Han vil ikke i terapi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2019

L-mor

Anonym skriver:

Jamen det er store problemer vi kæmper med. 

Jeg er snart arbejdsløs (blev opsagt under graviditeten), og vi er presset økonomisk. Vi har ikke nok plads i huset jeg flyttede ind i, vi kommer hinanden ved og får ikke råd til at gøre noget. Ej heller flytte i noget større, som var planen. 

Udover det, har jeg svært ved at indfinde mig med at bo her og være bonusmor. Jeg har utrolig svært ved at være en del af en andens familie. Det er alt lige fra at deltage i aktiviteter, når jeg helst vil have alenetid til at skulle tage hensyn. Planlægning af mad. Forholde sig til en masse udover mit eget. Jeg er klar over at disse ting heller ikke bliver bedre når baby kommer, men det er trods alt mit eget barn og vil derfor tilsidesætte mine egne behov for baby uden at blinke. Det er jo også et moderinstinkt - altså noget helt andet.

Jeg ville børnene og alt hvad der medfølger i starten, inden jeg flyttede ind. Det var jo kun som "lege tante", og nu er det altså halv tid 7/7. Ydermere har datteren problemer med sin mor, som højst sandsynligt kommer til at indebære at hun er her endnu mere.

Og nej - jeg vidste åbent bart ikke hvad jeg gik indtil. Havde jeg vidst det, havde det jo heller ikke været et problem.

Og min kæreste? Elsker jeg ham? Ja, naturligvis. Men alt det her overskygger kærligheden for det meste, og der er simpelthen for mange problemer. Jeg er sygemeldt og har derfor det meste af dagen HELT mutters alene. Jeg har det bedst med at være alene. Når de andre kommer hjem, er det som om at de lige er taget afsted.

Jeg ville ønske at man kunne spole tiden tilbage, for det er gået alt alt for stærkt det her. Det betyder jo også, at kæresten og jeg stadig ikke kender hinanden 110% endnu, og er samtidig begyndt at se enkelte sider at ham, som jeg ikke vidste eksisterede. Han virkede som en mand med styr på sin økonomi. Han har fortalt at han flere gange har været i minus grundet en ordentlig mekaniker regning, som han godt vidste skulle fikses. Den er blevet udskudt og udskudt. I min optik er det jo ikke ansvarligt, og når man ejer ting burde man derfor have en opsparring til sådanne ting (hvis du spørg mig). Han havde minus og prioritere en London tur med hans søn for at se en kæmpe fodboldkamp, som jeg absolut ved har været en stor oplevelse for dem begge. Men igen - jeg forstår ikke hans økonomiske valg. Det er IKKE fordi at han skal forsøge mig, eller give mig dyre ting. Jeg er også fuldstændig ligeglad med hvad han tjener, men det er klart at jeg er chokeret over hans ændrede økonomi.

Så til de klassiske ting. Der er flere og flere ting, som genere mig såsom at han bander heletiden (var åbent bart blind i starten), og hans børn skælder han ud for at bande osv. osv. Og så råber han meget.

Ork.. Det blev til en hel roman. Hvis jeg ikke var gravid, var jeg smuttet uden at blinke. Jeg er ingen gang halvvejs i min graviditet, og det bliver en lang periode da disse ting ikke løser sig inden. Jeg har lyst til at få mit eget, også selvom det bliver dyrt. Jeg kan simpelthen ikke holde det her følelseshelvede ud mere.

Uanset hvilket af ovenstående vi forsøger at tale om stille og roligt, ender det med skænderier og ingen løsninger 

Det lyder som om at et forløb hos en parterapeut ville hjælpe jer, når jeres samtaler om jeres forhold forfalder til vredt råberi. Men hvis han ikke vil med, kan du også overveje at gå alene. Det kan give dig værdifuldt input til, hvordan du kan tage emner op med ham.

Og så tænker jeg, at dit meget store behov for tid alene og den lidt hovedkulse måde, du er kommet ind i parforhold, bonusforældreskab, en andens hjem og graviditet måske er noget, du under alle omstændigheder kunne bruge at få talt om med en neutral person selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2019

Soonmom

Mom skriver:

Syntes du ikke det er voldsomt at skændes hver 3. dag?

I min optik er det voldsomt meget..  Min mand og jeg skændes aldrig - diskussioner besvares, og selv da jeg var gravid skændes vi ikke.

Det skal måske lige nævnes at skændes i min optik er lig med råben osv, imens diskussion er tale men uenighed. Jeg ved ikke om det betyder det samme for dig? Det er jo vigtigt at vi ved hvad hinanden ligger i ordet, skændes.

Nogen er mere verbale end andre. 

Vi hæver stemmerne hver dag og får derved vores aggressioner ud og får taget problemerne med det samme, så vi ikke går og gemmer på dem, derfor bliver der aldrig voldsomme skænderier, men hver/hver anden dag med råben. Vi er aldrig sure på hinanden eller går og bærer den af, så jeg synes ikke vi har problemer, skænderier/diskussioner er vel hvad man gør det til. Jeg vil da mene det er et ret usundt forhold hvis man bare taler hinanden efter munden konstant 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Vi hæver stemmerne hver dag og får derved vores aggressioner ud og får taget problemerne med det samme, så vi ikke går og gemmer på dem, derfor bliver der aldrig voldsomme skænderier, men hver/hver anden dag med råben. Vi er aldrig sure på hinanden eller går og bærer den af, så jeg synes ikke vi har problemer, skænderier/diskussioner er vel hvad man gør det til. Jeg vil da mene det er et ret usundt forhold hvis man bare taler hinanden efter munden konstant 

Hvem siger man taler hinanden efter munden eller holder tingene inde, bare fordi man ikke hæver stemmer eller råber efter/ til hinanden? Det er da noget af en antagelse.

En antagelse kan også være, at det er mangel på respekt overfor et andet menneske når man råber ad/ til det, eller mangel på selvkontrol når man råber til et andet menneske

Jeg vil mene at det er et usundt forhold man er i, hvis man råber hver/ hveranden dag..

Anmeld Citér

25. februar 2019

Soonmom

Mom skriver:

Hvem siger man taler hinanden efter munden eller holder tingene inde, bare fordi man ikke hæver stemmer eller råber efter/ til hinanden? Det er da noget af en antagelse.

En antagelse kan også være, at det er mangel på respekt overfor et andet menneske når man råber ad/ til det, eller mangel på selvkontrol når man råber til et andet menneske

Jeg vil mene at det er et usundt forhold man er i, hvis man råber hver/ hveranden dag..

Det er muligt, min erfaring er modsat også i forhold til andres forhold.

Jeg skriver ikke at man råber efter hinanden, men at man hæver stemmerne, det er ikke det samme, men blot et "nu skal du høre efter for det der synes jeg ikke er okay"

Vi går ind for tydelig kommunikation og går ikke og pakker tingene ind bortset fra det er vi store tryghedsnakomaner og stoler 100% på hinanden og fortæller hinanden alt og har et sundt forhold 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Det er muligt, min erfaring er modsat også i forhold til andres forhold.

Jeg skriver ikke at man råber efter hinanden, men at man hæver stemmerne, det er ikke det samme, men blot et "nu skal du høre efter for det der synes jeg ikke er okay"

Vi går ind for tydelig kommunikation og går ikke og pakker tingene ind bortset fra det er vi store tryghedsnakomaner og stoler 100% på hinanden og fortæller hinanden alt og har et sundt forhold 

Og min erfaring er modat din - og hvilken betydning har det?

Hvorfor tror du at man pakker tingene ind og ikke har tydelig kommunikation, blot fordi man ikke hæver stemmerne?

Man kan da snildt have tydelig og direkte kommunikation med den respekt for det andet menneske, som gør at man som en selvfølge ikke hæver stemmer - eller råber af hinanden.

Jeg forstår ikke behovet, og jeg mener at argumentationen om at hvis man ikke gør som du jeres forhold så er det usundt, så går man og putter med tingene, har ikke åben/ærlig og direkte kommunikation. Jeg kan slet ikke se hvordan din argumentation holder vand.

Anmeld Citér

25. februar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

At hæve stemmerne dagligt eller decideret råbe af hinanden har ikke noget med tydelig kommunikation eller snakke lige ud af posen at gøre. Det er nærmere en parforholdsdynamik som I så åbenbart er gode til at forstærke hos hinanden. Jeg ville personligt ikke magte et forhold hvor bølgerne skulle gå så højt hver dag men hvis det fungerer for jer så er det jo så kun godt.

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Men man kan da godt tage problemerne med det samme og undlade at tale hinanden efter munden uden at råbe? Det er vel det, vi prøver at lære børn - at tale roligt og behersket sammen om uenigheder uden at forfalde til råben. Det har intet at gøre med at være verbal - verbal kan man sagtens være i et kontrolleret toneleje. 

Hvis der er problemer så ofte som hver tredje dag, og luften skal renses så hyppigt, synes jeg nu også, det i sig selv er et problem. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

SejtNavnHer

Jeg kan faktisk ikke se, hvorfor det faktum, at du venter hans barn, skal betyde at du bliver i forholdet? 

Jeg ser på det sådan her:

Om 4-5 måneder kommer der en lille baby. Det er nu op til dig, om den baby skal fødes ind i et dysfunktionelt forhold fyldt med frustrationer og dårlig stemning, eller om den skal fødes ind i et liv, hvor den har et mor ét sted, og en far et andet sted.

Hvis det var mig, havde jeg brudt med ham (on good terms, som man siger), og så ville jeg bruge resten af graviditeten på at planlægge sammen med ham, hvordan I får samarbejdet til at fungere på en rar og venskabelig måde - for det kan stadig nås. 

Det skal måske være noget med, at han i starten, når baby ikke kan være hos andre end dig, kan komme efter aftale flere gange om ugen og sige hej etc., og på sigt kan I få en god og fair deleordning op at stå. 

Og jeres barn? Jamen, hun/han har aldrig oplevet at have to forældre der var sammen, så han/hun kommer ikke til at opleve det tab og traume det er, når mor og far går fra hinanden. 

Det er nobelt at ville blive i forholdet for dit barns skyld, men hvis forholdet allerede nu skrænter så meget, som du giver udtryk for, er det at gøre kiddo og alle jer andre en bjørnetjeneste.

Det skal nok gå! Delebørn behøver ikke at være en skidt ting!

-lige hilsner fra en mor, som har en skøn deledreng med en mand, hun ikke kunne døje synet af, da de var i et forhold med hinanden, men nu har et genialt, rummeligt og venskabeligt samarbejde med. Og iøvrigt en superglad dreng, der på ingen måde lider overlast. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Hjemmegaaende

Kontakt evt, familiehuset i jeres kommune - der kan I højst sandsynligt få tre samtaler helt gratis. Både i forhold til jeres forhold og hvordan i håndterer bonusbørn og nye barn. 

Anmeld Citér

26. februar 2019

Dorthe1986

Åh jeg bliver sgu lidt træt når sætningen  "du vidste hvad du gik ind til" dukker op i forbindelse med bonusbørn. Hvis man hverken selv har børn og/eller bare aldrig har været sammen med en mand med børn, hvordan skal man så lige vide helt præcist hvordan det er, det kan man ikke. Man kan gøre sig en masse forestillinger, men der er da en reel chance for at det aldrig bliver sådan. 

TS, jeg ved det er svært at finde plads som bonusmor og det tager tid. Jeg synes det er nemmere efter der er kommet fælles barn. Meget nemmere faktisk. Men synes ikke det er det, der er det største issue her. Du trives ikke i forholdet og tro mig det, der er slemt nu kommer til at virke værre når du står som nybagt mor. Problemer bliver i hvert fald ikke mindre. Du skriver at var du ikke gravid var du ikke blevet. Jeg synes egentlig det giver dig svaret. Som en anden skrev det er måske en bedre og roligere start for den lille ny, fremfor at fødes ind i skænderier osv. Jeg ville gå. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.