Bange for at melde mig syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Det er selvfølgelig helt rigtigt, at man som leder ikke må spørge ind til sygdom osv, og hvis du er for syg til arbejde, så melder du dig selvfølgelig syg. Jeg ville dog vælge at italesætte det, når jeg ringede med sygemeldingen. Sige noget med “øv, hvor er det altså uheldigt, at jeg bliver syg lige nu. Jeg ved godt, det er træls. Jeg har simpelthen reddet mig en omgang influenza, og gør alt hvad jeg kan for at blive hurtigt rask” .....

Lederen bliver måske bekymret for mange sygemeldinger eller what ever, så jeg ville prøve at være lidt imødekommende og håbe på, at det smittede af på din leder, så hun ikke stiller ubehagelige spørgsmål igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2019

Happyme

Profilbillede for Happyme
Anonym skriver:

øv er lige blevet total nedlagt af feber hoste ondt over alt har godt mærket det har ulmet et par dage, men nu kom hammeren sådan for alvor  arbejder som ssh og efter 1 års barsel tænkte jeg nok at det skulle komme til mig, har kun arbejdet her 4 uger på mandag og har haft 1 sygedag hvor jeg havde mega racer mave som min søn smittede mig med.. 

og dengang jeg meldte mig syg i en dag udspurgte teamlederen mig bare om alt muligt og der har skræmt mig lidt for hvad vil hun ikke sige imorgen hvis jeg er nød til at sygmelde mig. 

Idag har jeg lige klaret den på Panodil men det er virkelig skidt nu...  sidder bare og fryser og hænger

what to do? 

Magter simpelthen ikke skal i krydsforhør eller andet fordi jeg er blevet syg 

Din chef har ingen ret til at udspørge dig omkring sygdom - hvis der er nogen problemer må de henvise til at få en lægeerklæring (som de skal betale) hvis det endelig er! 

Synes ik du skal være bange for at melde dig sug /: kender dog godt “skyldfølelsen” ved det, men er man syg, så er man syg! Og enhver arbejdsplads skal der være plads til at kunne melde sig syg og pt er det virkelig en sygdomsperiode og det kan man ik komme uden om engang imellem selvom det er skide irriterende ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.