må han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2019

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Han MÅ godt. Så vidt jeg er orienteret har begge ansvar for at samværet kan gennemføres. Begge har ansvar med transport. Men i sidste ende har far kun pligt til at udlevere fredag og du har pligt til at overlade drengen til far efter samvær. Dvs du alternativt skulle hente ved skole eller hjem. Men hvis man lige husker på at far jo også sparer en masse besvær ved at det foregår via fly, og at det er til barnets bedste, så må han jo nok også samarbejde... 

Jeg regner med at vores de store kommer til at skære ned på weekendsamværet om et par år 14-15 års alderen, fordi weekenderne så vil være med vennerne. Men jeg taler allerede nu med dem om, at vi gerne betaler 1. For flybilletter/togbilletter til at kunne tage en ven med på weekend. Hvilket de allerede i alderen 10-13 gør.

2. At vi ses ekstra i ferie eller når det kan lade sig gøre- og så færre faste weekender..

Men først om nogle år når det kommer naturligt. Med 11-12 er min erfaring at samværsweekenderne stadig er vigtige. 

nu har vi kun samvær en gang om måneden, så jeg synes godt at jeg kan tillade mig at sige at han skal "undvære" vennerne i den ene weekend at han er hos os.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2019

Anonym trådstarter

jeg fik snakket med min eks om det; både det at han vil nægte knægten at komme afsted, men også det at han sagde det til ham.

Han sagde at det var skolen der havde klaget over det (fordi han skal gå lidt før tid) og sagt at de ikke ville acceptere fravær af den grund. Jeg valgte så at ringe til skolen - eftersom jeg ikke kunne se noget om det på skolens forældreintra - og fik at vide at de ikke vil nægte ham at gå, og han sagde endda at hvis min søn er nødt til at gå fra klassen de 15 min før en gang hver/hveranden fredag så er det ikke noget han vil tage skade af. Han vil desuden tage en samtale med min eks om det så vi kan prøve at finde en løsning der passer bedst til vores dreng.

Anmeld Citér

22. januar 2019

Mortilah

Anonym skriver:

nu har vi kun samvær en gang om måneden, så jeg synes godt at jeg kan tillade mig at sige at han skal "undvære" vennerne i den ene weekend at han er hos os.

Det var ikke sådan jeg mente det. Mente bare mht tidspunktet. Hvis aftalen fx hedder 16.00 så har du først krav på 16:00 og så “må han godt lade være at medvirke ved at sende afsted i lufthavnen” mem han ville i så fald skulle udlevere barnet kl 16:00 til dig.. jeg er ellers 100% enig med dig. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Det var ikke sådan jeg mente det. Mente bare mht tidspunktet. Hvis aftalen fx hedder 16.00 så har du først krav på 16:00 og så “må han godt lade være at medvirke ved at sende afsted i lufthavnen” mem han ville i så fald skulle udlevere barnet kl 16:00 til dig.. jeg er ellers 100% enig med dig. 

ah, på den måde.

Desværre hedder samværsaftalen bare fredag til søndag eftermiddag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.