må han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.739 visninger
23 svar
18 synes godt om
20. januar 2019

Anonym trådstarter

jeg har en dejlig dreng på 11, der er delebarn med bopæl hos far. Der er lang transporttid mellem mig og min ex, så han rejser uledsaget. Af forskellige årsager er det blevet aftalt at vi skal betale rejsen til os.

Nu fortalte min søn mig så pludselig at hans far har sagt at hvis han igen skal afsted på det tidspunkt han har rejst de sidste par gange, så kommer han ikke afsted. 

Må min ex godt nægte at sende sønnen afsted på den måde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2019

Baby17

Anonym skriver:

jeg har en dejlig dreng på 11, der er delebarn med bopæl hos far. Der er lang transporttid mellem mig og min ex, så han rejser uledsaget. Af forskellige årsager er det blevet aftalt at vi skal betale rejsen til os.

Nu fortalte min søn mig så pludselig at hans far har sagt at hvis han igen skal afsted på det tidspunkt han har rejst de sidste par gange, så kommer han ikke afsted. 

Hvilket tidspunkt er det da? Er det sent om aftenen, for så forstår jeg måske godt at han er utryg ved at sende ham afsted alene?

Anmeld Citér

20. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg tænker osse, hvad er det for et tidspunkt da?

Og om han må, kommer vel an på jeres samværsaftale?

Anmeld Citér

20. januar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Og det ville være skønt med nogle voksne som aftalte den slags indbyrdes og ikke blandede barnet ind i det. 

Anmeld Citér

20. januar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvis det er til ulempe for far og barn, skal I jo finde en anden løsning. Så ja, det må han godt. 

Anmeld Citér

20. januar 2019

tossen93

Måske du skulle snakke med din ex om hvorfor? Hvad problemet er med tidspunktet. og så eventuelt finde en anden løsning, som passer jer begge istedet? 

At true barnet og gøre drengen bekymret er slet ikke okay. Han burde klart have taget kontakt til dig istedet. Men tror det er en kamp jeg ville springe over, så længe det ikke sker igen. 

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Hvilket tidspunkt er det da? Er det sent om aftenen, for så forstår jeg måske godt at han er utryg ved at sende ham afsted alene?

Det var/er kl 15 og så er han fremme 17:30-18:00

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Denne gang havde jeg valget mellem kl 15 og 19:45 (ank. hhv. 17:30 og 22:15) så jeg valgte den tidlige, netop fordi jeg ikke synes han skal rejse så sent. 

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym trådstarter

tossen93 skriver:

Måske du skulle snakke med din ex om hvorfor? Hvad problemet er med tidspunktet. og så eventuelt finde en anden løsning, som passer jer begge istedet? 

At true barnet og gøre drengen bekymret er slet ikke okay. Han burde klart have taget kontakt til dig istedet. Men tror det er en kamp jeg ville springe over, så længe det ikke sker igen. 

Jeg har snakket med ham og han sagde det er svært at nå pga skole.

Sønnen kan godt bruge en halv time på at gøre sig klar til at gå fordi han snakker med vennerne og min eks ikke vil afbryde.

Anmeld Citér

20. januar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har snakket med ham og han sagde det er svært at nå pga skole.

Sønnen kan godt bruge en halv time på at gøre sig klar til at gå fordi han snakker med vennerne og min eks ikke vil afbryde.

Har I overvejet fly? 

Så er turen ikke så lang, og sønnen har mere tid til at sige farvel. 
Kan godt forstå at det kan være svært at sige farvel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.