mor_sabina skriver:
Jeg er helt enig med dig. Men hvad bruger du som konsekvens?
Åh, et kommer jo an på hvad det er der sker....må sige det er meget sjældent.
Men det kunne være unger der ikke lige hører efter når de skal i bad og vi skal gøre klar til natten. Så må jeg jo sige til dem at hvis jeg skal løse konflikter, så kan vi ikke nå at hygge senere med tv, læse bøger, et spil eller hvad vi nu har aftalt. Så plejer det at køre igen og så behøver vi slet ingen restriktion, men bare det at tale om det hjælper.
Kunne også være at der er legekammerater og de skændes og diskuterer og så må vi jo tale om at det ikke er smart at jave x med hjem mere.
Jeg synes faktisk det er meget stille og roligt, jeg taler med dem, de er jo ikke dumme sådanne børn og så synes jeg helt ærligt de fortjener at blive behandlet ordenligt.
Så en blanding af at tale med dem og forstå og aflæse deres intentioner og ikke mindst at tage ansvar for egne handlinger, synes jeg virker for os. Jeg synes nemlig heller ikke det er rart at skulle gå og være diktator...vi skal alle være her og helst på en rar måde. Vi er jo alle vigtige i familien og har ansvar for at der er rart at være.
Knus Eva
Anmeld