Venica skriver:
Jeg kan godt forstå at du er frustreret og du skriver her for at få nogle input, eller råd fra andre der har haft det på sammen måde. Men jeg synes faktisk at IenFart’s bemærkning var reel nok, og fin til at give dig noget at reflektere over. Jeg opfattede den i hvert fald ikke som hverken ond, eller spydig. Tværtimod som en lille reminder skrevet med et glimt i øjet.
Hvis dine følelser bare er forsvundet som dug for solen fra den ene dag til den anden, så er det muligvis nok noget hormonelt. Du er gravid, og din krop og ikke mindst dit liv ændre sig drastisk lige pt. Derudover sover man ad helvedes til, ens fødder kan gøre ondt, og man kan generelt bare føle sig utilpas. Hvis dig og din kæreste oveni alt det også går meget op og ned af hinanden i dagligdagen så er det helt naturligt at blive træt af/irriteret på hinanden. Jeg kan da også tælle på mere end en hånd alle de gange jeg kunne have kylet min kæreste ud af vinduet da jeg var gravid. Det var de mindste ting han gjorde forkert, og så brød helvede løs. Og i virkeligheden var han bare en rigtig god omsorgsfuld kæreste, jeg kunne bare ikke se det midt i orkanens øje.
Men er der derimod sket noget skelsættende i jeres forhold, eller er i meget uenige om opdragelse etc. Så er der nok andre ting i skal arbejde med også.
Jeg tror bare du skal slå koldt vand i blodet for nu, og så se om ikke det ændre sig efter fødslen. Det er bestemt ikke lykken at være enlig mor til en lille baby, og hvor ville det være ærgerligt at smide håndklædet i ringen inden jeres barn er kommet verden. Når det så er sagt, så skal du selvfølgelig også være glad, og ændrer det sig ikke automatisk når i har fundet jer helt til rette med alle de store ting i står overfor, ja, så må i jo snakke om hvordan i kan ændre det hvis i fortsat ønsker at forblive sammen.
En ting er i hvert fald helt sikkert, du er nødt til at snakke med ham om tingene og finde ud af hvad det kommer af, måske IenFart har fat i noget, og han går og synes du er ligeså irriterrende her i graviditeten. Kommunikation er vejen frem.
Held og lykke, og tillykke med din kommende titel som mor :-)
Tusind tak for dit rigtig gode og uddybende svar!
Det tager jeg helt sikkert til mig.
Følelserne er jo netop forsvundet loge pludselig, vi har jo altid haft det rigtig godt sammen før. Og jeg ville heller ikke drømme om at få et barn med en mand, jeg ikke elskede. Så jeg tænker at det er graviditeten.. Fruatrationerne er bare mange, nok især fordi at det er fra den ene yderlighed til den anden. Havde vi haft problemer i paradis før, ville jeg nok ikke have tænkt så dybt over det.
Jeg kunne ikke drømme om at gå fra ham dagen efter fødslen - jeg kender mange med børn, som også er blevet store børn nu, hvor alle minder mig om at hormonerne eksplodere efter en fødsel, og rutinerne lige skal falde ind. Det tager tid. Han bliver en fantastisk far, uden tvivl. Jeg sætter bare forholdet højt, og savner følelsen af at vi er et team og savner de varme romantiske følelser.
Vi har talt om det, flere gange. Og han prøver jo at være forstående. Dog indrømmer han også gerne, at han ikke ved hvad der egentlig sker - hvilket er klart. Han har dog haft en tendens til kun at tænke på sig selv, spørger ikke ind til noget, køber intet til baby, er ligeglad med hvad der bliver købt - det er jo mine penge. Han skældte ud da det gik op for ham, at jeg ikke havde lyst til sex, også fordi at det gør ondt på mig - jeg har alt for stramme ligamenter, en meget smal fødselskanal og har spændt op i hele undervognen, så alt er meget ømt og spændt. Min graviditet har været rigtig hård, jeg skal have kejsersnit som jeg er rigtig ked af - hvilket nok forstærker de negative følelser.
Jeg holder ud og håber på at det vender, når baby er kommet, vi har fået en funktionel hverdag op at køre og er på den anden side.
Men igen, tak