Bange for at melde mig syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.057 visninger
21 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2019

Anonym trådstarter

øv er lige blevet total nedlagt af feber hoste ondt over alt har godt mærket det har ulmet et par dage, men nu kom hammeren sådan for alvor  arbejder som ssh og efter 1 års barsel tænkte jeg nok at det skulle komme til mig, har kun arbejdet her 4 uger på mandag og har haft 1 sygedag hvor jeg havde mega racer mave som min søn smittede mig med.. 

og dengang jeg meldte mig syg i en dag udspurgte teamlederen mig bare om alt muligt og der har skræmt mig lidt for hvad vil hun ikke sige imorgen hvis jeg er nød til at sygmelde mig. 

Idag har jeg lige klaret den på Panodil men det er virkelig skidt nu...  sidder bare og fryser og hænger

what to do? 

Magter simpelthen ikke skal i krydsforhør eller andet fordi jeg er blevet syg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Din chef har ingen som helst ret, til at udspørge dig om hva du fejler, i forhold til sygdom.

Så du ringer self og melder dig syg, hvis du er syg. Spørg chefen ind, så svare du bare at det er privat,, men at du self nok ska melde dig rask, når du er klar igen. Vh Stine 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym

Da jeg kom tilbage efter endt barsel i november blev jeg også nedlagt af totalt feber/hoste og seriøs slem halsbetændelse. Jeg var syg fra fredag-onsdag. Jeg havde det også vildt dårligt med det. Men det er hårdt at komme igang igen og kroppen skal lige vænne sig til nye bakterier omkring dig igen. 

Din arbejdsgiver har ikke krav på at vide hvad du fejler, medmindre fraværet er over en længere periode. Mener først det er på 3. eller 4. dagen at arbejdsgiver må kontakte dig og høre hvordan det står til. 

Jeg ringede til min leder om mandagen(havde da været syg fredag, lørdag og søndag. Men jeg arbejder aldrig weekend)  for at give status på min situation. 

Heldigvis var hun forstående. Jeg tænker du må sige til din leder at du er uforstående overfor hendes udspørgen og at hun reelt set ikke har ret til det. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Soonmom

Altså jeg ville ikke sygemelde mig med hoste også selvom jeg arbejder med mennesker  

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså jeg ville ikke sygemelde mig med hoste også selvom jeg arbejder med mennesker  

Har feber / kuldegysninger og ondt over det så det er ikke bare hoste

Anmeld Citér

21. februar 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Har feber / kuldegysninger og ondt over det så det er ikke bare hoste

Men hvis det peaker nu er det sikkert bedre i morgen med et par panodiler ��

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men hvis det peaker nu er det sikkert bedre i morgen med et par panodiler ��

Ja jeg venter os med morgen tidlig til melde mig syg hvis det er. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

FruStolpe

Når man melder sig syg bør beskeden til arbejdsgiver være. 

" jeg kommer ikke idag, jeg er syg. Jeg giver besked når jeg er klar igen"  og ikke en dyt andet. 

Du har ikke pligt til at fortælle noget som helst. Så hold dig bare til det. 

God bedring i øvrigt. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Miti's mama

Der er en grim omgang influenza på omgang igen, så hvis du har feber melder du dig syg, det skal du ikke have det skidt over

Anmeld Citér

21. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Går du syg på arbejde?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.