Flytte fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.092 visninger
27 svar
97 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2019

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen i 9 år nu, og boet sammen i 8. 

Jeg har et lille ønske om at prøve at leve for mig selv. Selv sagt stadig imens vi er mand og kone. 

Nogle som har erfaringer med det? 

Jeg føler bare... at alt er blevet så hverdags agtigt. Vi studere hjemme fra sammen og er sammen 24/7. 

Derudover får jeg ikke længere kriller i maven. Jeg ser ham primært som verdens mest fantastiske b ven. Har slet ikke noget problem med at være intim med ham.

Håber lidt at jeg vil få de helt varme følelser tilbage. Elsker ham jo selvfølgelig over alt på jorden. 

Min mand mener ikke at det er en god idé, men hvis det er det jeg vil må jeg gøre det... 

Vi har 3 børn sammen..  

Jeg har aldrig prøvet at bo selv, og synes egentlig også bare at det virker som et spændende eksperiment. 

Er jeg skør ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har et lille ønske om at prøve at leve for mig selv. Selv sagt stadig imens vi er mand og kone. 

Jeg føler bare... at alt er blevet så hverdags agtigt. Vi studere hjemme fra sammen og er sammen 24/7. 

Derudover får jeg ikke længere kriller i maven. Jeg ser ham primært som verdens mest fantastiske b ven. Har slet ikke noget problem med at være intim med ham.

Håber lidt at jeg vil få de helt varme følelser tilbage. Elsker ham jo selvfølgelig over alt på jorden. 

Min mand mener ikke at det er en god idé, men hvis det er det jeg vil må jeg gøre det... 

Vi har 3 børn sammen..  

Jeg har aldrig prøvet at bo selv, og synes egentlig også bare at det virker som et spændende eksperiment. 

Er jeg skør ? 

har I børn ?

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi har 3 børn sammen..  

Er jeg skør ? 

Bare et opklarende spørgsmål, da du selv kalder det eksperiment. Hvad skal der ske med jeres børn, mens du prøver eksperimentet af?

der er da også tidpunkter hvor jeg tænker tilbage på singlelivet. “Græsset er altid grønnere på den anden side”. Men det ville simpelthen skabe for store omkostninger for mine dejlige børn, hvis jeg skulle eksperimentere. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Vi vil så lave en  7/7 ordning. 

Vi har 3 børn... 

Jeg føler bare at jeg har brug for at finde mig selv og min mand, men ved sku ikke om jeg tør. Frygter ægteskabet ryger i vasken.. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Vi har 3 børn sammen..  

Er jeg skør ? 

Ja jeg synes du er skør og jeg synes at det at flytte fra hinanden er alder alder sidste forsøg på at redde et forhold der er på vej i afgrunden. 

Hvad er det du søger/savner? 

Kriller i maven? - så skab det! Få ungerne passet en weekend, tag pænt tøj på og lej et hotelværelse og genfind romantikken og gnisten. Er sexlivet for kedeligt? Køb noget nyt sexlegetøj, tag til sexolog, etc. 

Er jeres hverdag for kedelig fordi I aldrig får savnet hinanden ? Så lav nogle ændringer, tag væk hjemmefra og læs - send manden på weekend med gutterne/tag selv på tøseweend så I kan glæde jer til at se hinanden. 

Find ud af hvad du søger og mangler i jeres parforhold og find løsninger på det, I har 3 børn sammen - man flytter ikke bare væk for hyggens skyld, som sagt er det i mit hoved fordi man alligevel er på vej mod skilsmisse og at fraflytningen så måske er et sidste forsøg på redning. 

Alle parforhold har op og nedture - og især hvis man har mindre børn. Men så må man ændre nogle ting og genfinde gnisten hvis man ønsker at det skal os to for evigt 

At du aldrig har nået at bo alene er da øv, men er en konsekvens af nogle valg du har taget tidligere. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Synes bestemt i skal afsøge andre muligheder først. Synes det er et seriøst “eksperiment” med børn?

Mit råd er at finde jer en terapeut der kan hjælpe jer med nogle redskaber til at få gnisten tilbage inden det behøver at skulle gå så vidt at flytte fra hinanden og kaste jeres børn ud i en 7/7 ordning. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi vil så lave en  7/7 ordning. 

Vi har 3 børn... 

Jeg føler bare at jeg har brug for at finde mig selv og min mand, men ved sku ikke om jeg tør. Frygter ægteskabet ryger i vasken.. 

Jeg syntes virkelig det er en mega egoistisk tankegang, når man har 3 børn sammen, sorry to say! 

Hvis du stadig elsker din mand, syntes jeg at man klart skal lave forandringer der skaber glæde osv, istedet for at rykke alt underlaget væk under ens børn og mand, for "lige at se om det var noget". 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Soonmom

Det synes jeg er mærkeligt og faktisk også dybt uansvarligt.

Ikke at man skal blive sammen bare for børnenes skyld, men hvis det "bare" er en fiks ide og et behov for alene tid, så synes jeg det er at gamble med børnenes trivsel, og det stiller jeg mig totalt uforstående overfor

Anmeld Citér

4. marts 2019

serinasmor

Når der er børn indblandet så vil jeg se på, hvad I kan gøre som ikke indebærer at I flytter fra hinanden. 

Du skriver at I er sammen 24/7 ... 

Måske var det en ide, hvis du ikke læste hjemme, men tog på en læsesal eller lignende. Du kan jo studere mange steder som ikke behøver at være i din egen sofa. 

Måske skal I overveje getaways uden ungerne. 

Måske skal du i virkeligheden overveje at have alenetid for dig selv en gang om ugen - evt en nat om ugen (og han det samme hvis han har behovet) Find et motel eller overvej om et vandrehjem, et shelter eller lignende kan bruges. Det kan også være at I skal leje et værelse og så skiftes til at bruge det en nat om ugen. Her kan du få ro, tid til dig selv og følelsen af at være alene uden at det går ud over ungerne. 

Hvis I ikke havde børn, så ville jeg bare sige FLYT og prøv det af ... men med børnene så vil jeg ikke udsætte dem for forvirringen. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

HBV

Det mest springende punkt nævner du blot som en sidebemærkning: at I har 3 børn. Hvor gamle er de 

Jeg synes det er en dårlig ide, nu hvor der er børn inde i billedet også. Der må være andre alternativer og der er allerede nævnt adskillige gode alternativer til at flytte fra hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.