg var målløs og i tvivl, om hun var småt kørende eller beruset dengang. Men jeg synes, det står mere og mere klart, at hun “bare” ikke gider gøre sig umage for at pakke sine frustrationer ind i nydelig staffage. I dette tilfælde frustration over en lillepiget journalist, der tropper op til en intim samtale iført ørebøffer m.v. - og som gudhjælpemig spørger hende, hvad hendes yndlingsreplik i “Før frosten” er. Hvor uoriginalt kan det blive? 

Jeg forestiller mig, at Dronningen må have det på samme måde indimellem. At Ghita Nørby er Margrethes “evil twin”  

Kvinden er 84. Så gider man nok bare ikke spilde tiden på ligegyldigheder længere. 

(-og ja, man skal da tale pænt, men ...) 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg sidder og hører det nu... Hun er da klart for meget. Men... Jeg tror faktisk bare hun har nået en alder hvor mennesker hun ikke skal have en fremtidig relation til, ikke er hendes tid værd ift at tale diplomatisk når hun dybest set er ved at korse sig.. men altså ja, de der parodier osv , shit det er tåkrummende og ja, direkte mobning. 

Men jeg ville nok i virkeligheden tænke mange af de samme tanker som Githa.. at journalisten er enormt ligegyldig, melankolsk og  ikke særlig sprudlende..tanken om 7 timer med hende, shit jeg ville også tænke mit. Og ja, Githa der har været i branchen for evigt, og bliver mødt af "hvad er din ynglings replik" nej nej nej... 

Til journalistens forsvar vil jeg dog sige, at Githa ikke virker til at have forstået at interviewet er til en radio podcast hvor lyd er ret essentielt for at det virker bedst muligt.

Men ja, den store mic osv er malplaceret i et 7 timers interview medmindre man har sat det op så det kan stå selv uden man skal bekymre sig om det. Hun sidder der og fægter med den med store bøffer på. Det er sgu også upersonligt. Og hun kan slet ikke føre en naturlig samtale .Hun virker meget "skolet" ift at hun skal have sine nedskrevne spørgsmål i punktform og ikke kan flette dem ind i en flydende samtale løbende. Så er der altså 7 lange timer forude..

Anmeld Citér

15. marts 2019

Anonym

Nu har jeg arbejdet med film (danske storfilmkr 

Microfonen er stor, fordi det er nødvendigt. Det er en del af interviewet. Det er boommikrofon, som skal indfange rummet og give det autentiske til interviewet, som er en del af konceptet. Den indfanger lyden af knirken på gulvet, en vaskemaskine osv. Det sætter stemningen og er med til at danne et lydbillede, som understøtter interviewet. Det er også derfor konceptet er 7 timer, hvor Iben følger hende. 

Det ved Ghita godt. Men om hun ved, det er til en podcast (og hvad det er for et format), det ved jeg ikke. En Iphone microfon kan slet, slet ikke opfange eller optage brugbar lyd til et radiointerview. 

Hun er kendt for at hade mikrofoner i filmverdenen. Det er eksempelvis kun de ledende tonemestre, der må give hende microports osv.

Hun har altid været meget kritisk. Hun har altid tilladt sig at tale lige ud af posen. Det er der flere, af de ældre, der gør. 

Jeg kan jo ikke udtale mig om, hvordan Ghita var som ung, men hun er nok blevet mindre mild med tiden. 

Personligt tror jeg, at hun er blevet meget slem på sine gamle dage. Om det bare er alder eller demens en svært at sige. Men tålmodighed er hun ikke kendt for i filmenverdenen. 

Sådan var det i øvrigt også med Bodil Udsen på sine gamle dage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.