Anonym skriver:
Korrekt - jeg havde sex med ham for 26 uger siden, og der kom en baby. Barnet et fuldt ud planlagt.
Vi har boet sammen i 3 - snart 4 år. Vi har altid haft et rigtig godt forhold. Vi er begge to i den gode del af 30’erne, med gode jobs - jeg er dog gået igang med at læse min kandidat, så derfor er jeg studerende de næste 1,5 år.
Så ja - selvfølgelig tænkte jeg at han er “manden i mit liv”.. Jeg kunne aldrig drømme om bare at lave et barn, for at lave et barn. Han bliver en fantastisk far, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Jeg kunne ikke drømme om at gå fra ham dagen efter fødslen - jeg kender mange med børn, som også er blevet store børn nu, hvor alle minder mig om at hormonerne eksplodere efter en fødsel, og rutinerne lige skal falde ind. Det tager tid. Jeg sætter bare forholdet højt, og savner følelsen af at vi er et team og savner de varme romantiske følelser. Vi har også talt om det, flere gange. Og han prøver jo at være forstående. Dog indrømmer han også gerne, at han ikke ved hvad der egentlig sker - hvilket er klart. Han har dog haft en tendens til kun at tænke på sig selv, spørger ikke ind til noget, køber intet til baby, er ligeglad med hvad der bliver købt - det er jo mine penge. Han skældte ud da det gik op for ham, at jeg ikke havde lyst til sex, også fordi at det gør ondt på mig - jeg har alt for stramme ligamenter, en meget smal fødselskanal og har spændt op i hele undervognen, så alt er meget ømt og spændt. Min graviditet har været rigtig hård, jeg skal have kejsersnit som jeg er rigtig ked af - hvilket nok forstærker de negative følelser.
Jeg holder ud og håber på at det vender, når baby er kommet, vi har fået en funktionel hverdag op at køre og er på den anden side.
Tak for dit svar 
Når baby er planlagt og du får 26 uger slet ikke var i tvivl om dine følelser for ham så ville jeg slå helt koldt vand i blodet.
I lyder som os da vi fik vores første og jeg også manglede 1år af kandidaten. 
Jeg forstår godt at du sætter forholdet højt -det gør jeg også, men stol på at jeres forhold kan klare bumps på vejen og I kan finde hinanden igen. Lige om lidt bliver I et team igen, og skal finde ud af at være et godt kæreste team - og forældre team.
Vi talte også mere om det herhjemme og det er super svært at sætte ord på noget der sker i en som man ikke kan forklare. Når man er gravid er det nogle gange som om man ikke er herre over sin egen krop - og det er okay at der ikke ligger noget dybere bag hvorfor du har det som du har det. Det er for en kort periode.
Kan være I skal tage en snak om hans interesse i baby måske? Mænd forstår ikke altid alt det der med baby før den er kommet - men det betyder ikke altid at de er ligeglade, de fatter det bare ikke endnu haha.
Lige præcis det du skriver med smerter ifm sex er også grunden til at jeg ikke har lyst når jeg er gravid - så jeg kender det alt for godt. Det hele er hævet dernede og gør ondt. Tal med ham om det - for nej man må ikke blive sur når ens kæreste ikke vil have sex, man har jo ikke ret til sex med et andet menneske bare fordi man er i et forhold. Så må han klare det selv de næste 3-4 måneder, det overlever han nok.
Husk der er intet galt med dig. Du er gravid, det er en kæmpe omvæltning og det er okay at du ikke altid kan forklare hvorfor du har det som du har det. Tro mig, ligepludselig er du færdig med at være gravid og så er den her periode så langt væk og ubetydelig set i det store billede af at I nu er en familie.
Held og lykke med det hele - det skal nok gå, lige som lidt får du din baby i armene